|

ادعای الف مشاور برای راهکارهای طلایی جمع بندی در عید نوروز!

اگر تاکنون بدون برنامه ریزی برای کنکور درس خوانده‌اید یا حتی شروع نکرده‌اید، الف مشاور سکوی پرتابی برای شما است.

لینک کوتاه کپی شد

با نزدیک شدن به عید و تعطیلات نوروز که اکثر مشاوران از این دوران به عنوان فرصت طلایی کنکور یاد می‌کنند، ترجیح برخی از داوطلبان این است که‌ در این ایام استراحت کنند و بعد از آن با انرژی بیشتری به سراغ درس و مطالعه بروند؛ اما این روش کاملا اشتباه است.

جمع بندی و مرور درس‌ها در این بازه زمانی که نزدیک به برگزاری کنکور است، اهمیت ویژه ای دارد و قطعا می‌تواند در به دست آوردن رتبه عالی موثر باشد. با داشتن مشاوره تحصیلی دقیق و اصولی می‌توانید گامی بزرگ در جهت موفقیت خود در کنکور بردارید.

قبل از ارائه راهکارهای جمع بندی ابتدا میخواهیم به چند سوال پاسخ دهیم.

● جمع بندی اصولی چیست؟

● بهترین زمان جمع بندی چه هنگام است؟

● جمع بندی چطور می‌تواند شما را به رتبه برتر شدن نزدیک کند؟

اهمیت جمع بندی برای کنکور

قبل از رسیدن به ایام عید و دوران جمع بندی، داوطلبان کنکور باید در همان ابتدای سال تحصیلی هدف و برنامه ریزی درسی خود را مشخص کنند و طبق آن پیش بروند.

اکنون سوالی که پیش می‌آید این است، چطور و چند ساعت در طول سال درس بخوانیم تا جزو رتبه های برتر کنکور باشیم؟!

ساعات مطالعه، در برنامه ریزی برای کنکور از نکات حائز اهمیت است و به شرایط، استعداد تحصیلی، روحیات و توانایی‌های هر فرد بستگی دارد. اما به طور کلی گفته می‌شود، روزانه بین ۶تا ۸ ساعت مطالعه داشته باشید و آن را در تعطیلات نوروز و هفته‌های پایانی قبل از آزمون به ۱۰ تا ۱۲ ساعت افزایش دهید.

جمع بندی چیست؟

جمع بندی یعنی ساماندهی، نظم دهی و طبقه بندی تمامی مطالبی (پایه دهم، یازدهم و دوازدهم) که برای کنکور مطالعه کرده‌اید به این منظور که دسترسی به آنها آسان باشد. گاهی اوقات ممکن است داوطلب با اینکه مطالعه زیادی داشته است اما نتوانسته از آموخته‌هایش برای پاسخگویی به سوالات استفاده کند و اینجاست که به ضرورت جمع بندی پی میبریم. 

چرا باید تعطیلات عید را برای جمع بندی انتخاب کنیم؟

بسیاری از مشاوران برتر معتقدند که تعطیلات نوروز دوران پراهمیتی برای درس خواندن کنکوری‌ها است زیرا در این ایام اکثر مدارس و آموزشگاه‌ها تعطیل هستند و داوطلبان در این ایام می‌توانند مطالعه بیشتری داشته باشند و درس‌های نیمسال اول را جمع بندی کنند و به آنها مسلط شوند. برای آشنایی با بهترین روش‌های جمع‌بندی در عید برای کنکور کلیک کنید.

جمع بندی چه اهمیتی دارد؟

اگر جمع بندی اصولی انجام شود، داوطلبان از آشفتگی‌های فکری و درسی رهایی می‌یابند و به یک طبقه بندی درست می‌رسند که این جمع بندی، باعث شناخت نقاط قوت و ضعف آنها می‌شود و بهتر متوجه می‌شوند که در آزمون روی چه سوالاتی تمرکز کنند و زمان را برای مباحثی که به آنها تسلط ندارند، هدر ندهند‌.

از طرف دیگر این شناخت، از استرس آنها کم می‌کند و به آرامش روحی و فکری می‌رسند.

بهترین زمان جمع بندی چه موقعی است؟

از آن رو که سوالات کنکور تقریبا از تمامی پایه‌های دوران دبیرستان طرح می‌شود، بهتر است دانش آموزان در تعطیلات تابستان، دروس همان سال و سال‌های قبل را مرور و جمع بندی کنند.

بهترین موقع جمع‌بندی علاوه بر تابستان، عید نوروز است. عید نوروز یکی ازطلایی‌ترین دوران برای جمع‌بندی و تثبیت مطالب در ذهن است.

راهکارهای طلایی جمع بندی سکوی پرتاب

اکنون که با جمع بندی آشنا شدید و به اهمیت آن پی بردید، بهتر است برای این دوران در تعطیلات نوروز برنامه ریزی کنید و از مشاوران خوب کمک بگیرید. 

اگر به لایف استایل رتبه برترها توجه کرده باشید، اکثر آنها عادت هایی داشته‌اند که بین 70 درصد رتبه برترها مشترک بوده است. موسسه کنکور الف مشاور با بیش از 10 سال سابقه در حوزه مشاوره تحصیلی، با برگزاری طرح 7 روز مشاوره تحصیلی رایگان ادعا می‌کند که در یک هفته تمام راز و رمزهایی که برای رتبه برتر شدن به آن نیاز دارید را در اختیار شما قرار می‌دهد.

اگر تاکنون بدون برنامه ریزی برای کنکور درس خوانده‌اید یا حتی شروع نکرده‌اید، الف مشاور سکوی پرتابی برای شما است و به شما کمک می‌کند که از این مدت باقی مانده بهترین نتیجه را برای خود رقم بزنید و از رتبه خود شگفت زده شوید. کافی است امتحان کنید.

۱- قبل از شروع برنامه ریزی کنید

قبل از شروع باید برنامه ریزی کنید که چه درس‌‌هایی قرار است در این دوران مرور شوند و چه فصل‌هایی نیاز به مرور و جمع بندی بیشتری دارند و آنها را در اولویت قرار دهید.

تعیین کنید که برای هر درس چه تعداد و چه تست‌هایی بهتر است؟ بهترین وقت برای مرور، کی است؟ قبل از حل تست و یا بعد از آن؟ چه زمانی باید به رفع اشکال پرداخت؟ و در آخر منابع را برای خود مشخص کنید. 

۲- برای خواندن همه درس ها(عمومی و اختصاصی) وقت بگذارید

بسیاری از داوطلبان به اشتباه وقت خود را صرف مرور و جمع بندی دروس اختصاصی می‌کنند و عمومی ها را نادیده می‌گیرند، با وجود اینکه دروس عمومی تاثیر بسیاری در رتبه کنکور دارند.

پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که تعادل را بین همه درس ها برقرار کنید و از هیچ کدام غافل نشوید.

۳- راه های مرور کردن درس های اختصاصی و عمومی

برای مرور درس‌ها سراغ خلاصه‌هایی که از قبل تهیه کرده اید، بروید و بعد از پیدا کردن مباحثی که در آن‌ها مشکل دارید ابتدا تست بزنید و بعد آنها را تحلیل و بررسی کنید.

۴-تحلیل کردن تست ها

بهتر است بدانید تست زدن فقط نیمی از راه است. اگر کسی بخواهد از تست زنی نتیجه بگیرد باید به تحلیل تست‌‌های غلط، نزده و حتی درست بپردازد.

۵- از وقت اضافه خود به نحو احسن استفاده کنید

برنامه‌ای از کارهای روزمره خود تهیه کنید و در آن زمان‌هایی را که به بطالت می‌گذرد، شناسایی کنید. همچنین مطالب درسی مثل تست زدن، خواندن لغات عربی یا مرور خلاصه‌ها را در برنامه خود بگنجانید تا ذهن‌تان به مطالعه کردن عادت کند.

منابع جمع بندی در عید نوروز

بهترین منابع برای جمع بندی در عید نوروز کدام است؟ برای تهیه بهترین جمع‌بندی در عید باید از چه منابعی استفاده کرد؟

۱- کتاب درسی

قطعا اساس همه امتحانات کتاب درسی است. تسلط بر مطالب کتاب درسی باعث کسب نمره قبولی در امتحانات و آزمون‌ها می‌شود. بنابراین باید بر تمامی مطالب درسی تسلط داشته باشید. اما خب به خاطر حجم زیاد دروس این کار آسان نیست و قطعا نمی‌توانید برای کسب بهترین رتبه تنها بر این مبنا اکتفا کنید. بنابراین بهتر است از کتاب‌های کمک آموزشی معتبر استفاده کنید تا نکات ریز و مخفی را بهتر یاد بگیرید.

۲- تحلیل و بررسی سوالات آزمون

تحلیل تست‌ها و سوالات آزمون باعث مرور و یادآوری نکات درس می‌شود. بررسی و تحلیل تک تک سوالات آزمون به شناخت سوالات کنکور و نکات ریز و مخفی منجر می‌شود.

۳- تست های آموزشی

تست‌های آموزشی برای آمادگی در کنکور و آزمون‌های جامع بسیار مفید هستند و باعث یادگیری عمیق مطالب می‌شوند.

سخن پایانی

ما در این مقاله درباره جمع بندی کنکور در عید صحبت کردیم، جمع بندی را شناختیم و از اهمیت آن مطلع شدیم. همچنین راهکارهای جمع بندی را معرفی کردیم تا به شما کمک کنیم نتیجه بهتری در کنکور کسب کنید. برای آشنایی با بهترین روش‌های شروع از عید برای کنکور و آشنایی با روش مطالعه در زمان محدود کلیک کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی