|

واکنش پلیس به اعتراض دو نامزد به گشت ارشاد

استفاده ابزاری از موضوعات اخلاقی، ممنوع!

در دومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری، دو نامزد اصلاح‌طلب نسبت به وجود گشت ارشاد و ارسال پیامک‌های بی‌حجابی اعتراض کردند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- در دومین مناظره نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، یکی از موضوعات مورد بحث توسط برخی نامزدها، گشت ارشاد بود. در جریان این مناظره دو نامزد اصلاح‌طلب به وجود گشت ارشاد و تذکر حجاب به بانوان در جامعه اعتراض کردند. البته انتقاد این کاندیداها نسبت به وجود گشت ارشاد با واکنش فرمانده انتظامی پایتخت روبرو شد.

فرمانده انتظامی تهران: نمی‌توانیم با شئونات اسلامی و اخلاقی جامعه بازی کنیم

یک روز بعد از برگزاری دومین مناظره سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی پایتخت با اشاره به سخنان نامزدها در مخالفت با گشت ارشاد گفت: «نامزدهای محترم انتخابات نباید با شئونات جامعه به عنوان یک ابزار برخورد کنند، شئوناتی که در یک جامعه باید برابر قانون رعایت شود؛ نباید به عنوان ابزار تبلیغاتی و جمع کردن رای به کار برده شود و این نوع رفتار، رفتار زشتی است.»

همچنین فرمانده انتظامی تهران با تاکید بر این‌که گشت امنیت اخلاقی با جدیت و حساسیت کار خود را ادامه می‌دهد، افزود: «نمی‌توانیم با شئونات اسلامی و اخلاقی جامعه بازی کنیم، این مسائل برای جمع کردن چند رای نباید به عنوان اهداف تبلیغاتی قرار گیرد. استفاده ابزاری از موضوعات اخلاقی جامعه، مصداق بداخلاقی انتخاباتی است.»

اعتراض همتی و مهرعلیزاده به گشت ارشاد

در جریان مناظره‌های انتخاباتی عبدالناصر همتی به ارسال پیامک‌های بی‌حجابی به بانوان توسط پلیس اشاره و با آن مخالفت کرد. وی در بخشی از دومین مناظره هم هنگام صحبت نامزدها درباره مسائل زنان در انتقاد از گشت ارشاد گفت: « به موضوع بانوان اشاره می‌کنید، چقدر برای این گروه محدودیت در جامعه ایجاد کرده‌اید؟ ۵۰درصد جمعیت کشور زنان هستند. به من می‌گویند چرا گفتی به دختران پیامک حجاب ندهید؟ این کار به دختران ما استرس وارد می‌کند. باید نحوه برخورد گشت ارشاد ممنوع شود. تعارض منافع به طور وحشتناک جامعه را فرا گرفته است.»

محسن مهرعلیزاده، یکی دیگر از نامزدهای اصلاح‌طلب انتخابات ضمن اعتراض به ایجاد محدودیت‌های اجتماعی، تاکید کرد: «جوان‌ها واقعیت جامعه و صاحب آینده کشورند، ما باید آن‌ها رابیشتر تحویل بگیریم. باید سبک زندگی جوانان دهه ۷۰ و ۸۰ را بپذیریم  و اگر کمی از موی دختر خانمی بیرون باشد، نباید به او پیامک وحشت بدهیم. من از آقای رییسی به عنوان قاضی القضات انتظار دارم در مورد ایجاد رعب و وحشت در جامعه تذکر بدهند.» مهرعلیزاده در ادامه هم با اشاره به برخورد نیروی انتظامی با آب‌بازی تعدادی از جوانان در پارک آب و آتش در چند سال قبل، گفت: «این‌که چند جوان در یک پارک آب‌بازی می‌کنند و آن‌ها را دستگیر می‌کنند، باعث فرار نخبگان و نیروهای کشور می شود.»

سعید جلیلی در واکنش به تاکید دو نامزد اصلاح‌طلب بر احقاق حقوق زنان و مخالفت با ارسال پیامک بی‌حجابی، به طور ضمنی تاکید اصلاح‌طلب‌ها بر حقوق زنان را نمایشی خواند و گفت: «۵۰ درصد جمعیت ما را بانوان تشکیل می‌دهند. موضوع بانوان بحث بسیار مهمی است که در این جلسات می‌بینیم دلسوزی‌هایی در این زمینه وجود دارد. اما برای دیدن تفاوت کار واقعی و نمایشی می‌بینیم که در ۸ سال گذشته بارها از حقوق بانوان صحبت شد و دولت یازدهم و دوازدهم، ۱۸ طرح برای بانوان آورد اما نتیجه‌ای نداشته است. با این برنامه‌ها زنان سرپرست خانوار چه امکان بیشتری پیدا کرده‌اند و در اشتغال بانوان چه تفاوتی ایجاد شده است و بانوان در اقتصاد چه نقشی داشته‌اند؟ اینجا تفاوت کار نمایشی و کار واقعی مشخص می‌شود.»

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی