|

5 میوه خشک که زندگی شما را تغییر می دهند!

مصرف میوه‌های خشک باعث افزایش انرژی و استقامت می‌شود همچنین به دلیل اینکه منبع غنی از فیبر هستند به هضم بهتر و سلامتی کلی بدن کمک می‌کنند.

لینک کوتاه کپی شد

سلیقه افراد در خوردن میوه با یکدیگر بسیار متفاوت است. مصرف میوه خشک یکی از نوآوری‌هایی بوده است که برای مصرف هر چه بهتر میوه طی سالیان اخیر ابداع شده است. مصرف میان وعده میوه خشک یک روش عالی برای افزایش متابولیسم و احساس سیری در افراد است. تنها توجه داشته باشید که همیشه اعتدال راز تندرستی است و هر فردی به مقدار متوسط می‌تواند از میوه‌های خشک بخورد. خواص میوه خشک برای همه‌ی افراد و در رده‌های سنتی مختلف فوق‌العاده است، اگر به سلامتی خود اهمیت می‌دهید و به دنبال راهکارهایی هستید که همیشه از بیماری در امان بمانید حتما میوه خشک را در برنامه‌ی غذایی خود قرار دهید. قیمت میوه خشک در بازار فعلی مناسب است و با هر بودجه‌ای که داشته باشید می‌توانید انواع میوه‌های خشک را به صورت بسته بندی شده و یا فله‌ای تهیه کنید.

امروزه مصرف میوه خشک برای بسیاری از افراد جا افتاده است چرا که هر چه قدر از خواص انواع میوه خشک صحبت شود، باز هم کم است و خوشبختانه قیمت میوه خشک و ارزش غذایی آن به نسبت تنقلات دیگر برای محل کار یا دانش آموزان بسیار مناسب و به صرفه است.

انواع میوه خشک

خواص و ارزش غذایی بهترین میوه‌خشک‌ها

مصرف میوه‌های خشک باعث افزایش انرژی و استقامت می‌شود. همچنین به دلیل اینکه منبع غنی از فیبر هستند به هضم بهتر و سلامتی کلی سیستم بدن کمک می‌کنند. هر کدام از میوه‌های خشک ارزش و خواص مختلفی دارند. میوه‌های خشکی که بیشترین مصرف را دارند و ارزش غذایی آن‌ها فوق‌العاده است و باعث تغییر زندگی شما می‌شوند عبارتند از:

  1. انگور خشک شده
  2. سیب خشک شده
  3. آلو خشک شده
  4. انجیر خشک شده
  5. خرمالوی خشک

در ادامه مزایا و خواص هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. انگور خشک شده

انگور خشک شده سرشار از آهن است و برای افرادی که کم خون هستند مناسب می‌باشد. خاصیت‌هایی که برای این میوه خشک وجود دارد با خاصیت‌هایی که برای گوشت وجود دارد به شدت یکی است و برای افرادی که نمی‌توانند گوشت قرمز مصرف کنند بهترین گزینه است. استفاده از میوه‌های خشک باعث می‌شود که سلامتی بدن تضمین شود.

2. سیب خشک شده

سیب خشک به دلیل داشتن مواد غذایی مفید و مغذی یکی از پرطرفدارترین میوه‌های دارویی به حساب می‌آید. به دلیل داشتن فیبرهای فراوان و اسیدهای ارگانیک سیب خشک شده نقش تنظیم‌ کننده دستگاه گوارش را دارد و برای معده بسیار مفید است. مصرف سیب خشک شده در تقویت ایمنی سیستم بدن و در شادابی و حفظ سلامت روان هم موثر است. به طور کلی انواع مختلف میوه‌های خشک با داشتن ویتامین‌‎ها و مواد مغذی، انرژی از دست رفته بدن را تامین می‎‌کنند.

سیب خشک

3. آلو خشک شده

اگر به دنبال روشی ایده آل برای کاهش وزن هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتما آلو خشک شده را در رژیم غذایی خود قرار دهید. آلو خشک شده برای افرادی که متابولیسم پایینی دارند، بسیار مفید است و می‌تواند سوخت‌ و ساز بدن را بالا ببرد که این مساله برای کاهش وزن بسیار مؤثر است.

4. انجیر خشک شده

استفاده از انواع میوه‌های خشک، یک راه هوشمند برای رفع نیاز بدن به انواع مواد مغذی، ویتامین‎‌ها و کنترل وزن است. میوه خشک انجیر سرشار از فیبر و مواد معدنی ضروری نظیر منیزیم، منگنز و کلسیم می‌باشد و از چگالی استخوان، پتاسیم و فولات و کولین پشتیبانی می‌کند. اگر زیبایی و شادابی پوست برای شما اهمیت دارد و به دنبال روشی راحت و آسان هستید که از پیری و چروک شدن پوست جلوگیری کند حتما انجیر خشک را به صورت روزانه مصرف کنید تا تاثیر آن را مشاهده کنید.

5. خرمالوی خشک

خرمالو خشک مملو از آهن است و برای درمان کم خونی بسیار مؤثر است. وجود ویتامین C در خرمالو خشک باعث جذب بیشتر آهن می‌شود. با توجه به اینکه آهن یک ماده بسیار مهم در رشد و حفظ سلامت مو است و کار اکسیژن‌ رسانی به سلول‌های بدن را انجام می‌دهد، مصرف خرمالوی خشک این نیاز بدن را تامین می‌کند و برای مو فوق‌العاده است، با مصرف منظم خرمای خشک شده تاثیر آن را بر روی رشد مو خواهید دید.

وجود فیبر در خرمالو نقش بسزایی در هضم و جذب غذا دارد و برای کودکان عالی است، از خواص و فواید خرمالو خشک شده می‌توان به بالا رفتن عملکرد معده و روده اشاره کرد.

دلیل استفاده از میوه خشک چیست؟

ممکن است این سؤال برای شما ایجاد شود که چرا به جای تنقلات روزانه باید از میوه خشک استفاده کنیم؟ با توجه به اینکه میوه خشک سرشار از مواد مغذی سالم و مفید است که برای بدن و سلامتی مؤثر است، از همین رو با داشتن برنامه کاهش وزن می‌توانید مطمئن شوید که با مصرف انواع چربی‌های اشباع ‌شده و ناسالم همچنین کربوهیدرات‌ها وزن شما افزایش خواهد یافت که برای کاهش دادن آن می‌توانید از وعده‌های مغذی میوه خشک استفاده کنید.

میوه‌های خشک راهی عالی برای بهره‌مندی از بهترین خواص میوه‌هاست. میوه‌های خشک منبع غنی از انرژی‌های سالمی هستند که به ما امکان می‌دهند فعالیت‌های روزانه خود را انجام دهیم و مواد مغذی لازم بدن خود را به دست آوریم. به این ترتیب به اهداف خود در مورد وزن، خوردن میان وعده‌های سالم، ارائه طعم‌های جدید دست می‌یابیم. انواع میوه‌های خشک ماندگاری بالایی دارند و در هر جایی قابل حمل هستند. بهترین راه برای کمک به سیستم بدن از طریق تغذیه خوب است.

میوه خشک مخلوط

میوه‌‌ خشک‌های خوشمزه و مفید دیگر

بعضی از میوه‌های خشک به طرز عجیبی خوشمزه هستند، میوه‌های خشک خوشمزه و پر طرفدار عبارتند از:

  • زردآلوی خشک شده
  • هلو خشک شده
  • آلبالو خشک شده
  • پرتقال خشک شده
  • موز خشک شده
  • میوه‌های خشک استوایی
  • آناناس خشک شده
  • انبه خشک شده
  • آلو خشک شابلون
  • کیوی خشک شده

مخلوطی از میوه‌های خشک خوشمزه برای دورهمی‌های دوستانه و مهمانی‌ها فوق‌العاده است، قیمت میوه خشک مخلوط بسیار به صرفه است، حتی شما می‌توانید نوع میوه خشک موردعلاقه‌ی خود را انتخاب کنید و از خوردن میوه خشک در کنار عزیزان خود لذت ببرید.

در حال حاضر فروشگاه پارسیا پخش با ارائه‌ی انواع میوه‌های خشک با کیفیت در طعم‌های مختلف از فروشگاه‌های معتبر خرید میوه خشک محسوب می‌شود، برای اطلاعات بیشتر و سفارش میوه خشک به فروشگاه پارسیا پخش با شماره‌ی 09133106534 تماس بگیرید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی