|

چرا باید توصیه های قبل از کاشت ابرو را جدی بگیریم؟

برای اینکه از کاشت ابرو نتیجه بگیرید علاوه بر اجرای اصولی توسط پزشک باید توصیه های قبل از کاشت را هم جدی بگیرید.

لینک کوتاه کپی شد

کاشت ابرو یک روش ترمیمی برای دستیابی به ابروهایی پرپشت و خوش حالت است. شاید گمان کنید که اجرای درست فرآیند کاشت ابرو توسط پزشک، تضمین کننده نتایج مورد انتظار است؛ اما باید بدانید که انجام توصیه های قبل از کاشت نیز از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است. به همین دلیل، در این مقاله به بررسی توصیه های لازم قبل از کاشت ابرو می پردازیم و از شما می خواهیم که تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

کاشت ابرو چیست؟

امروزه داشتن ابروهای پرپشت، بخشی از زیبایی صورت محسوب می شوند؛ به همین دلیل افرادی که به صورت ژنتیکی ابروهای کم پشتی دارند و یا به دلایل مختلفی در طول زمان دچار ریزش ابرو شده اند، مجبورند یا از لوازم آرایشی ابرو استفاده نمایند و یا از روش های ترمیم ابرو کمک گیرند. استفاده زیاد از لوازم آرایش، خود یکی از عوامل ریزش ابروهاست؛ به همین دلیل توصیه ما استفاده از متدهای ترمیمی است که ماندگاری بالایی نیز دارند. از میان روش های ترمیم ابرو، کاشت ابرو روشی بسیار طبیعی و رضایت بخش است که دارای ماندگاری دائمی است. کاشت ابرو به روش های متعددی انجام می شود که در میان آنها متدهای جدیدی همانند SUT و Super FUE از مزایای بسیاری برخوردارند؛ به گونه ای که کاشت ابرو را به روشی بدون درد و خون ریزی بدل می کنند که دوره نقاهت بسیار کوتاه مدتی دارد و نتایج بسیار رضایت بخشی به ارمغان خواهد آورد.

هدف از کاشت ابرو، استفاده از بخشی از فولیکول های سر در ناحیه ابروهاست که در برابر ریزش مقاومت اند. از این رو، آن بخش از ابروها که دچار ریزش شده اند، با کاشت ابرو مجددا شاهد رشد تارهای مو خواهند بود. عوامل متعددی در دریافت نتایج رضایت بخش کاشت ابرو موثرند که از جمله آنها می توان به مراقبت های قبل از کاشت ابرو اشاره نمود. در ادامه این مقاله، این مراقبت ها و دستورالعمل ها را مورد بررسی قرار می دهیم.

کاشت ابروی طبیعی

توصیه های قبل از کاشت ابرو

برخی از مهم ترین توصیه های قبل از کاشت ابرو که توسط پزشکان به زیباجویان ارائه می شود، عبارتند از:

عدم مصرف مشروبات الکلی

اگر از جمله آن افرادی هستید که از مشروبات الکلی استفاده می کنید، باید حداقل یک هفته قبل از کاشت ابرو مصرف آن را کنار گذارید. مصرف مشروبات الکلی، آسیب زیادی به فولیکول های کاشته شده وارد می کند و همچنین باعث رقیق شدن خون می شود. رقیق شدن خون باعث افزایش خون ریزی حین عمل کاشت ابرو شده و فرآیند کاشت را برای پزشک دشوار می کند.

عدم مصرف دخانیات

به دلیل آسیب هایی که مصرف دخانیات مانند سیگار، قلیان یا سایر مواد مخدر بر بدن می گذارد، باید مصرف آن را از یک ماه قبل از کاشت ابرو قطع کنید. مصرف دخانیات باعث ایجاد اختلال در روند خون رسانی و تغذیه فولیکول های مو شده و به همین دلیل در فرآیند کاشت ابرو مشکل ایجاد می کند.

عدم مصرف داروهای رقیق کننده خون

داروهای رقیق کننده و ضدانعقاد خون مانند آسپرین، باعث ایجاد اختلال در پیوند ابرو می شود. بنابراین از 10 روز قبل از کاشت ابرو، مصرف این نوع داروها را با مشورت پزشک خود قطع نمایید و یا یک جایگزین برای آن پیدا کنید.

عدم مصرف مکمل ویتامین E

مکمل های ویتامین E باعث رقیق شدن خون و افزایش خون ریزی در حین فرآیند کاشت ابرو می شود.  به همین دلیل بهتر است که مصرف این نوع مکمل ها را از 10 روز قبل از عمل قطع نمایید.

قطع مصرف ماینوکسیدیل

ماینوکسیدیل از جمله داروهای ضد ریزش مو است که هم برای درمان ریزش مو در سر و هم ابروها مورد استفاده قرار می گیرد. درصورتی که قبل از کاشت ابرو بر اساس تجویز پزشک از این دارو استفاده می کنید، لازم است که از یک هفته قبل از کاشت، مصرف آن را قطع نمایید. همچنین برای شروع مجدد مصرف ماینوکسیدیل بعد از کاشت ابرو نیز باید با پزشک خود مشورت نمایید.

قطع مصرف فیناستراید

فیناستراید نیز یکی از داروهای ضد ریزش مو است که باید از یک هفته قبل از کاشت، مصرف آن را قطع نمایید.

شرکت در جلسه مشاوره

لازم است که حدود یک هفته قبل از وقت کاشت ابرو، با پزشک خود در خصوص شرایط سلامت جسمانی و سابقه مصرف داروهایتان مشورت نمایید. ممکن است برخی از داروها باعث ایجاد اختلال در روند کاشت ابرو شوند؛ در اینصورت پزشک یا مصرف آنها را قطع می نماید و یا آنها را با دارویی دیگر جایگزین می نماید. همچنین شرایط جسمانی شما به پزشک کمک می کند که درخصوص مواردی مانند متد کاشت ابرو، تصمیم گیری درستی نماید.

کاشت ابروی طبیعی

استراحت کافی در شب قبل از کاشت ابرو

استراحت مناسب و کافی در شب قبل از کاشت ابرو، از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است و باعث می شود که سرحال و با روحیه ای مثبت در جلسه کاشت مو حضور یابید. اگر از جمله افرادی هستید که قبل از عمل دچار استرس می شوید، باید این موضوع را با پزشک خود در میان گذارید و از روش های کنترل استرس مانند مدیتیشن استفاده کنید.

استحمام قبل از کاشت ابرو

به طور کلی رعایت نکات بهداشتی چه قبل از عمل و چه بعد از آن بسیار حائز اهمیت است. به همین دلیل باید روز قبل از کاشت ابرو، استحمام کرده باشید و پوست و موی شما پاکیزه باشد.

صرف وعده غذایی مناسب

روز کاشت ابرو قبل از رفتن به کلینیک، اگر نوبت شما صبح بوده صبحانه کامل و البته نه زیاد سنگین میل نمایید. اگر نوبت شما بعد از ظهر بوده نیز قبل از رفتن به کلینیک ناهار سبک اما مقوی مصرف نمایید. با نیرو و انرژی کافی آماده انجام عمل پیوند ابرو شوید. این موضوع می تواند کمک نماید تا در هنگام کاشت ابرو با مشکلاتی مانند ضعف، سستی و بی حالی مواجه نشوید.

برنامه ریزی درست برای حضور به موقع در کلینیک

حضور به موقع در کلینیک باعث کاهش استرس در شما می گردد؛ همچنین باعث می شود که زمان درنظر گرفته شده برای کاشت ابروی شما به درستی مورد استفاده قرار گیرد و پزشکان در زمان کافی اقدام به کاشت ابرو نمایند. اگر ساکن شهری غیر از شهر تهران هستید بهتر است 24 ساعت قبل از موعد کاشت ابرو به تهران بیایید.

اهمیت انجام کاشت ابرو در کلینیک های معتبر

یافتن یک کلینیک معتبر و تخصصی در زمینه کاشت ابرو، از اهمیت فوق العاده زیادی برخوردار است. کلینیک مدنظر باید از پزشکانی مجرب و کارآزموده استفاده نماید. همچنین تجهیزات و دستگاه های مورد استفاده در کلینیک نیز از اهمیت زیادی برخوردارند؛ این دستگاه ها باید جدید باشند و از آخرین فناوری روز دنیا بهره ببرند. برخورداری از کادر اداری محترم و منظم نیز در اطمینان خاطر و ایجاد آرامش در شما بسیار موثر است.

برای یافتن کلینیکی با چنین ویژگی هایی، می توانید از مراجعه کنندگان کلینیک، اطرافیان خود، جستجو در صفحات اجتماعی و وب سایت کلینیک و ... بهره ببرید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی