|

آخرین خبرها از افزایش حقوق بازنشستگان امروز پنجشنبه 9 شهریور

خبر مهم برای بازنشستگان تامین اجتماعی: به گفته مدیر عامل تامین اجتماعی در ۵ ماه گذشته همه تعهدات سازمان بدون هیچ استقراضی انجام شده است.

لینک کوتاه کپی شد

بازنشستگان تامین اجتماعی نقش مهمی در جامعه دارند و به طور فزاینده‌ای مورد توجه قرار می‌گیرند.سازمان تأمین اجتماعی در ایران مسئول پرداخت و مدیریت بیمه‌ و حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از اندیشه معاصر؛ حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بر اساس فرمولی تعیین می‌شود که عواملی مانند سابقه کار، حقوق ماهیانه، سن بازنشستگی و سقف پرداختی در نظر گرفته می‌شوند. با توجه به فعالیت زیادی از افراد در شرکت های خصوصی حقوق و بیمه بازنشستگان تامین اجتماعی از پر چالش ترین مباحث دولت هاست. در ادامه به آخرین خبر از بازنشستگان تامین اجتماعی می پردازیم.سازمان برنامه و بودجه کشور در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد: پرداخت ۲۵درصد مابه‌التفاوت متناسب‌سازی حقوق مستمری‌بگیران در سال جاری و همزمان با افزایش سالانه مستمری‌ها در احکام بازنشستگان اعمال شده و در عمل متناسب‌سازی بازنشستگان تامین اجتماعی به طور کامل صورت گرفته و از ابتدای سال جاری به تمام مشمولان در حال پرداخت است.

موسوی مدیرعامل تامین اجتماعی در خصوص افزایش حقوق در سال۱۴۰۲ گفت: برای امسال نیز افزایش ۲۷ درصدی برای حداقل‌بگیران و ۲۱ درصد به اضافه ۲۵۰ هزار تومان برای سایر سطوح تصویب شد که تا امروز تمام تعهدات در موعد مقرر انجام شده است.

مدیرعامل تامین اجتماعی: توسعه خدمات، به‌رغم وجود برخی موانع و مشکلات در عرصه‌های مختلف حکمرانی از همان ابتدای دوره فعالیت دولت سیزدهم مورد تأکید ریاست جمهوری بوده و ما نیز در سازمان تأمین‌اجتماعی این راهبرد را در دستور کار قرار داده‌ایم.

موسوی گفت: بر این اساس، پیش از هر چیز باید به تعهدات قانونی خود در همه حوزه‌ها به خوبی عمل می‌کردیم؛ بنابراین در سال اول فعالیت، افزایش ۵۷ درصدی حداقل مستمری بازنشستگان و افزایش ۳۸ درصد به اضافه ۵۵۰ هزار تومان سایر سطوح را در دستور کار قرار دادیم که سال گذشته به همت دولت و مجلس انقلابی رقم خورد.

موسوی در ادامه پیام خود آورده است: برای امسال نیز افزایش ۲۷ درصدی برای حداقل‌بگیران و ۲۱ درصد به اضافه ۲۵۰ هزار تومان برای سایر سطوح تصویب شد که تا امروز تمام تعهدات در موعد مقرر انجام شده است و درحالی‌که در ابتدای دوره جدید، ماهانه چندهزار میلیارد تومان کسری نقدینگی برای پرداخت تعهدات وجود داشت، اما در امسال و در ۵ ماه گذشته همه تعهدات سازمان بدون هیچ استقراضی انجام شده است.

همه این‌ها نشان می‌دهد که تلاش برای پایداری منابع آغاز شده و ادامه خواهد داشت و امیدواریم در سال‌های آینده با پایدارتر شدن منابع، تمرکز سازمان بیشتر روی سرمایه‌گذاری و تدبیر آینده بیمه‌شدگان و عمل به تعهدات بین‌النسلی سازمان باشد.

بر اساس این پیام، توسعه در بخش درمان نیز یکی از اولویت‌های قطعی سازمان تأمین‌اجتماعی در دو سال گذشته بوده است. هم اکنون روزانه بیش از یک میلیون هزار خدمت سرپایی و افزون بر ۱۳ هزار خدمت بستری در مراکز درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان عزیز ارائه می‌شود.

علاوه بر این، یکی از اقدامات سازمان در دوره جدید مدیریتی، توسعه زیرساخت‌های درمان مستقیم بوده و درحالی‌که در سال ۱۴۰۰ بودجه این بخش ۴۵۰۰ میلیارد تومان بوده، در سال ۱۴۰۱ این عدد به ۹۵۰۰ میلیارد تومان و در امسال به ۱۱ هزار و پانصد میلیارد تومان رسیده است.

همچنین در سال گذشته ۲۱ پروژه توسعه و ایجادی در بخش درمان به بهره‌برداری رسید و مطابق برنامه‌ریزی انجام‌شده، امسال نیز ۲۹ مرکز درمانی ایجادی یا توسعه‌ای یا جایگزین به بهره‌برداری خواهد رسید که عمده این طرح‌ها در مناطق کمتر برخوردار و محروم اجرا شده است.

رئیس کانون عالی بازنشستگان کارگری کشور گفت: بالای ۶۰ درصد بازنشستگان حداقل و پایین‌ترین حقوق دریافت می کنند و ما بازنشستگانی داریم که یک سوم ۵میلون و ۳۰۰ هزار تومان را دریافت می کنند.

محمد اسدی، رئیس کانون عالی بازنشستگان کارگری کشور اظهار کرد: خبرنگاران سربازان تلاشگر اصلی تمامی جنگ های نرم هستند به طوری که در تمامی جنگ ها چه سخت و نرم و بحران ها حضور دارند و در صف مقدم قرار دارند.

اسدی عنوان کرد: مجموعا بازنشستگان تامین اجتماعی حدود ۴میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشستگان تحت پوشش تامین اجتماعی داریم که حقوق آن‌ها از سازمان دریافت می شود. ۳۶۰ کانون استانی و شهرستانی داریم و ۳هزار نفر هیات مدیره های کانون ه

وی ابراز کرد: بالای ۶۰ درصد بازنشستگان حداقل و پایین‌ترین حقوق دریافت می‌کنند و ما بازنشستگانی داریم که یک سوم ۵میلون و ۳۰۰ هزار تومان را دریافت می‌کنند و شرایط بازنشستگان تامین اجتماعی از سایر صندوق‌ها بیشتر در رنج هستند.

انتخاب: وی افزود: میانه بگیران ۳۰ درصد هسنتد که بین ۸ میلیون تا ۱۵ میلون نفر دریافت می‌کنند و گلایه آنها بیشتر آنها از حقوق است و بخس اعظمی از آنها فاقد مسکن هسنتد و حقوق آنها در اسکان هزینه می‌شود.

رئیس کانون عالی بازنشستگان کارگری کشور ابراز کرد: برای جامعه کارگری جریانی به نام شوای عالی کار داریم و قانونی است و حداقل حقوق براساس تورم موجود جامعه کار را مشخص می‌کند. تورم بانک مرکزی اعلام شده با نرخ افزایش مزد بی‌نهایت فاصله دارد و این به خاطر نادیده گرفتن قانون است.

وی عنوان کرد: ماده ۹۶ تامین اجتماعی به صراحت می‌گوید تامین اجتماعی مکلف است حداقل سالی یکبار باید حقوق بازنشستگان برابر تورم و معیشت افزایش دهد و این باید از سوی هیات وزیران تصویب شود و بعضا شاهد برخی مشکلات در این حوزه هستیم.

وی یکی از مسائل و مشکلات بازنشستگان را درمان دانست و عنوان کرد: در درمان بازنشستگان ما قانون با صراحت می‌گوید ماده ۵۴ تامین اجتماعی به صراحت می‌گوید صفر تا صد بیمه شدگان درمان باید از سوی سازمان پرداخت شود اما می‌بینیم بیمه‌ها نگاهشان با درمان در پرداختی‌ها تعرفه‌ها در بخش خصوصی را پرداخت می‌کنند.

وی ادامه داد: درمان در کشور ما پزشک محور است و پزشک تصمیم می‌گیرد که درمان بیمار چگونه باشد و طوری تلقین می‌شود که در آن بیمارستان درمان شود. اگر با تأمین اجتماعی قرارداد داریم تعرفه بخش عمومی و خصوصی را پرداخت می‌کنند. از این رو باید به بیمه‌های تکمیلی حرکت کنیم و این بار مضاعف ایجاد می‌کند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی