|

همه چیز درباره ارز دیجیتال ورج

ارز دیجیتال، بلاک چین، استیبل کوین و... همه مفاهیمی هستند که امروزه برای بسیاری از افراد آشنا بوده و حتی برخی در این زمینه دارای فعالیتهای…

لینک کوتاه کپی شد

ارز دیجیتال، بلاک چین، استیبل کوین و... همه مفاهیمی هستند که امروزه برای بسیاری از افراد آشنا بوده و حتی برخی در این زمینه دارای فعالیت­های اقتصادی بوده و ممکن است به سودهای قابل ملاحظه­ای هم رسیده باشند.

با گسترش بازار ارز دیجیتال، تعداد رمز ارزها هم افزایش یافته­اند. همه این ارزهای دیجیتال که به بازار عرضه شده­اند در برخی وجوه مشترک بوده و در برخی وجوه دیگر با هم متفاوت هستند. یکی از این رمز ارزها، ورج است. در این مطلب قصد داریم تا به صورت کامل در مورد این ارز دیجیتال برای شما صحبت کنیم.

8fdf33b3-99c8-47e2-b126-4cb193f1128b (1)

هدف از خلق ارز دیجیتال ورج Verge چیست؟

در سال 2014 ارز دیجیتالی به نام ورج پا به عرصه بازار ارزهای دیجیتال گذاشت. در ابتدا نام آن DogecoinDark بود و علت ایجاد آن هم عرضه یک ارز دیجیتال خصوصی بود.

یعنی این که بنیانگذار این ارز تصمیم گرفت که یک بلاک چین طراحی کند که در مقایسه با بیت کوین ناشناس­تر و دارای حریم خصوصی­تر باشد به طوری که تراکنش­های انجام گرفته با آن قابل ردیابی نباشد.

شاید این نکته برای شما هم جالب باشد که همانطوری که بنیانگذار بیت کوین ناشناخته باقی مانده است، بنیانگذار ورج هم ناشناخته مانده و صرفا یک نام کاربری با عنوان Sunerok از آن وجود دارد. دقیقا از خالق بیت کوین هم فقط یک نام مستعار با عنوان ساتوشی ناکاموتو منتشر شده است.

از آنجایی که بسیاری از مردم مانند خالق ورج بر این اعتقاد هستند که هر گونه دریافت و پرداخت پول یک امر خصوصی است از ایجاد این ارز دیجیتال خوشحال شدند. یعنی این که نمی­خواهند بانک­ها و یا شرکت­های خصوصی از این که کجا و چقدر پول خرج می­کنند، اطلاعی داشته باشند.

این نکته هم باید ذکر شود که ورج دارای بلاک چینی است که منبع باز محسوب می­شود. یعنی این که می­توان بر روی آن تغییراتی را در راستای بهبود آن اعمال کرد.

مقایسه ارز دیجیتال ورج با بیت کوین

توکن ارز دیجیتال ورج XVG است. مطابق با آمار منتشر شده، حداکثر 16.5 میلیارد رمز ارز ورج وجود دارد که این رقم بسیار بیشتر از تعداد 21 میلیون بیت کوین است. مزیت بسیار بزرگ ورج بر بیت کوین آن است که می­تواند یک تراکنش را در مدت زمان 30 ثانیه پردازش کند. این در حالی است که بیت کوین یک پردازش را در مدت زمان 10 دقیقه به انجام می­رساند.

نکته بسیار مهمی که در مورد ورج باید به خاطر داشته باشید آن است که هیچ شخص یا نهادی نمی­تواند متوجه شود چه فردی یک تراکنش را دریافت یا ارسال کرده است.

در زمینه مقایسه بین بیت کوین و ورج هم باید بدانید که مقیاس­پذیری ارز دیجیتال ورج خیلی بیشتر از ارز دیجیتال بیت کوین است. چرا که می­تواند حداکثر 100 تراکنش را در ثانیه پردازش کند. این در حالی است که بیت کوین می­تواند صرفا 7 تراکنش را در ثانیه به انجام برساند.

شباهت این دو ارز دیجیتال هم در این نکته است که هر دو ارز غیرمتمرکز محسوب می­شوند اما تفاوت آنها در حفظ حریم خصوصی است که ورج در این مورد سرآمدتر است.

8d90803a-cfe3-40ec-9724-d4ea60c3ce39

خرید ارز دیجیتال ورج

بسیاری از سرمایه­گذارانی که تمایل به سرمایه­گذاری بر روی ارز دیجیتال ورج را دارند در پی اطلاعات دقیق در مورد این رمز ارز هستند. از جمله می­خواهند قیمت لحظه ای ارز ورج را داشته باشند.

در مورد خرید و فروش ورج می­توانید به صرافی­های داخلی و یا خارجی مراجعه کنید و پس از انجام فرایندهای ثبت نام نسبت به خرید آن اقدام کنید. گفتنی است که در مورد مراجعه به صرافی­های خارجی، کاربران ایرانی با مشکل مواجه هستند چون تحریم­ها در این خصوص باعث ایجاد محدودیت­های زیادی شده­اند.

کیف پول های مناسب ارز دیجیتال ورج

ورج هم مانند سایر ارزهای دیجیتال برای نگهداری شدن نیازمند استفاده از کیف پول دیجیتال است. البته ذکر این نکته لازم است که این ارز دیجیتال دارای یک کیف پول رسمی بوده که بر روی سیستم عامل اندروید و IOS به راحتی قابل نصب و استفاده است.

برای تهیه این کیف پول دیجیتال رسمی برای ورج هم می­توان به وب­سایت رسمی این ارز مراجعه کرده و آن را دانلود و مورد استفاده قرار دهید. در کنار این کیف پول اختصاصی، کیف­های پول دیگری هم هستند که دارای امنیت لازم بوده و می­توان از آنها برای ذخیره و نگهداری ورج کمک گرفت.

از جمله این کیف پول­ها، کیف پول ورج الکتروم است. کیف پول کوینومی و کیف پول کوین اسپوت و کیف پول آبرا هم می­توانند به عنوان گزینه­های امن برای نگهداری ورج در نظر گرفته شوند.

مزایا و معایب ارز دیجیتال ورج

در این قسمت سعی شده تا به صورت مختصر اما مفید به معایب و مزایای این ارز دیجیتال بپردازیم. از جمله مزایای ورج آن است که راه کلاهبرداری­ها بواسطه فرایند بازپرداخت را بسته است. این را باید دانست که تراکنش­های انجام­گرفته با ورج تغییرناپذیر بوده و نمی­توان آنها را به شکل معکوس انجام داد.

سرعت انجام تراکنش­های صورت گرفته با ورج بسیار بالا است و این یک مزیت بزرگ برای این ارز دیجیتال محسوب می­شود. علاوه بر این موضوع مبلغ کارمزد برای انجام تراکنش­ها با ورج بسیار پایین بوده و حتی می­توان گفت رایگان هستند.

همانطور که در این مقاله اشاره شده است، تراکنش­های ورج به صورت خصوصی و محرمانه هستند و اغلب مردم هم این موضوع را می­پسندند و شاید بتوان بعدی از پاسخ سوال منظور از روانشناسی پول چیست؟ را در این خصوص مورد بحث قرار داد. اما همین مسئله باعث شده است تا احتمال وقوع اعمال مجرمانه بالا رود و در نتیجه بسیاری از کشورها احتمال ممنوعیت استفاده از این رمز ارز را اعلام کنند.

بحث دیگر درباره این ارز دیجیتال عدم قطعیت قیمت آن است. به جهت این که نگهداری نود و پنج درصد کل سکه­های ورج بوسیله شمار اندکی کیف پول صورت می­گیرد و این ارز هم دارای توزیعی کمی هست، قیمت آن خیلی فرار است.

87d817f4-a989-49eb-a19a-a0569f3ea532

سخن آخر

در این مقاله به بررسی ارز دیجیتال ورج پرداخته­ایم. ورج به نوعی رقیب بیت کوین محسوب می­شود چرا که سعی کرده است تا حریم خصوصی­تری برای کاربران ایجاد کند به شکلی که به هیچ وجه تراکنش­های انجام گرفته با آن قابل ردیابی نیستند.

البته هر دو این ارزهای دیجیتال دارای شبکه غیرمتمرکز هستند اما تفاوت اصلی آنها در بالا بودن میزان خصوصی بودن تراکنش­ها و سرعت انجام گرفتن آنها است. مردم هم از این خصوصیت ورج استقبال کردند چرا که ­معمولا ترجیح مردم در جامعه آن است که بانک­ها و موسسات خصوصی از میزان پول­شان و از مکان خرج کردن آن اطلاعی نداشته باشند.

در این مقاله به کیف پول­های مناسب برای نگهداری این ارز دیجیتال اشاره شده است و همچنین به معایب و مزایای ورج هم پرداخته شده است.

سوالات متداول

در این بخش به بررسی پاسخ سوالاتی پرداخته­ایم که در دسته سوالات پرتکرار قرار دارند.

آیا ورج قابل استخراج است؟

ورج به مانند اغلب ارزهای دیجیتال قابلیت استخراج را دارد. این ارز دیجیتال از مدل استخراج چند الگوریتمی پشتیبانی می­کند. پس افراد مختلف با داشتن دستگاه ماینینگ می­توانند برای استخراج ورج اقدام کنند.

آیا سرمایه­گذاری بر روی ارز دیجیتال ورج سودآور است؟

در این مورد کارشناسان بر این اعتقاد هستند که احتمال صعودی شدن قیمت ورج بسیار بالا است و بنا به خصوصیات منحصربفردش پتانسیل رشد را دارد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی