|

نکته ای منفی برای تیم ملی فوتبال ایران

تیم ملی کشورمان قبل از شروع جام ملت‌های آسیا به عنوان بلندقدترین تیم جام ملت‌های آسیا معرفی شده بود.

لینک کوتاه کپی شد

پیش از شروع جام ملت‌های آسیا اطلاعات جالب و معنی‌داری از تیم‌های حاضر در این مسابقات منتشر می‌شد. اطلاعاتی که با استقبال هواداران تیم‌ها مواجه می‌شد و در فضای مجازی به شکل گسترده‌ای بازتاب پیدا می‌کرد. 

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبالی؛ از جمله این اطلاعات یکی این بود که تیم ملی ایران پس از تیم ملی لبنان مسن‌ترین تیم جام ملت‌هاست. این البته موضوع خوشایندی نیست اما ایران قدبلند‌ترین تیم جام ملت‌ها هم هست. 

وقتی هواداران تیم ملی ایران از این موضوع مطلع شدند پیش خودشان فکر می‌کردند که تیم ملی می‌تواند در جام ملت‌های آسیا از این پتانسیل استفاده کند و با بهره‌گیری از سانترهای بلند به گل برسند. ضمن این که انتظار می‌رفت مدافعان تیم ملی در نبردهای هوایی در محوطه جریمه خودی خوب عمل کنند. 

تیم ایران در خط حمله مهاجمان سرزنی مثل سردار آزمون، مهدی طارمی، رضا اسدی و شهریار مغانلو را دارد. رامین رضایین و احسان حاج صفی هم ارسال‌های خوبی روی دروازه حریف انجام می‌دهند. در دفاع هم شجاع خلیل‌زاده و محمد حسین کنعانی‌زادگان همیشه سرزنان خوبی بوده‌اند. 

اما تیم ملی پس از برگزاری 4 مسابقه در جام ملت‌ها و رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی حتی یک گل هم با سانتر از جناحین و ضربات سر نزده است! شاگردان امیر قلعه‌نویی 7 گل در مرحله گروهی زدند و یک بار در بازی مرحله یک هشتم نهایی دروازه سوریه را باز کردند. اما همه این گل‌ها با پا زده شد.

طلسم گل نزدن ایران با ضربه سر اما امروز می‌تواند شکسته شود. حریف فردای ایران در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا تیم ملی ژاپن است. چرا که دروازه ژاپن در این تورنمنت چند بار با ضربات سر حریفان باز شده است.

ژاپن تا اینجای کار در 4 بازی 6 گل دریافت کرده است. 3 گل با ضربه سر بازیکنان حریف بوده است. دو گل با ضعف مدافعان و دروازه‌بان این تیم روی توپ‌های هوایی و یک گل به خودی که آن هم باز با ضربه سر مدافع خودی و دفع اشتباه دروازه‌بان این تیم بوده است. 

به این ترتیب روشن است که تیم‌ ملی ایران که بلندقدترین تیم جام است فرصت بسیار خوبی در بازی با ژاپن دارد تا از این برتری خودش به بهترین شکل استفاده کند و به ضربات سر به عنوان بهترین راه برای باز کردن دروازه ژاپن نگاه کند. 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی