|

ترفندای خونگی خشک کردن سبزیجات؛ اینجوری طعم و عطر ناب شوید و نعناع یار غارته

فصل تابستون باب خشک کردن سبزیجات و استفاده از عطر و طعم بی نظیرشونه. اینجا قراره ترفندای خونگی جذاب واسه این کارو یاد بگیریم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- فصل تابستون مناسب ترین فصل واسه خشک کردن سبزیجات مختلف و حفظ اونا برای فصول بعدی خصوصا زمستونه تا علاوه بر استفاده از طعم و عطر خوششون در غذا و دسرها، بتونیم در هر زمان دلخواه از خواص درمانی اونا هم بهره مند بشیم. تا به اینجا ترفندای خونگی برای خشک کردن آلبالو که منبع غنی ویتامین سی به شمار میاد و روش فریز کردن بامیه رو یاد گرفتیم.

تو این شرایط اگه بدونین سبزیجات مختلف رو هم چطور میشه تا چند سال با حفظ عطر و طعم بی نظیرشون تو کابینت خونتون نگه داشت، دیگه معرکه میشه. اینجا قراره انواع ترفندای خونگی واسه خشک کردن سبزیجات رو آموزش بدیم، پس با ما همراه باشید.

w

1. خشک کردن سبزیجات با استفاده از هوای آزاد

این روش که یه روش سنتی برای خشک کردن سبزیجاته زمان بیشتری نسبت به مراحل دیگه میطلبه و در عین حال باید تمیزی و میزان نور آفتابی که به اون نیاز هست رو به طور کامل بدونین. در مرحله اول سبزیجات رو به خوبی پاک کرده و بشورین و آب اونا رو به طور کامل بگیرین.

سپس یه پارچه نخی رو در جایی که سایه باشه بندازین و سبزیجاتی که میخواین خشک کنینُ روی پارچه بذارید. برای آنکه سبزیجات به طور کامل خشک بشن، باید در بازه های زمانی چند ساعته زیر و روشون کنین تا نتیجه یکنواخت و دلخواهی به شما بده.

t

2. خشک کردن سبزیجات با کمک گرفتن از باد پنکه

یکی دیگه از روش هایی که برای خشک کردن سبزیجات استفاده میشه، با کم پنکه میسر خواهد شد. برای این کار ابتدا یه پارچه نخی و تمیز بیابید و جلو پنکه پهن کنین و سبزی ها رو روی اون قرار بدین. توجه داشته باشید برای اینکه سبزی ها درست خشک بشن و باد پنکه اونا رو با خودش نبره، باید از حالت ملایم اون استفاده کنید.

سپس به مدت 10 تا 12 ساعت سبزی ها رو  تو همین حالت قرار بدین و بعدش اگه دیدین هنوز بعضی قسمت هاش خشک نشده بود، میتونین سبزی ها رو چند ساعتی جلو آفتاب بذارین یا اینکه زمان بیشتری در معرض باد پنکه قرارش بدین.

f

r

3. خشک کردن سبزیجات با گذاشتن در فر

سبزیجات به دلیل اینکه خیلی نمیتونن در معرض رطوبت قرار بگیرن، باید در مدت زمان کوتاهی نسبت به خشک کردنشون اقدام کرد. برای همین بعضی از خانومای خونه دار استفاده از فر رو بدین منظور ترجیح میدن و تحمل ساعتها بیرون گذاشتن سبزی رو ندارن. خصوصا برای کسایی که در فضاهای آلوده زندگی میکنن، فر محصول بهتری به اونا خواهد داد. برای خشک کردن سبزی در فر، سبزیجات رو توی یه سینی که ترجیحا بهتره از مس ساخته شده باشه قرار بدین.

این سینی ها به دلیل اینکه خاصیت اکسید شدن ندارن، باعث آسیب دیدن سبزیجات نمیشن. وقتی سینی رو درون فر قرار دادین، درجه اونو روی کمترین حالت بذارین. بهتره برای اینکه تمام سبزیجات یکنواخت و درست خشک بشن، یه لایه نازک و با قطر یکسان روی سینی بچینین. سپس تا چند ساعت به سبزی ها سر بزنین و با جابجا کردن سینی کاری کنین که تمام سبزیجات یک دست و جذاب خشک بشن.

q

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • ناشناس ارسالی در

    سلام و خسته نباشین. از شایا نیوز

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها