|

انواع دریچه بازدید فن کویل

در این مقاله قصد داریم برای شما از چیستی دریچه بازدید فن کویل و انواع آن صحبت کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

در این مقاله قصد داریم برای شما از چیستی دریچه بازدید فن کویل و انواع آن صحبت کنیم. اگر دوست دارید درباره این محصول اطلاعات بیشتری داشته باشید، پیشنهاد ما به شما این است که تا انتهای مقاله همراه ما بمانید.

دریچه زیر فن کویل چیست؟

دریچه زیر فن کویل برای مقاصد مختلفی استفاده خواهد شد. از این دریچه می‌توان به دستگاه‌های فن کوئل، داکت‌ اسپیلت، شیرفلکه گاز و آب و همچنین کنتور‌های برق دسترسی پیدا کرد.

زمانی که بخواهیم یکی از مواردی که نام بردیم را بررسی کنیم یا به سرویس بپردازیم، نیاز به دسترسی راحت خواهیم داشت. دریچه بازدید فن کویل دارای انواع مختلفی است. ابعاد این محصول باید با ابعاد دستگاه فن کوئل تناسب داشته باشد.

با این‌که می‌توان آن را در محل‌های مختلفی نصب کرد اما بیشتر آن‌ها در ساختمان‌های عمومی مثل بیمارستان‌ها، سازمان‌های مختلف، اداره‌های و سالن‌های ورزشی می‌بینیم.

مزیت‌های دریچه بازدید زیر فن کویل در چیست؟

در بخش تهویه، آن‌ها موثر خواهند بود و به فضا زیبایی خاصی نیز خواهند بخشید. نصب آن‌ها بسیار ساده و آسان است و تنوع زیادی در طرح، رنگ و شکل دارند. درصورتی‌که نیاز به سرویس سیستم فن کویل باشد از طریق آن‌ها دسترسی به دستگاه بسیار ساده‌تر خواهد بود.

بررسی انواع دریچه بازدید فن کویل

همان‌طور که ذکر کردیم دریچه بازدید فن کویل دارای انواع مختلفی است. دریچه زیر فن کوئل معمولا در ابعاد بزرگی مثل 100 در 100 یا حتی بیشتر تولید خواهد شد. حتی برای آن شکل‌های و طرح‌های گوناگونی وجود دارد که بسته به نیاز مشتریان برای آن‌ها تولید خواهد شد. در ادامه انواع این محصول را برای شما شرح خواهیم داد تا با آن‌ها آشنا شوید.

دریچه بازدید زیر فن کوئل سقفی

این مدل از دریچه بازدید فن کویل دارای شکل پره‌ای بوده و عملکرد بسیار خوبی هم در تهویه دارد. منافذ گوشه‌های این محصول باعث می‌شود که عملکرد آن تقویت شود.

این مدل از دریچه‌ها به‌صورت وزنه‌ای و لولایی نیز ساخته می‌شود. اغلب کاربرد آن در منازل مسکونی، تجاری و اداری است.

درست همانند دریچه اسلوت، شکل ظاهری دریچه‌های سقفی زیباست و به‌همین جهت می‌توان از آن‌ها در منازل و محیط‌های اداری کمک گرفت.

دریچه بازدید زیر فن کوئل پلاستیکی

معمولا از این مدل دریچه‌های بازدید در مناطق شمالی و به‌طور جغرافیایی استفاده می‌شود که رطوبت زیادی دارد. به‌طور کلی دریچه بازدید فن کویل مشتریان زیادی ندارد و موارد استفاده آن محدود است.

البته دلیل اصلی این عدم محبوبیت کیفیت پایین آن است. قطعات پلاستیکی نمی‌توانند در نقش دریچه خوب ظاهر شود و کارکرد مناسبی داشته باشند.

دریچه بازدید زیر فن کویل آلومینیومی

در تولید دریچه بازدید زیر فن کویل آلومینیومی دست کارخانه‌ها تا حد زیادی باز است و آن‌ها می‌توانند که این محصول را در طرح‌ها و شکل‌های مختلف تولید کنند.

دریچه بازدید فن کوئل از جنس آلومینیومی معمولا در مدل‌های خطی‌خور، شیار 18 و گل سقفی تولید می‌شود. اندازه دور قاب آن 3 الی 5 سانتی‌متر است که به‌صورت رنگ کوره‌ای الکترواستاتیک تولید خواهد شد. نوع مشبک این محصول نیز مکش بسیار خوبی دارد و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدل گل سقفی در دریچه بازدید فن کویل

زیبا‌ترین نوع دریچه بازدید فن کویل همین مدل‌های گل سقفی است. آن‌ها علاوه‌بر زیبایی جزء جدید‌ترین و کاربردی‌ترین دریچه‌ها نیز محسوب می‌شوند.

طراحی آن‌ها حالت مدرنی دارد و باعث می‌شود که بتوان از آن‌ها در دکوراسیون‌های مدرن استفاده زیادی کرد. انواع این مدل از دریچه‌ها به‌صورت 2 گل و حتی 3 گل قابل طراحی و ساخت خواهد بود. در 5 سال گذشته براساس آمار این مدل محبوب‌ترین مدل در بین مشتریان و ساختمان‌سازان بوده است.

مدل گل چوبی دریچه بازدید فن کویل

دستگاه‌های حرفه‌ای CNC قابلیت ساخت دریچه بازدید فن کویل از جنس چوب را خواهند داشت. علاوه‌بر کاربرد این مدل از دریچه‌ها که از جنس چوب هستند، زیبایی خیره‌کننده‌ای دارند.

به ‌همین جهت در برج‌های چندین طبقه که دکوراسیون آن‌ها براساس چوب انجام شده کارایی آن‌ها و زیبایی‌شان مشخص خواهد شد.

به‌طور کلی اگر بخواهیم در محیطی از دریچه‌های لوکس و زیبا و درعین‌حال کاربردی کمک بگیریم در کنار مدل گل سقفی به مدل چوبی نیز مراجعه خواهیم کرد.

دریچه بازدید زیر فن کویل شیار 18

این دریچه جزء قدیمی‌ترین طراحی دریچه‌ها است و به‌خاطر طراحی منحصربه‌فرد خود هنوز هم توسط کارخانه‌های مختلف تولید می‌شود. معمولا در محیط‌های اداری و شرکت‌ها از این مدل دریچه استفاده خواهد شد. چون به‌دلیل طراحی قدیمی عموما مورد پسند سلیقه‌های خانگی نیست.

دریچه بازدید زیر فن کویل خطی

مهم‌ترین ویژگی این محصول، دریچه کولر روی در آن است که باعث می‌شود عمل مکش به‌خوبی انجام شود. این محصول زیبایی خاصی ندارد اما کاربردی است و در محیط‌های اداری ممکن است از آن استفاده شود.

دریچه بازدید زیر فن کویل PVC

آخرین مدلی که قصد معرفی‌اش به شما را داریم، مدلی است که از پی‌وی‌سی ساخته شده و خاصیت ضدآب بالایی دارد.

خلاف مدل‌های پلاستیکی که گفتیم کیفیت خوبی ندارند و مورد پسند نیستند، مدل‌های پی‌وی‌سی دریچه فن کوئل هم کیفیت خوبی دارند و هم مناسب مناطق مرطوب خواهند بود. خوشبختانه آن‌ها نیز در مدل‌ها و شکل‌های مختلفی تولید می‌شوند و می‌توان از آن‌ها در محیط‌های گوناگون استفاده کرد.

بهترین راه برای تهیه دریچه بازدید فن کویل

مجموعه‌های زیادی هستند که می‌توانند شما را در این زمینه یاری دهند، اما قطعا یکی از بهترین گزینه‌ها برای تهیه دریچه زیر فن کوئل ، کارخانه زینلی است.

این کارخانه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان دریچه‌های تنظیم هوا، صنعتی، تزئینی و موارد دیگری ازاین‌دست بوده و تاکنون توانسته بیش از 100ها پروژه تجاری، مسکونی، اداری، بیمارستانی، تفریحی و صنعتی را به سرانجام برساند.

اگرشما نیز دوست دارید که چنین محصولی را با بهترین کیفیت تهیه کنید یا از قیمت دریچه بازدید زیر فن کوئل مطلع شوید، کافی‌است سری به وبسایت رسمی این کارخانه بزنید.

جمع‌بندی

ممنونیم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید. دریچه بازدید فن کویل یکی از اجزای کاربردی در سیستم‌های فن کویل است که به ما امکان دسترسی ساده‌تر به سیستم تهویه را خواهد داد.

در کنار این مزیت کلیدی، مهم است که این دریچه ظاهر زیبایی داشته باشد و بتوان از جلوه آن نیز برای محیط‌‌های مختلف بهره برد. امیدواریم از این مطالب بیشترین استفاده را کرده باشید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی