|

ترفندای خونگی فریز کردن توت فرنگی؛ اینجوری طعم بی نظیر و رویاییشُ واسه خودت موندگار کن

اینجا قراره روش فریز کردن توت فرنگی رو برای تازه نگهداشتن اون و استفاده از طعم بی نظیرش در هر شرایطی یاد بگیریم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تا به اینجا ترفندای خونگی زیادی مثل فریز کردن بامیه و همچنین نگهداری موز برای زمان طولانی یاد گرفتین. اما میون این همه خوردنی دوست داشتنی نباید از تو دل بروترین میوه غافل شد. توت فرنگی یکی از میوه های فوق العاده خوشمزه اس که بعضیا بر این باورن فقط و فقط مخصوص یه فصل خاصیه، در حالی که اینطور نیست و شما میتونین از طریق آشنایی با روش صحیح فریز کردن اون به راحتی از طعم خاصش واسه درست کردن کیک یا شیک های رنگارنگ و جذاب استفاده کنین.

واسه همین هم اینجا قراره ترفند فریز کردن توت فرنگی که روش نگهداری طولانی مدت اون به حساب میادُ یاد بگیرین. اگه دوست دارین یه کدبانوی تمام عیار بشین و از توت فرنگی در زمان هایی که کسی حتی فکرشو نمیکنه رونمایی کنین و همه شوک شن، پس ادامه متنُ از دست ندین.

q

اول چاهو بکن بعد مناره رو بدزد!

یکی از مهم ترین نکاتی که باید پیش از فریز کردن توت فرنگی مدنظر قرار بدین، انتخاب ییه نوع مناسب از این میوه قرمز و خوشمزه اس. این موضوع به این دلیل مهمه که اگه توت فرنگی مثلا خیلی رسیده انتخاب کنین، بی تردید ارزش فریز کردن نخواهد داشت و باید قیدش نگهداریشُ برای شیک و کیک بزنین.

واسه همین هم پیشنهاد میدیم موقعی که برای خرید رفتین، اولین معیارتون برای انتخاب توت فرنگی سفت بودن و سپس براقیتش باشه. بدین منظور هم توت فرنگی های ارگانیک و بسته بندی شده گزینه های خیلی خوبی به شمار میان. چون این نوع توت فرنگیا دست چین شدن و بابِ فریز کردن هستن. توجه داشته باشین که اصلا در این باره نباید سراغ توت فرنگی های خیس برین؛ در غیر اینصورت احتمال کپک زده توت فرنگی زیاد خواهد بود.

fd

چطوری توت فرنگی ها رو بشوریم؟

یکی دیگه از مواردی که باید پیش از اقدام برای فریز کردن توت فرنگی مدنظر داشته باشین، نحوه شستن اونه که یه وقت خراب یا بدفرم نشه. برای این کار اول توت فرنگی رو به آرومی زیر آب سرد بگیرین تا خاک های برجای مونده روی اون کاملا از بین برن.

اگه توت فرنگی هایی که خریدین، بسته بندی نبودن و خیلی کثیفی داشتن، برای ضدعفونی و تمیز کردنشون از ترکیب آب به همراه سرکه سفید کمک بگیرین. بعد از این کار تمام توت فرنگی ها رو روی یه پارچه نخی و تمیز قرار بدین تا وقتی که کاملا خشک بشن.

n

توت فرنگی ها به چه شکل و شمایلی باید فریز شن؟

یکی از مهم ترین سوالاتی که اغلب خانوما درباره نحوه فریز کردن توت فرنگی میپرسن، اینه که سبک برش و قرار دادنشون به چه شکل باشد باشه. برای این کار بهتره با یه چاقوی مناسب و تیز توت فرنگی رو با برش های عمودی ببرین. اما توجه کنین که برش های شما نباید به طور کامل توت فرنگی رو به دو بخش تقسیم کنه. حالا با انگشت هاتون کمی به توت فرنگی برش داده شده فشاری به سمت بیرون وارد کنین تا برش ها از هم باز بشن.

h

در این مرحله باید توت فرنگی ها رو توی ظرف های قرار بدین که از قبل با کاغذهای پوستی پوشیده شدن. سپس اسلایس ها رو با رعایت فاصله مناسب تو ظرف ها قرار بدین و بذارین تو فریزر تا یخ بزنه. تو مرحله بعدی توت فرنگی های منجمد شده رو بیرون بیارین و تو کیسه های فریزری قرار بدین و فریزشون کنین و هر وقت دلتون هوس طعم جذاب توت فرنگی رو کرد، بیرونشون بیارین و از طعم خوشمزش لذت ببرین.

jh

jhg

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها