|

ترفندای خونگی واسه تمیز کردن سرخ کن؛ اینجوری با چند تا حرکت از خجالت هر چی چربیِ در بیا!

اینجا قراره ترفند تمیز کردن سرخ کن که یکی از واجباته هر خونه اس رو مرحله به مرحله یاد بگیرین و از شر هر چی چربی بدشکل روی سرخ کنه راحت شید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تا به اینجا کلی ترفند خونگی سرعتی و جذاب برای رفع لکه های مبل و تمیزی وسایل آشپزخونه مثل لکه بری هود یاد گرفتین. اما این روزا که استفاده از وسایل پیچیده تو آشپزخونه خیلی زیاد شده و تکنولوژی داره راه خودشو به خونه ها پیدا میکنه، نباید از یادگرفتن نحوه تمیزکردن اونا غافل شد.

یکی از این دستگاه های خیلی پرکاربرد سرخ کن نام داره که تمیز کردنش واسه خیلی از خانوما یه معضل بزرگه. به همین دلیل برخی اوقات با استفاده از روش هایی غیراصولی فقط آسیب های جبران ناپذیری به این دستگاه و سیستم درونیش وارد میکنن. اما اینجا قراره یه روش سرعتی و جذاب برای پاک کردن سرخ کن رو به صورت مرحله به مرحله آموزش بدیم. پس با ما همراه باشید.

1. سرخ کن رو برای تمیز کردن آماده کنین

اولین نکته ای که باید برای تمیزکردن سرخ کن بهش توجه داشته باشین اینه که دستگاه باید حتما خنک باشه. به همین دلیل زمانی که دستگاه تو برقه یا به تازگی ازش استفاده کردین، حتما بذارین خنک بشه و بعد برای تمیز کردنش اقدام کنید. تو مرحله بعدی نیازه که تمام بخش های جداشدنی سرخ کن رو از جا خارج کنین.

به این معنا که قسمت هایی همچون سینی مخصوص سرخ کن، فیلتر و سبد اون باید به آرامی بیرون بیان تا فضای برای تمیز کردن سرخ کن به اندازه کافی وجود داشته باشه.

hjk

2. از اجزای درونی سرخ کن غافل نشین

اگه قصد دارین قسمت های درونی سرخ کن رو بشورین، پس باید از ترکیب آب داغ به همراه مایع ظرفشویی بهره بگیرین تا بتونه تمام چربی های موجود رو به سادگی از بین ببره. در صورتی که هنوز برخی از قسمت های درونی سرخ کن دارای لکه های چربی سوخته بود، بهترین راه اینه که بعد از قراردادن اونا در آّب داغ با یه اسفنج نسبت به تمیز کردنشون اقدام کنید تا هیچ اثری از کثیفی روی قطعات سرخ کن باقی نمونه.

wer

efs

3. بدنه سرخ کن رو برق بندازین

حالا که از تمیزی اجزای درونی سرخ کن خیالتون راحت شد، نوبت میرسه به بدنه بیرونی اون که باید با یه دستمال مرطوب یا اسفنجی که خط و خش ایجاد نکنه، حسابی از خجالتش دربیاین. واسه این کار یه شوینده طبیعی و خونگی مثل آب و مایع ظرفشویی که برای از بین بردن چربی های باقی مونده بهترین راه حله، نیاز دارین. البته حواستون باشه که به هیچ عنوان نباید آب از اسفنجتون چکه کنه و یه جورایی آسیب به بدنه داخلی سرخ کن بزنه.

همچنین به یاد داشته باشین که بلافاصله بعد از تمیز کردن بخش های داخلی سرخ کن با آب و مایه ظرفشویی فورا برای خشک کردن اون قسمت ها اقدام کنین تا آب به درون قسمت حرارت ده آن نفوذ نکنه. بعضی از قسمت های درونی دستگاه سرخ کن که قابل جدا شدن نیستن رو هم میتونین با همین روش تمیز کنید.

bc

4. المنت سرخ کن رو با احتیاط تمیز کنین

یکی از مهم ترین بخش های سرخ کن که خیلی هم حساسه و باید نسبت بهش با ملایمت رفتار کرد، المنت نام داره. این قسمت از سرخ کن نیز ممکنه مثل بخش های دیگه بر اثر مرور زمان دچار آلودگی ها و لکه هایی بشه که نیاز به تمیز کردن داشته باشه. بدین منظور فرچه های مخصوصی در بازار وجود داره که میتونین با استفاده از اونا به راحتی از تمیزی سرخ کن خیالتونو راحت کنید.

sfh

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها