|

خواص و فواید روغن بچه و کاربردهای بی نظیر آن

روغن بچه علاوه بر کاربرد زیادش در دسترس و ارزان است و می توان از آن هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان استفاده کرد.

لینک کوتاه کپی شد

پوست بزرگ‌ترین عضو بدن انسان است و برای انجام وظایف مهم و بسیار متنوع خود، باید از تغذیه مناسبی بهره‌مند باشد. به طور کلی روغن بچه از 98 درصد روغن معدنی و 2 درصد اسانس و رایحه تشکیل شده است. روغن های معدنی به کار رفته در روغن بچه، جز روغن های شفاف، تصفیه شده، بدون رنگ و خالص هستند. این ماده از 98 درصد روغن معدنی و دو درصد مواد معطر ساخته شده و در صورتی که استنشاق شود (از راه بینی وارد مجاری تنفسی شود)، می‌تواند برای ریه‌ها خطرناک باشد. روغن بچه ارزان بوده و به راحتی در دسترس است. روغن بچه برای موارد زیادی به کار برده می شود. اما ممکن است همه کاربرد های آن را ندانیم با ما همراه باشید تا از  کاربردهای روغن بچه مطلع شویم.

 

کاربردهای روغن بچه

در ادامه متن کاربردهای مختلفی از روغن بچه را شرح می دهیم. اما برای استفاده از آنها حتما با پزشک خود مشورت کنید.

 

کندن آدامس

اگر  آدامس به پوست یا مویتان گیر کرده، استفاده از روغن بچه کارتان را بسیار آسان می کند. شما حتی می توانید با استفاده از روغن بچه  هر گونه موم اضافی  که به پوست شما گیر کرده آن را جدا کنید

 

اصلاح کردن موها 

قبل از اصلاح از روغن بچه برای ماساژ موهای ریش، زیر بغل و موهای زائد دیگر استفاده کنید تا پوستتان بعد از شیو کردن نرم تر شود و اصلاح کردن موها راحت تر انجام شود.
 

روغن ماساژ

برای ماساژ بدن می توانید از روغن بچه استفاده کنید زیرا این روغن تصفیه شده بوده و پوست را رطوبت می بخشد و همچنین باعث احساس خوب حین ماساژ خواهد شد. با استفاده از روغن بچه برای ماساژ، تنش ها را از خود دور کنید تا احساس آرامش بهتری داشته باشی

714741_306

 

درخشندگی چرم

با استفاده از روغن بچه می توانید جلا و درخشندگی را به کیف های دستی، کیف پول، کفش و کمربند های چرم قدیمی برگردانید. کمی روغن بچه را روی پارچه ای نرم بچکانید و محصولات چرمی خود را پاک کنید. پس از مالش، مجدد روغن را بر روی پارچه ای دیگر بریزید و این بار درخشندگی را به محصولات چرمی خود هدیه دهید.

 

پاک کردن رنگ از روی پوست

برای پاک کردن رنگ از روی پوستتان از روغن بچه استفاده کنید. رنگ هایی که بعد از نقاشی روی دستتان باقی مانده را می توانید با روغن بچه و دستمال کاغذی به راحتی تمیز کنید.
 

پیشگیری از ایجاد لکه های ناشی از کشیدگی پوست

روغن بچه به لطافت پوست کمک می کند و از بروز علائم کشیدگی پوست در دوران بارداری پیشگیری خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: آیا علائم بارداری در همه خانم ها یکسان است؟

پاک کردن آرایش

از روغن بچه برای تمیز کردن آرایش به صورت روزانه هم می توانید استفاده کنید. چند قطره روغن بچه را روی گلوله ای پنبه ای ریخته و برای حذف آرایش صورت از آن استفاده کنید. بهترین تمیز کننده برای انواع رژ لب روغن بچه است.
baby-oil-tan-sun

 

از بین بردن برچسب روی وسایل خریداری شده

اگر محصولی را خریداری کرده اید و برچسب قیمت آن از بین نمی رود، می توانید مقدار کمی روغن بچه را روی آن بمالید تا زمانی که جذب برچسب شود و سپس با یک پارچه نرم آن را پاک کنید تا سریعا آثار برچسب حذف شود.

 

رفع موم ها بعد از اصلاح

از روغن بچه ی توانید برای از بین بردن احساس چسبندگی روی پوست بعد از موم انداختن استفاده کنید. به سادگی منطقه چسبنده را مرطوب کرده و رویش روغن بچه بکشید تا از احساس ناخوشایند چسبندگی خلاص شوید.
 

جلوگیری از ایجاد موخوره

ماساژ موها با روغن بچه باعث تحریک تولید روغن طبیعی در پوست سر و ایجاد رطوبت و پیشگیری از شکستن و دو شاخه شدن موها می شود. افرادی که دارای موهای خشک یا معمولی هستند، برای پیشگیری از دوشاخه شدن و ایجاد موخوره می توانند با روغن بچه مشکل را رفع کنند، اما افرادی که موهای چرب دارند، فقط انتهای ساقه مو را با روغن ماساژ دهند تا از ایجاد موخوره و دوشاخه شدن موهایشان پیشگیری نمایند.

 

حذف کوتیکول های ناخن

اگر می خواهید در خانه ناخن هایتان را مانیکور کنید می توانید به جای هزینه اضافه برای خرید روغن کوتیکول از روغن بچه برای حذف کوتیکول های اطراف ناخن ها استفاده کنید.
 

tan-spray

 

پاک کردن تتو موقت

اگر تتو موقت روی پوست انجام داده اید، می توانید مقداری روغن بچه را روی قسمت مورد نظر بریزید سپس با آب و صابون شستشو دهید تا آثار آن کاملا پاک شود.

 

رفع ترک و خشکی لب 

اگر لب هایتان خشک شده است به راحتی می توانید با اسکراب خانگی روغن بچه به همراه شکر و چند قطره آب لیمو ترش مشکلتان را حل کنید. قبل از خواب از این اسکراب استفاده کنید. بعد از مدت کوتاهی متوجه نرم و صورتی شدن لبهایتان خواهید شد. از این اسکراب برای نرم و روشن تر شدن آرنج هم می توانید استفاده کنید.

 

 

اسکراب صورت و بدن

روغن بچه را با نمک دریایی درشت ترکیب کنید تا حالت خمیری زبر به دست آید. این اسکراب صورت را زمانی که در حمام هستید بر روی صورت و لب و بدن بزنید تا با پوست مرده مقابله کند.

 

 رفع ترک خوردگی پاشنه پا

برای درمان ترک خوردگی و خشکی پاشنه پاهای خود لازم است قبل از خواب مقداری از روغن بچه را بر روی قسمت مورد نظر بمالید و سپس جورابی به پا کنید تا از کثیف شدن ملحفه و پتوی خود پیشگیری نمایید.

 

175053

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی