|

پس لرزه های انتشار فایل صوتی ظریف؛ 20 نفر ممنوع الخروج شدند

دادستان تهران از برخورد قانونی با منتشر کنندگان فایل صوتی وزارت امور خارجه خبر داد. در این رابطه پرونده‌ای در دادسرای امنیت تشکیل شده است.

لینک کوتاه کپی شد

یک منبع مطلع در قوه قضاییه گفته است: حدود ۲۰ نفر از عوامل مرتبط با مصاحبه اخیر مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در پرونده انتشار صوت محرمانه آقای ظریف از سوی دستگاه قضایی ممنوع الخروج شدند.

دادستان تهران نیز از برخورد قانونی با منتشر کنندگان فایل صوتی وزارت امور خارجه خبر داد. علی القاصی مهر افزود: در ارتباط با انتشار محتویات فایل صوتی در فضای رسانه و برخی شبکه‌های ضد انقلاب پرونده‌ای در دادسرای امنیت تشکیل شده است.

وی گفت: دستورات لازم دراین خصوص به دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی داده شده است تا نسبت به شناسایی عوامل و مرتکبین انتشار این فایل صوتی و افرادی که احیانا آن را در اختیار شبکه‌های ضد انقلاب و افراد بدون صلاحیت قرار داده اند اقدام شود.

دادستان تهران ادامه داد: بازپرس ویژه‌ای برای رسیدگی به تمام ابعاد قضیه اختصاص داده ایم و دستورات لازم صادر شده است. ظهر امروز هم در پی اتفاقات اخیر در خصوص سرقت و انتشار فایل صوتی محرمانه وزیر امور خارجه و استعفای آقای حسام الدین آشنا به علت این موضوع، رئیس جمهور در حکمی آقای علی ربیعی را به عنوان رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری منصوب کرد. گفتنی است که خود محمدجواد ظریف که برای یک سفر کاری به عراق رفته است، در صفحه اینستاگرامش به این اتفاق و حواشی آزاردهنده آن واکنش نشان داد. 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی