|

دکوراسیون همه خونه ها یجور شده شما به سبک اروپاییا بچین؛ اسکاندیناویایی محبوب ترینه

شاید شما هم علاقمند به سبک های اروپایی برای چیدمان خونه باشید اما ندونید چه سبکی بهترینه که در این مطلب با محبوب ترینشون آشنا خواهید شد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- سبک چیدمان خونه قطعا تو هر کشوری متفاوته. این موضوع به قدری مختلفه و دارای اختلاف نظر بسیار، که حتی نمیشه گفت مثلا قاره به قاره متفاوت هستند، بلکه دقیقا باید گفت کشور به کشور چیدمان ها با هم فرق دارند و هر کشوری مردمش تو یه راستا سلیقه دارند. ما ایرونیا مثلا شیفته مدل های سنتی و خنثی طور هستیم. مثلا خیلی دوست نداریم فضا رو از رنگای جیغ پر کنیم و از طرفی هم نمیخوایم فضای خالی تو خونه داشته باشیم و اکثرا می بینیم چیدمان منزل ها به طوریه که گوش تا گوش وسیله کوچیک و بزرگ چیده شده، البته که گفتیم اغلب، نه همه!

اما شاید یکی بخواد گریزی هم به اونور دنیا بزنه و مثلا خونش رو به سبک اروپایی بچینه که در این حالت باید بگیم بی برو برگرد سبک اسکاندیناویایی یکی از محبوب ترین سبک ها در اروپا می باشد. در اسکاندیناویایی رنگ های سفید و روشن حرف اول رو میزنند و باعث میشن تا فضا بزرگ تر نشون بده. به همین علت امروزه خیلی از خونه ها کوچیک هستن و میخوان بزرگ تر دیده بشن از این سبک استقبال دارند.

Untitled

احتمالا در ابتدا براون سوال شده این دیگه چطور سبکیه؟ چقدر اسمش سخته و مال کجاست؟ که در پاسخ باید بگیم در اصل سبک اسکاندیناویایی ناحیه ای از شمال اروپاست که تاریخی و فرهنگی می باشد. مساحتی به اندازه 928 هزار کیلومترمربع دارد که درش سه کشور نروژ، سوئد و دانمارک قرار دارد و همه این کشور ها از نژاد وایکینگ ها هستند.

واژه اسکاندیناویایی هم استانی در جنوبی ترین قسمت سوئد هستش که اسکانیا نام داره و زبان مردمشون هم نوعی از زبان آلمانی است.

Untitled

اما بریم سراغ سبک اسکاندیناویایی برای چیدمان دکوراسیون خونه. این سبک به نوعی مینیمالیستی هستش که درش از رنگ و بافت های ملایم استفاده میشه و دکور مدرن و زیبایی رو تحویل میده. اسکاندیناویایی به صاف بودن و تمیز بودن خطوط و مبلمان ساده تاکید دارد.

اسکاندیناویایی در عین عملکرد، حداقل سادگی رو در نظر داره. خونه های اسکاندیناویایی به داشتن شومینه در گوشه اتاق مشهور هستند و از اونجایی که مهم ترین معیار این سبک سادگی هستش، اگر ازش خوشتون اومده مثلا در قسمت نشیمن بادی از ساده ترین تزئینات استفاده کنید. مثلا گلدان های ظریف و سرامیکی و یا اضافه کردن بالشت های کوچک یا همون کوسن که طرح های ساده دارند.

skan-1

ویژگی ها و شباهت های سبک مینیمال و اسکاندیناویایی

اشاره کردیم که سبک اسکاندیناویایی شباهت بسیاری به سبک مینیمال داره چرا که در هر دو گروه کمترین تزئینات به کار رفته شده و تمرکز بر روی واجبات است اما در عین حال شیک و تاثیرگذار. 

اولین شباهتی که بین این دو سبک وجود داره آرامش درونشونه که سادگی رو پنهان کرده. از دیگر نقاط مشترک بین اونها داشتن نور زیاد هستش که به بیان دیگر پنجره های بلند و قدی درش دیده میشه که باعث دلباز تر شدن فضاست و اصلا باید گفت این سبک مخصوص فضاهای کوچیکه تا بتونه بزرگ نشونشون بده.

scandinavian-design-11

اما وسیله های مورد نیاز در سبک اسکاندیناویایی و مینیمال

در سبک اسکاندیناویایی اما وسیله های مورد نیاز برای چیدمان دکوراسیون خونه چوب و الیاف طبیعی هستش در حالی که تو سبک مینیمال فلزات و مواد پلاستیکی بیشتر مورد استفاده قرار میگیرن.

رنگ هایی که در سبک اسکاندیناویایی و مینیمال استفاده میشن

قطعا رنگ میتونه خیلی تو ظاهر خونه تاثیر گذار باشه حتی اگه به خنثی ترین و یا جیغ ترین رنگ ها در بیاد.سبک اسکاندیناویایی شیفته استفاده از رنگ هایی آروم مثل سبز و نوعی آبی و قهوه ای و صورتی در کنار سفید هستش که بتونه فضا رو در عین سادگی، از سادگی در بیاره. اما مینیمال عاشق رنگ هایی خنثی مثل مشکی و خاکستری و … می باشد و این از تفاوت های بارز این دو سبک می باشد.

scandinavian-rustic-design-01

از چه مبلمانی برای سبک اسکاندیناویایی استفاده کنیم؟

قطعا یکی از وسایل مهم و بزرگ که هم جنبه کاربردی بسیار داره و هم میتونه خیلی فضا رو خوشگل و گر کنه، مبلمان هستش که در سبک اسکاندیناویایی از مبلمان نرم و مدرن با رنگی روشن استفاده میشه.

قطعا تا به اینجا با این سبک جذاب و اروپایی آشنا شده اید اما اونچه که مشخصه اینه که از این روند برای تمام قسمت های خونه باید استفاده بشه، البته اگه همه افراد خانواده شیفته این سبک هستند. چرا که مثلا شاید پسر خونه و یا دختر خونه به نوعی دیگر دلشون بخواد چیدمان کنن، شلوغ یا پرنسسی و شاید هم در تیره ترین حالت و …!

در مجموع استفاده از سبک اسکاندیناویایی اینجوریه که شما باید سادگی و رنگ روشن رو در نظر داشته باشید. مثلا برای اتاق خواب از تخت های تاج بلند بهره گیری نکنید و یا مثلا در آشپزخونه از گذاشتن هرگونه وسیله بزرگ جلوی چشم دوری کنید و تا حد ممکن شیک چیدمان کنید.

چینش-دکوراسیون-داخلی-به-سبک-اسکاندینا-2-500x374

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی