|

گوگل خیلی چیزها از ما میدونه! خبر داری؟ / اینارو بدونی دیگه پیش گوگل انقدر راحت نیستی

میدونستین گوگل از کل زیر و زبر زندگیتون خبر داره؟ اگه نمیدونستین پس حتما به این مطلب سر بزنین تا یکسری واقعیت ترسناک رو بدونید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- احتمالا بعد از خوندن تیتر این مطلب کنجکاو شدید و کمی هم ترس در وجودتون رخنه کرد که یعنی چی؟ چطور میشه که گوگل از ما و زندگیمون خبر داشته باشه! نکنه چشم داره و در هر کجا حتی تو خلوتامون ما رو نگاه میکنه؟ خب باید یه جورایی بگیم بله! 

تا چند سال پیش که استفاده از اینترنت چندان آسون نبود و همه بلدش نبودن، خب این موضوع هم تا به این اندازه حالا بولد نبود، اما این روزا می بینیم که گوگل جان تا زیر و بم ما رو خبر نداره و ما خودمون از این موضوع بی خبر هستم! تو دوره ای زندگی می کنیم که کل فعالیت های ما یه خط و ربطی به اینترنت داره.

بودنش یجور دردسره و نبودش هم یک جور. با وجود اینکه بودنش حسابی میتونه وقتمون رو بگیره و ساعات بسیاری از زندگیمون رو هدر بده، اما همچنان وقتی چند ساعتی قطع میشه رسیدن به کارامون به شدت دشوار میشه. از حمل و نقل گرفته تا خرید و فروش! از ارتباطات کاری تا جمع آوری اطلاعات مربوط به تحصیل یا شغلمون! از پیاده روی کردن در پارک یا خیابون تا استفاده از نقشه برای پیدا کردن بهترین راه که ترافیک هم نباشه! این اگه وابستگی شدید نیست پس چیه؟ اصلا خوبه یا بد؟

فرهنگ-سازمانی-گوگل-چگونه-آن-را-تبدیل-به-غول-دنیای-تکنولوژی-کرد؟-min

بده بستونی که گوگل با ما راه انداخته

احتمالا خیلی براتون خوب و بد بودنش مهم نیست، اما آیا این هم مهم نیست که در عوض این استفاده و بهره بردن، اطلاعاتی از ما ذخیره میکنه؟! نظر شما چیه؟ مگه میشه ما خدمات بگیریم و خدمت دهنده چیزی از ما ندونه! حتی یک آدرس ناقابل!

خب بهتره بدونید گوگل جان، این رفیق شفیق که هر کجا اراده کنیم به کمک رسانی ما میرسه، خیلی چیزها از ما میدونه. فقط اینجوری نیست که ما ازش بخوایم و اون هم دو دستی تقدیممون کنه و واسمون حرف بزنه، بلکه بین حرفاش کلی هم ازمون اطلاعات گرفته و خواهد گرفت!

اگه دلتون میخواد بدونید این گوگل فهمیده از ماها چیا میدونه و چیا نمیدونه، پس با ادامه مطلب ما حتما همراه بمونید.

Untitled-2-24

گوگل کروم Google chrome

به شخصه این مرورگر رو از همه بیشتر دوست دارم چرا که بهتر از بقیه واسمون کار میکنه. سریع و آسون و راحت در خدمت ماست! تو کروم آدرس هر سایتی که بخوایم و درش تایپ کنیم رو به دست میاریم. ولی همین کروم گرامی اطلاعات همممه سایت‌ هایی که من و شما سر زدیم رو تو خودش داره و بایگانی میکنه! 

یوتیوب Youtube

دیگه این روزا کمتر کسی پیدا میشه که از یوتیوب استفاده نکنه. فضای نامرئی که تبدیل به یه دانشگاه بزرگ مجازی شده! شما هرچیز که تو یوتیوب دیدین و لود کردین رو تو خودش نگه میداره. یوتیوب آمار تمام فیلم‌ هایی که دیدین رو به خوبی داره!

نقشه Maps

گوگل مپ تو رسوندن شما به مقصد مورد نظرتون خیلی خوب عمل میکنه. البته که ممکنه شما از نرم افزارهای دیگه هم استفاده کنین ولی تموم این موارد، جاهایی که رفتین کاملا تو نقشه گوگل ذخیره میشه. بدونید که ادارهایش حسابی تیز تشریف دارند!

گوگل میت Google meet

ابزاری برای مکالمه صوتی و تصویری که خیلی راحت میتونید با یه لینک ازش استفاده کنین. گوگل میت آمار مخاطبای شما و مکالمه هایی که داشتین رو خیلی خوب حفظ میکنه.

1827279

جیمیل Gmail

پست الکترونیکی محبوب گوگل، که تو کار راه اندازیش اصلا شکی نیست، اونهم آمار ما رو داره! سرعت بالا، امکانات خوب! البته بهتره این رو هم بدونید و در جریان باشید که همه و همه مخاطبان شما، ایمیلاتون درش ذخیره میشه و قابل دسترسی هستند.

تقویم Calendar

شما از تقویم چه استفاده‌ هایی دارید؟ خب مشخصه که تاریخ قرارها، تولد ها، جلسات و برنامه‌ هاتون رو با ذکر ساعت و حتی جزییات وارد می کنید و گوگل هم خیلی خوب و درجه یک همه رو میدونه و از هر آنچه که شما انجام میدید باخبره!

جست‌وجو Search

قطعا پر کاربردترین قسمت گوگل سرچ هستش که ما روزانه بارها و بارها بهش رجوع می کنیم. اما شما چه چیزهایی در طول روز جستجو می‌ کنید؟ احتمالا الان دارین یه مرور کلی می کنید تو ذهنتون! بله، خوبه که بدونید تموم اونها در ذهن گوگل میمونه! و البته تک تک کلمات شما رو به خاطر میسپاره!

گوگل پلی Google play

اونهایی که گوشی‌ و تبلت اندروید دارن و اکثرا برنامه هاشون رو از گوگل پلی دریافت می کنند، خوبه که بدونن گوگل از تموم برنامه هاشون خبر داره و مطلعه!

2022-11-google-play-638bb0028b369136d458461a

اخبار News

شما به سایت های خبری سر میزنین؟ پس بدونین گوگل هم با شما اونها رو نگاه میکنه و همه اون چیزایی که دیده‌ و خوندید رو خیلی خوب میشناسه!

از تبلیغات Ads بترسید!

هر تبلیغی که شما به شکل ارادی و یا غیر ارادی روش کلیک کردید رو گوگل میدونه! این گوگل لعنتی از چی  خبر نداره؟!!!

خوبه که بدونید این گوگل همه فن حریف که همه جوره در خدمت ماست، از طریق استفاده هایی که شما از جیمیل، گوگل کروم، جستجوهایی که انجام میدین، عکساتون و تبلیغاتی که دنبال می کنید خیلی راحت و آسون میدونه که شما چه کسی هستین و چه جور شخصیتی دارین! در جریان باشید که حتی صداتون رو هم میشناسه! اینکه چه اعتقادات مذهبی دارین و یا از سیاست چی سرتون میشه رو هم میدونه! اینکه سلامتیتون تو چه وضعیتی هستش رو هم خبر داره! حتی آمار بچه هاتون رو هم داره! واقعا دیگه ترسناک شد نه؟!

atgoogleasiangooglernetwork-1639023475147569519044

خوبه که این رو هم اضافه کنیم با استفاده‌ هایی که شما دوست عزیز از Waze، نقشه، گوگل کروم، تقویم و جستجو هاتون داشتین به خوبی مطلعه که محل کار و زندگی شما نیز کجاست و حتی اینکه از چه مسیرهایی عبور کردین رو هم میدونه! در واقع هیچ چیز از چشم گوگل جان پنهون نمیمونه! گوگل باهوش و زرنگه ما با استفاده از استفاده هیا شما حتی دوستاتون رو هم میشناسه.

دلتون میخواد بدونین گوگل حتی غذاهایی که دوست دارید رو هم خبر داره و میدونه؟! چه کتاب‌ هایی میخونین؟! اصلا ویدیوهای مورد علاقتون چیاست؟! بله همه اینارو درست به مانند یه دوست هزارساله و صمیمی خوب میدونه و انگاری از اول شما رو میشناخته! خدایی ترسناک شد نه؟ شاید تا به حال فکر میکردید که به هنگام استفاده از گوگل خودتون هستین  خدای خودتون، که خحب حالا فهمیدین گوگل هم پاش ت کفش و زندگیه شماست.

65700e3ba96ef

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی