|

چند ترفند برای تمیز کردن خانه

تمیز کردن وسایل خانه و آشپزخانه به راحتی نیست و نیاز به ترفند های خاصی دارد تا بدترین لکه ها را هم از بین ببرد.

لینک کوتاه کپی شد

آیا تا به حال برای شما هم پیش آمده است که برای تمیز کردن خانه و وسایل آن ندانید که چه روشی بهتر است و لک ها را تمیز میکند؟ زمان زیادی به خانه تکانی عید نمانده و می خواهید روش هایی برای بهتر و راحت تر تمیز شدن وسایل خانه را بدانید؟ با ما همراه باشید و از ترفندهای زیر برای تمیز کردن آنها استفاده کنید.

 

چه ترفندهایی برای تمیز کردن وسایل خانه وجود دارد؟

 

استفاده از خمیر دندان برای لکه های قهوه

لکه های قهوه روی دندان با خمیر دندان و مسواک از بین می روند اما می توانید با این ماده از شر آن ها از روی فنجان ها نیز خلاص شوید و سپس آن را مثل همیشه شستشو دهید .

بیشتر بخوانید:فواید قهوه در کنار مضراتی که نباید چشم پوشی کرد!

 

جرمگیری شیرآلات آشپزخانه

شیرآلات آشپزخانه بسیار کثیف می شوند و در بسیاری از موارد متوجه این آلودگی نمی شوید. به زیر شیر آشپزخانه نگاه کنید تا متوجه کپک و رد آهک ایجاد شده روی سطح آن بشوید. اگر این جرم ها از بین نروند، می تواند وارد آب خارج شده از شیر شده و وارد غذا یا آب آشامیدنی تان شود. برای تمیز کردن شیر آشپزخانه، یک پارچه آغشته به سرکه را اطراف آن بکشید و آن را ببندید. 30 دقیقه صبر کنید و سپس آن را با اسفنج بمالید و آبکشی کنید. شیرآلات آشپزخانه را باید ماهی یکبار تمیز کنید.

clean-taps-www.ehowtodo.ir-6

 

تمیز کردن با لیمو

اگر تخته گوشت شما بوی نامطبوع گوشت و سایر مواد غذایی  را به خود گرفته است کافی است با کمک یک قطعه لیمو و نمک آن را تمیز کنید و اثرات بوی بد و آلودگی را از آن محو کنید. لیمو یکی از معجزات نکات خانه داری است

 

 از بین بردن لکه های توالت با زغال

هیچ چیز مانند زغال نمی تواند سفیدی رنگ توالت را به شما برگرداند. یک قوطی زغال را پودر کنید و آن را روی سنگ بریزید و اجازه دهید که یک شبانه روز روی آن بماند و با استفاده از فرچه کمی بیشتر آن را پخش کنید و سپس صبح روز بعد روی آن آب بگیرید .

 

تمیز کردن دستگاه قهوه ساز

دستگاه قهوه ساز منبع مغذی خوبی برای انواع قارچ یا کپک و باکتری ها است. شما می توانید این وسیله را به سادگی با چرخش دو تا سه بار سرکه به جای آب درون آن و استفاده از مسواک آغشته به سرکه برای پاکیزگی قسمت هایی که جرم گرفته است، تمیز کنید. تنها کافی است بعد از این تمیزکاری آن را به خوبی با آب بشویید تا قهوه ساز کامل تمیز شود. این وسیله باید هر ماه تمیز شود.

coffee-maker

 

روغن بچه برای پاک کردن اثر انگشت از استیل ضد زنگ

روغن بچه نه تنها برای نرم کردن پوست کودک است ، بلکه می تواند صدای غژغژ خشکی را از بین ببرد .همچنین اگر هود خانه شما یا دیگر استیل های ضد زنگ ردی از اثر انگشت روی خود دارند ، می توانید از روغن بچه استفاده کنید و لکه ها را از بین ببرید .

 

بیشتر بخوانید:خواص و فواید روغن بچه و کاربردهای بی نظیر آن

 

تمیز کردن تشک

هر فرد به طور متوسط حداقل یک سوم از زندگی خود را صرف خواب می کند بنابراین نظافت تشک امری بسیار مهم و حیاتی است، برای این منظور روی سطح تشک جوش شیرین و یک اسانس خوشبو بپاشید، سپس با کمک جاروبرقی از روی تشک جمع کنید حالا تشک شما برای یک خواب شیرین آماده است

 

نظافت ماشین لباسشویی

شاید شما تصور کنید که ماشین لباسشویی پس از هر بار شستشو به صورت اتوماتیک داخلش تمیز و عاری از هرگونه آلودگی می شود. اما متأسفانه این برداشت اشتباه باعث شده است که ما از نظافت این وسیله بسیار مهم خانه غافل شویم. ماشین لباسشویی خود را در حالت شستشوی نرمال با آب داغ قرار داده و در مخزن پودر آن یک لیوان سرکه سفید ریخته و آن را روشن کنید. پس از اتمام شستشو، ماشین لباسشویی شما آماده شستن لباس ها می باشد.

  

از بین بردن جای چربی از دیوار با نان سفید

اگر روی دیوار شما جای چربی اثر انگشت شما مانده است، می توانید یک تکه نان سفید را بردارید و روی این محل های دیوار بکشید. شاید برایتان عجیب باشد که چه کسی این روش را پیدا کرده اما مطمئن باشید که جواب می دهد.

 

تمیز کردن حفاظ ها و شیدها

برای تمیز کردن حفاظ ها و شیدها که معمولا دسترسی به آن ها مشکل است می توانید از یک انبر که دو سمت آن را با یک لیف یا پارچه ی ضخیم پوشانده اید استفاده کنید تا به سادگی و بدون دردسر مثل روز اول تمیز شوند.

 

جرم گیری سردوش حمام

حمام فضای مناسبی برای رشد قارچ و کپک است و سر دوش هم از این قاعده مستثنی نیست. سر دوش کپک و قارچ را نگهداری می کند و همچنین منافذ آن ممکن است توسط آهک موجود در آب و همچنین باکتری ها مسدود شود. سردوش را ماهی یکبار با سرکه تمیز کنید.

untitled-1-8_0

 

براق کردن سیلور با خمیر دندان

سیلورها نمای بسیار زیبایی به آشپزخانه می دهند اما در صورتی که تمیز و براق باشند و برای آن نیز کافیست که مقداری آب و خمیر دندان را مخلوط کنید و روی آن ها بکشید و حتی برای زیور آلات نقره هم می توانید از این روش استفاده کنید و سپس آن را با یک پارچه دیگر خشک کنید 

 

تمیز کردن درز پنجره با سرکه

درزهای پنجره به عنوان جاذب برای گرد و غبار و آلودگی ها عمل می کنند . برای اینکه آن ها را تمیز نگه دارید ، مقداری سرکه سفید را با آب ترکیب کنید و روی این قسمت بزنید تا گرد و غبار و سیاهی ها از بین برود .

 

تمیز کردن مشعل اجاق گاز

برای تمیز کردن مشعل اجاق گازتان کاقی است آن ها را در ظرف آمونیاک قرار دهید و مدت نیم ساعت تا خیس بخورد سپس آن هارا بشویید و آب کشی کنید تا مثل روز اول تمیز و درخشان شود.

 

تمیز کردن مایکروویو با یک فنجان آب

اگر مایکرویو شما بعد از چند بار استفاده سریعا کثیف می شود ، عصبانی نشوید. یک فنجان آب گرم بردارید و نصف یک لیمو را به آن اضافه کنید و آن را به مدت یک دقیقه درون ماکروویو قرار دهید و سپس آن را بیرون آورده و کل مایکروویو را با دستمال آغشته به این ترکیب تمیز کنید .

 

استفاده از کچاپ برای تمیز کردن ماهتابه های مسی

ماهتابه های مسی می توانند نمای مدرنی را به آشپرخانه شما ببخشند . اگر بعد از استفاده از آن ها نیاز به شستن داشتند ، مقداری سس گوجه فرنگی را به این ماهتابه بزنید و بعد با یک دستمال آن را پاک کنید .

36232-01

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها