|

ترفندای خونگی واسه لکه بری چدن گاز؛ با این روش ها جذابیت آشپزخونتُ دو چندان کن!

اینجا قراره کلی ترفند خونگی جذاب واسه رهایی از چربی های مشعل چدنی گاز یاد بگیرین و زیبایی آشپزخونتون رو بیش از پیش کنید.

لینک کوتاه کپی شد
3

شایانیوز- تا به اینجا ترفندای خونگی جالبی واسه رفع بوی بد سینک و رهایی از انواع لکه مبل یاد گرفتیم. حالا بهتره کمی به لکه بری وسیله ای تو آشپزخونه بپردازیم که روزانه هزاران بار باهاش کار دارین. حتما تابحال با آلودگی های رنگ و وارنگی که روی چدن گازتون جا خوش کردن روبه رو شدین.

شاید برای اینکه از این لکه ها راحت بشید، روش های مختلفی رو امتحان کرده باشین و علاوه بر زحمت بیهوده ای که کشیدین کلی هم لکه و خش روی اون به جا گذاشتین. اما در این مقاله قراره کلی نکته و ترفندای سرعتی خونگی واسه شیک و پیک کردن گازتون یاد بگیرین. تا پایان متن ما را همراهی کنید.

1. ترکیب آمونیاک و جوش شیرین

اگه اهل لکه بری و تمیز کاری تو خونه خصوصا آشپزخونه باشین قطعا با معجزه ای به نام جوش شیرین آشنا هستین. یکی از راه هایی که واسه تمیز کردن چدن گاز به کار میره، استفاده از ترکیب جوش شیرین و آمونیاکه. واسه این کار مشعل های چدنی گاز رو توی کیسه ای قرار بدین و کیسه رو با آمونیاک و جوش شیرین پر کنید.

برای دیدن نتیجه این ترکیب باحال باید یک روز صبر کنین. سپس چدن ها رو خارج کنید و با براق شدن بی نظیر مشعل ها از جذابیت جدیدی که به گازتون بخشیدید نهایت لذت رو ببرین.

sd

2. به کارگیری آب جوش برای لکه بری

اگه دنبال یه راه حل آسون واسه رفع لکه های موجود روی چدن های گازتون هستین، پس بهتره از آب جوش غافل نشید. ابتدا هر مقداری که نیاز دارین آب جوش بیارین و روی مشعل ها بریزین. توجه داشته باشید که حتما مشعل ها از گاز جدا باشن و روی گاز همچین کاری نکنید.

سپس مدتی صبر کنین تا آب به طور کامل خنک شود و بعدش در کمال تعجب شاهد براقیت بخش های چدنی گازتون باشید. تو این روش آب جوش تمام آلودگی ها و لکه های موجود روی شعله ها رو از بین میبره. به دلیل اینکه تو این ترفند از هیچ گونه ماده شیمیایی استفاده نمیشه، محبوبیت بسیار زیادی بین خانومای خونه دار داره.

hjk

3. استفاده از روغن زیتون

شاید باورش براتون سخت باشه ولی شما میتونین با روغن زیتون نمای تازه ای به گاز ببخشید و از شر لکه های روی مشعل گاز رها شین. برای این کار مقداری روغن زیتون روی پارچه نخی و تمیزی بریزید و اونو روی تمام بخش هایی که لک شدن، بمالید. بعد از اینکه از تمیزی چدن ها مطمئن شدین نوبت به این میرسه که با اسپری کردن یه تمیز کننده مورد اعتمادتون که آسیبی به چدن وارد نمیکنه، مشعل های گازتون رو عین روز اولش تحویل بگیرین.

hgk

4. سرکه برای لکه بری چدن گاز

برای اینکه به معجزه سرکه واسه رفع لکه هایی که روی بخش چدنی گاز جا خوش کردن ایمان بیارین می بایست اول تو یه ظرف بزرگ ترکیبی از مایع ظرفشویی و آب جوش به همراه سرکه رو آماده کنین. سپس مشعل ها و میله های چدنی گاز رو باید به مدت 2 تا 3 ساعت توی ترکیب به دست اومده قرار بدین.

پس از اون با استفاده از یه اسفنجی که زبری مناسبی داره تمام چربی ها و بخش های سوخته روی میله و مشعل رو از بین ببرید. در صورتی که چربی های روی چدن گاز موندگاری آنچنانی ندارن، استفاده از این روش بهتون توصیه میشه. در غیر اینصورت به کارگیری ترکیب آمونیاک و جوش شیرین گزینه بهتری خواهد بود.

rty

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها