|

تحلیل اقتصادی

پیش بینی قیمت بیت کوین در هفته آینده ، بیت کوین تا شب عید چه می شود؟

پیش بینی قیمت بیت کوین در هفته های آینده ، بیت کوین تا شب عید چه می شود؟

لینک کوتاه کپی شد

پیش بینی قیمت بیت کوین در هفته آینده ، وقتی صحبت ارز دیجیتال خصوص بیت کوین در میان باشد، صحبت هایی همچون تحلیل تکنیکال، پیش بینی قیمت و موارد دیگر نیز پای خود را به وسط میدان باز می کنند. همچون سایر بازار های مالی و سرمایه گذاری، افرادی که در این بازار ها سرمایه گذاری می کنند. عموما معاملات خود را با توجه به سخن کارشناسان و تحلیلگران بازار تطبیق می دهند. اما نکته قابل توجه در خصوص بیت کوین و سایر رمز ارز ها این است که پیش بینی قیمت بیت کوین کار ساده ای نیست. 

چرا که بیت کوین و سایر رمز ارز ها یک نوع بازار غیر متمرکز هستند. لذا موارد مختلفی نیز بر آن ها تاثیر گذار است. اما ما در این مقاله سعی می کنیم تا چندی ای تحلیل های کارشناسان بازار سرمایه در خصوص بیت کوین را برای شما عزیزان ارائه دهیم. 

راه صد ساله یا یک شبه؟

ار حدود 12 سال پیش که بیت کوین اختراع شد تا به امروز این ارز دیجیتال مسیر چند صد میلیون تومانی را پشت سر گذاشته و هم اکنون به قیمت یک میلیارد و دویست 90 میلیون تومان رسیده است. بیت کوین راه خود را با هشت صدم سنت آغاز کرده و هم اکنون در محدوده 49 هزار دلار در نوسان است. 

شاید وقتی این افزایش قیمت بیت کوین را از گوشه و کنار می شنوید، با خودتان آرزو کنید که کاش زمانی که سال ها پیش اولین بار با بیت کوین آشنا شدید، در آن سرمایه گذاری می کردید. قطعا حالا شرایط شما از زمین تا آسمان تفاوت داشت. اما حقیقت این است که علی رغم افزایش قیمت فوق العاده بیت کوین، خیلی ها هم در همین بازار کل سرمایه خود را از دست داده و ورشکست شده اند. 

روز های پیش سرمایه گذاری چند هزار میلیاردی ایلان ماسک در بیت کوین و توئیت های متمادی وی در خصوص بیت کوین منجر به افزایش و رشد بی سابقه قیمت بیت کوین در بازار شد. خیلی ها سود های خوبی به جیب زدند. اما اگر فقط یک سرمایه گذار کلان همچون ایلان ماسک بنا به هر دلیلی تصمیم به خروج سرمایه خود از بیت کوین را بگیرد چه خواهد شد؟

پاسخ روشن است، افت شدید بیت کوین و ورشکستگی دوباره افراد مختلف. غرض از بیان این مطالب ایجاد دلهره و ترس نیست. تنها هدف ما شفاف سازی بیت کوین برای شما عزیزان است. لذا اگر قصد ورود به این بازار را دارید اولین و مهم ترین نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که بیت کوین شما را یک شبه پولدار نخواهد کرد. اما ممکن است یکشبه با یک نوسان کوچک کل سرمایه خود را از دست بدهید.

پیشنهاد می شود: ​قمار مرد میلیاردر با خرید بیت‌کوین

به یاد داشته باشید در بیت کوین نیز همچون سایر ارز های دیجیتال و بازار های مالی مانند بورس باید به اندازه کافی صبور بوده و مدیریت ریسک بدانید. کسی که با فروش خانه و ملک خود وارد بازار بیت کوین می شود، کل دارایی خود را وارد بازار کرده و ممکن است با نوسانات بازار دارایی خود را از دست بدهد. 

اما کسی که با پذیرش ریسک بیت کوین و تنها بخش کوچکی از سرمایه و پس انداز خود را وارد بیت کوین و یا سایر بازار های مالی می کند، کاری بسیار منطقی کرده و با داشتن کمی صبر و تحمل قطعا سود آن را خواهد برد. در ادامه به پیش بینی بازار بیت کوین در هفته های آینده می پردازیم.

پیش بینی بیت کوین در هفته های آینده 

با توجه به توضیحاتی که در بخش های قبلی ارائه کردیم، پیش بینی بازار بیت کوین و نوسانات آن کار ساده ای نیست. بیت کوین در کنار مشوقینی همچون ایلان ماسک ، منقدینی نیز دارد که اعلام داشته اند که بیت کوین در جهان آینده ی درخشانی نخواهد داشت و خیلی زود دولت ها برای کنترل دارایی ها و حفظ و مدیریت ارز روی کار خواهند آمد. 

اما بسیاری دیگر نیز آینده جهان را وابسته به آینده بیت کوین می دانند و اعتقاد دارند که بیت کوین خیلی زود جانشین سایر ارز ها خواهد شد. قیمت بیت کوین هفته گذشته در کانال 30 هزار دلار قرار داشت اما توانست خود را تا مرز 50 هزار دلار بالا بکشد. قیمت بیت کوین تا بامداد یک شنبه در محدوده 47 هزار دلار در نوسان بود.تحلیل های فنی به سرمایه گذاران پیشنهاد نگه داری و خرید بیت کوین می دهد. این تحلیل ها انتظار دارد در هفته پیش رو قیمت بیت کوین بالا رود."از نظر  برخی تحلیل گرانجناح افزایشی  هنوز کنترل کامل بر بازار  بیت کوین را دارد.

  زیرا هر روز اخبار بیشتری درباره ی پذیرش و تقاضای بیت کوین توسط سازمان ها شنیده می شود و این بیش از هر چیز نیروی محرکی برای بیت کوین خواهد بود." البته برخی سال نو چینی و مواضع برخی بانک های مرکزی را عاملی می دانند که بیت کوین نتواند روند صعود را حفظ کند و از مرز 50 هزار دلار فاصله بگیرد. اما یک تحلیل گر می گوید این حرف ها بهانه ای برای فروش دارایی است و چشم انداز بیت کوین حداقل در هفته جاری صعودی است.

اما فراموش نکنید که گفتیم هیچ پشتوانه و تضمینی در خصوص پیش بینی قیمت بیت کوین وجود ندارد و هرگز نمی توان حتی تا درصد کوچکی در خصوص آینده بیت کوین اظهار نظری قطعی کرد. از این که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید، از شما سپاس گزاریم. 

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها