|

نحوه استعلام ممنوع الخروجی در یک دقیقه؛ بِپا تو فرودگاه غافلگیر نشی

بدترین اتفاق در جریان یک سفر خارجی این است که درست قبل از خروج از گیت متوجه شوید که ممنوع الخروج هستید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اگر یک سفر خارجی در پیش داشته باشید قطعا باید از مدت ها قبل برنامه ریزی کنید؛ پاسپورت و ویزا بگیرید، هتل رو ردیف کنید، دنبال مرخصی گرفتن باشید و هزار تا کار دیگه که وقت و انرژی خیلی زیادی ازتون میگیرن. حالا درست دقیقه نود که همه چیز به خیال خودتون اکی شده و میخواین با خیال راحت داخل هواپیما بنشینید یهو موقع خروج از گیت مامور بهتون میگه که اجازه خروج از کشور را ندارید در این لحظه انگار یک سطل آب یخ ریختن روی سرتون. حالا اگر همراه هم داشته باشید اوضاع خیلی بدتر میشه چرا که اون هم کنجکاو میشه و از خودش میپرسه یعنی چی شده که شما ممنوع الخروج شدید حتی اگر ازتون نپرسه هم قطعا نگاهش پر از سوالِ.

برای اینکه با چنین صحنه ای مواجه نشوید پیش از سفر و خرید بیلط هواپیما، با استفاده از روش هایی که در ادامه گفته می شود استعلام ممنوع الخروجی خود را بگیرید تا در صورت لزوم هر چه سریع‌تر نسبت به رفع آن اقدام کنید. قبل از اینکه راجع به نحوه استعلام ممنوع الخروجی صحبت کنیم باید به این سوال پاسخ دهیم که در چه صورتی فرد ممنوع الخروج می شود.

pass-slider-2

چه افرادی ممنوع الخروج هستند؟

۱- محکومان کیفری که دوران محکومیت را طی نکرده‌اند یا جهت اجرای حکم متواری هستند.

۲- بدهکاران قطعی مالیاتی که به موجب صدور حکم قطعی دادگاه یا صدور اجرائیه در اجرای ثبت سازمان ثبت اسناد و املاک، بدهی آن‌ها محرز شده است.

۳- افرادی که در خارج از ایران به خاطر تکدی، ولگردی، سرقت، کلاهبرداری و هر عنوان دیگری دارای سوء شهرت باشند.

۴- کسانی که مسافرت آن‌ها به خارج از کشور به تشخیص مقامات قضایی مخالف مصالح جمهوری اسلامی ایران باشد همچنین کسانی که به موجب اعلام کتبی مقامات قضایی حق خروج از کشور را ندارند.

۵- افرادی که اخذ گذرنامه و خروج از کشور آن‌ها به اراده فرد دیگری محول شده است، اطفال زیر ۱۸ سال و زنان شوهر دار زیر مجموعه این گروه هستند.

6- سربازان فراری که کارت پایان خدمت دریافت نکرده‌اند و دوره خدمت خود را نیمه‌کاره رها کرده‌اند.

7- در رابطه با مهریه هم می‌توان حکم ممنوع الخروجی مرد را گرفت که در این مورد، مرد به علت عدم پرداخت مهریه همسرش، ممنوع الخروج می‌شود که این ممنوع الخروجی از طریق مراجع ثبتی به عمل خواهد آمد. در واقع زن برای وصول مهریه خود از طریق دفترخانه رسمی ازدواج مبادرت به صدور اجراییه کرده که پس از ابلاغ آن به مرد، زن می‌تواند نسبت به بازداشت اموال منقول و غیرمنقول مرد اقدام نماید.

گاه زن به اموال شوهرش دسترسی ندارد و نمی‌تواند برای وصول طلبش مالی را معرفی کند و مرد نیز از معرفی اموال خود به منظور پرداخت بدهی خودداری می‌کند که در این مواقع زن می‌تواند تقاضای ممنوع الخروج شدن او را بنماید تا از خروج شوهرش از کشور به قصد فرار از پرداخت بدهی و عدم پرداخت آن جلوگیری شود.

header-8

چگونه استعلام ممنوع الخروجی بگیریم؟

ساده ترین روش استعلام ممنوع الخروجی این است که وارد سایت my.ssaa.ir شوید سپس از بین گزینه‌ها، گزینه «اجرای اسناد رسمی» را انتخاب نمایید بعد روی گزینه «استعلام ممنوع الخروجی» کلیک کنید حالا کافیست مشخصات خود که شامل نام، نام خانودگی، نام پدر، شماره شناسنامه، تاریخ تولد و شماره ملی است را وارد کنید تا پس از چند ثانیه وضعیت خروج‌تان مشخص و به شما اطلاع داده شود. این سایت متعلق به سازمان ثبت اسناد است بنابراین فقط مربوط به پرونده‌های دوایر اجرای اسناد رسمی سازمان ثبت است. از طریق این لینک می‌توانید به صورت مستقیم وارد صفحه بررسی ممنوع الخروجی شوید.

How-to-enter-the-site-query-the-ban-on-entry-and-exit-3

How-to-enter-the-site-query-the-ban-on-entry-and-exit-2

How-to-enter-the-site-query-the-ban-on-entry-and-exit-1

برای فهمیدن وضعیت اجازه خروج از کشور در رابطه با پرونده‌های قضایی و کیفری، باید به سامانه ثنا مراجعه کنید. در این سامانه تمام ابلاغیه‌های قضایی که ممکن است موضوع آن شما باشید وجود دارد.

راه دیگر استعلام ممنوع الخروجی استفاده از اپلیکیشن پلیس من است این اپلیکیشن برای ناجا است. برای استعلام ممنوع الخروجی از این طریق، ابتدا اپلیکیشن پلیس من را نصب کنید و از طریق آن اقدام نسبت به استعلام ممنوعیت خروج خود اقدام نمایید.

شما می‌توانید به صورت حضوری به اداره گذرنامه مراجعه نمایید و استعلام ممنوعی الخروج خود را بگیرید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی