|

طرز تهیه سالاد روسی ساده و خوشمزه

سالاد روسی شباهت زیادی به سالاد الویه دارد با این تفاوت که مواد آن رنده نمی شوند بلکه به صورت نگینی خرد می شوند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- سالادها یکی از محبوب ترین و خوشمزه‌ترین گزینه‌های غذایی هستند که می‌توان آن‌ها را به‌ عنوان پیش غذا، همراه با غذای اصلی یا به‌ عنوان غذای اصلی سرو کرد. سالاد ماکارونی، اندونزی، فصل، کلم، الویه و هزاران سالاد دیگر در سراسر جهان خورده می‌شوند و هر کدام طرفداران خاص خودشان را دارند. 

اگر به رستوران های بزرگ سر بزنید خواهید دید که در منوی آن ها سالادهای بسیاری وجود دارد که حتی گاهی اوقات از غذای اصلی گران تر و متنوع تر هستند. سالادها اغلب از ترکیب سبزیجات مختلف همراه با چاشنی هایی مثل سرکه، سس، نمک، فلفل، آبلیمو، آبغوره و ... تشکیل می شوند. سالادها معمولا به صورت سرد سرو می شوند و ممکن است علاوه بر سبزیجات مواد غذایی دیگری مانند تخم مرغ، حبوبات پخته، گوشت، پنیر و ... نیز به آن ها اضافه شود که در این صورت ارزش غذاییشان بیشتر می شود و می توان به عنوان غذای اصلی نیز آن ها را میل کرد.

امروز آموزش سالاد روسی را برای شما عزیزان در نظر گرفته ایم این سالاد همان طور که از نام آن پیداست متعلق به کشور روسیه است روس ها معمولا در شب سال نو این سالاد را سرو می کنند. شاید برایتان جالب باشد بدانید که این سالاد توسط یک سر آشپز بلژیکی در روسیه ابداع شده است و به خاطر طعم خوبش امروزه در سراسر جهان فراگیر شده است. 

این سالاد یکی از معروف ترین غذاهای روسیه به شمار می رود و شباهت زیادی به سالاد الویه دارد یعنی بیشتر موادی که در سالاد روسی استفاده می شود در الویه نیز کاربرد دارد اما این سالاد یک تفاوت عمده با الویه دارد و آن هم این است که مواد آن رنده نمی شوند بلکه به صورت نگینی خرد می شوند. بنابراین اگر طرفدار سالاد الویه هستید حتما این سالاد را هم امتحان کنید.

مواد اولیه لازم برای تهیه سالاد روسی برای 4 نفر

کالباس یا مرغ 350 گرم

سیب زمینی 350 گرم

هویج متوسط 2 عدد

خیارشور 200 گرم

نخود فرنگی 1 پیمانه

تخم مرغ 3 عدد

ساقه پیازچه نگینی خرد شده 3 قاشق غذاخوری

شوید تازه به میزان لازم

سس مایونز به میزان لازم

آب لیمو ترش تازه به میزان لازم

فلفل سیاه به میزان لازم

نمک به میزان لازم

be022d3ac006a7334f3ea9fc8308fd8d-quality_70Xresize_crop_1Xallow_enlarge_0Xw_750Xh_463 (1)

طرز تهیه سالاد روسی

1- فیله های مرغ را شسته با کمی نمک، فلفل، زردچوبه و مقدار کمی آب + قرص استاک + پیاز خرد شده + هویج + کرفس بپزید. حرارت دادن را آن‌قدر ادامه دهید تا آب مرغ به خوردش رفته و تقریبا بی‌آب شود. حال، ظرف را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا گوشت مرغ خنک شود، سپس آن ها را به صورت نگینی خرد کنید. در صورت تمایل می توانید کالباس یا مرغ را حذف کنید. احتمالا این سوال برایتان پیش آمده که استاک چیست و چه نقشی در طعم و مزه مرغ دارد؟

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ساندویچ مرغ مخصوص

استاک یا آب گوشت، مرغ، ماهی یا سبزیجات از حرارت دادن استخوان‌ها به همراه سبزیجات ساقه‌ای و تعداد محدودی ادویه تهیه می‌شوند. استاک در انواع سوپ، سس، خورشت‌ها و البته بسیاری از غذا‌های دیگر مورد استفاده قرار گرفته و تاثیر بسیاری در طعم و مزه غذا‌ها دارد می‌توانید استاک را خودتان در منزل تهیه کنید یا اینکه به صورت آماده از سوپر مارکت‌ها خریداری کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که اگر از قرص استاک استفاده می‌کنید در ابتدا نمک کمتری به غذا اضافه کنید چون قرص استاک کمی شور است پس در انتها غذا را بچشید اگر لازم بود نمک اضافه کنید. اگر دوست دارید خودتان استاک مرغ را در منزل تهیه کنید مقاله طرز تهیه استاک مرغ؛ فوت و فن های تهیه و نگهداری استاک را از دست ندهید در این مقاله همه نکات تهیه استاک مرغ و روش نگهداری آن را به طور کامل برای شما عزیزان شرح داده ایم.

RFO-1400x919-ChickenStock-c1ee08be-0b82-4562-bbff-23e0552a151a-0-1400x919

2- سیب زمینی ها را تمیز بشویید و در قابلمه ای قرار دهید سپس مقداری آب روی آن ها بریزید تا جایی که کاملا آب روی سطح سیب زمینی ها را بگیرد، حرارت را ملایم کنید تا پخته شوند. دقت داشته باشید سیب زمینی ها نباید به اندازه ای پخته شوند که موقع خرد کردن له شوند.

وقتی سیب زمینی را پختید باید بگذارید خنک شود بعد سس را به آن اضافه کنید، چون اگر سیب زمینی داغ باشد سس به خرد آن می‌رود و باعث می‌شود شما فکر کنید که سس سالاد کم است در نتیجه سس بیشتری اضافه کنید. اضافه کردن بیش از حد سس باعث شل شدن بافت سالاد می‌شود. همچنین در تهیه سالاد ها بهتر است سیب زمینی را در انتها اضافه کنید تا در فرآیند ترکیب شدن سایر مواد با هم له نشود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه چیکن استروگانف روسی

3- هویج و تخم مرغ را هم جداگانه بپزید سپس همه مواد را به صورت مکعبی ریز خرد کنید سعی کنید همه مواد را به یک اندازه خرد کنید تا ظاهر زیباتری داشته باشد. نخود فرنگی را می‌توانید خیلی ساده بریزید داخل آب و روی حرارت قرار دهید تا بپزد، اما اگه می‌خواهید رنگ سبز آن حفظ شود بهتر است ابتدا آب را جوش بیارید و کمی نمک به آن اضافه کنید بعد نخود فرنگی را در آب در حال جوش بریزید بعد از چند دقیقه که نخود‌ها پخته شدند آن‌ها را آبکش کنید.

j986mpku1kq24n046gl5o7ntktjlbe6h (1)

4- در نهایت همه مواد را در ظرف مناسب با هم مخلوط کنید سپس سس مایونز +  نمک + فلفل + آبلیمو را با هم مخلوط کنید و به مواد اضافه کنید. سالاد را حداقل 3 ساعت در یخچال استراحت دهید تا مزه ها کاملا به خرد هم بروند. به این نکته توجه داشته باشید که هر قدر میزان استراحت سالاد در یخچال بیشتر باشد در نهایت سالاد خوشمزه تری خواهید داشت.

همیشه وقتی در تهیه غذا یا سالادی سس مایونز در مواد اولیه وجود دارد عده‌ای می‌پرسند می‌شود به جای آن از ماست استفاده کرد این مسئله تا حدودی سلیقه‌ای است اگر منع مصرف دارید یا اینکه به خاطر کالری بالای سس مایونز تمایلی به استفاده از آن ندارید می‌توانید ماست چکیده را جایگزین کنید، اما ماست معمولاً آب می‌اندازد بنابراین توصیه می‌شود برای مهمانی‌ها این کار را انجام ندهید.

سالاد-روسی (1)

سالاد روسی قالبی

1- اگر می‌خواهید این سالاد را به صورت قالبی سرو کنید به این نکته توجه داشته باشید که باید کمی سفت‌تر از حالت معمول باشد بنابراین از سس کمتری استفاده کنید وقتی سالاد را از قالب خارج کردید با استفاده از یک برس یا قاشق روی سطح آن سس بزنید.

2- در مرحله بعدی یک کیسه فریزر را با قیچی برش بزنید و کاملا باز کنید سپس داخل قالب مورد نظرتان قرار دهید به صورتی که مقداری از کیسه فریزر از قالب خارج شود تا هنگام خارج کردن سالاد از قالب دچار مشکل نشوید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه شامی لپه یا شامی پوک گیلانی

3- پس از قرار دادن کیسه فریزر در قالب مواد سالاد را با دقت داخل قالب بریزید و با پشت قاشق خوب فشار دهید تا سالاد تمام نقاط قالب را پر کند و مواد منسجم شود سپس آن را حدود 3 ساعت در یخچال قرار دهید.

4- پس از گذشت این زمان قالب را از یخچال خارج کنید بعد آن را روی یک دیس یا بشقاب برگردانید سپس قالب را به آرامی بردارید بعد کیسه فریزر را هم به آرامی جدا کنید در این مرحله اگر احساس کردید سس سالاد کم است می‌توانید کمی سس به آن اضافه کنید و با پشت قاشق صاف کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها