|

تحلیل بورس

بورس چه زمانی دوباره احیا می ‌شود؟

معاملات این هفته از بازار سهام با روندی نزولی آغاز شد و شاخص کل حدود نیم درصد افت کرد.

لینک کوتاه کپی شد

معاملات این هفته از بازار سهام با روندی نزولی آغاز شد و شاخص کل حدود نیم درصد افت کرد، این درحالی است که اخبار خوب در بازار سهام زیاد است اما اخبار خوب در جو منفی بورس انگار تاثیری ندارند.  به عقیده کارشناسان شرایط بازار به گونه ‌ای پیش می‌ رود که بازار واکنشی به خبر های خوب نشان نمی‌ دهد. خبرهایی همچون افزایش قیمت نفت که نزدیک به ۷۰ دلار شده است، حمایت از سهامدارانی که پرتفوی زیر ۱۰ میلیون دارند و کاهش سود بین بانکی تاثیری در روند معاملات نداشته است.

در شرایط مشابه در شش ماهه اول سال شاهد آن بودیم که اخبار منفی، افزایش تحریم‌ها و نرخ دلار و اخباری از این دست در روند معاملات بازار تاثیری نداشت و روند صعودی شاخص ادامه‌دار بود. بازار امروز شاید به اخباری با اهمیت بیشتر همچون توافق با آمریکا یا برگشت به برجام و اخباری از این دست بتواند واکنشی نشان دهد و روند بازار کمی تغییر کند.

پیشنهاد می شود:

علی خسروشاهی، کارشناس بازار سرمایه در رابطه عدم واکنش بورس به اخبار منفی گفت: اعتماد نسبت به بازار سهام از بین رفته و همین دلیل نیز باعث شده تا کمبود پول در بازار سهام تشدید شود. بازگشت اعتماد به سهامداران و متقاعد شدن آن‌ها در سرمایه‌گذاری دوباره امری زمان‌بر است و به نظرم بیش از شش ماه طول خواهد کشید.

این کارشناس در رابطه با احتمال بازگشت دامنه نوسان به حالت قبلی گفت: بازگشت دامنه نوسان به حالت قبل بهتر است زیرا بازار سهام و سهم‌ها زودتر متعادل خواهد شد و نقدشوندگی بورس بیشتر می‌شود و روند فرسایشی بورس از بین می ‌رود. به عقیده برخی کارشناسان شاخص کل بازار سهام فعلا در شرایطی فرسایشی و با شیب ملایم به سمت عدد یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد حرکت خواهد کرد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها