|

رازهای خوشمزه شدن خورش قورمه سبزی / این نکات رو بدونی بهترین قورمه سبزی دنیا رو میپزی

در این مقاله رازهای خوشمزه شدن خورش قورمه سبزی رو یاد میگیری که شاید تا حالا نشنیده باشی. نکاتی که باعث میشه یه خورش با طعم عالی بپزی.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- احتمالا با من هم عقیده هستی که خورش قورمه سبزی یه غذای خاصه که باید خوشمزه درست بشه! با این نکته هم موافقی که بعضی وقتا هم خوشمزه شدن غذا، کمی باعث پرکالری و ناسالم شدن غذا میشه؟ و من میگم که این پرکالری شدن رو میشه در مورد خورش قورمه سبزی نادیده گرفت! چون خوشمزه شدن این غذا خیلی مهمه و باید نکات و فوت و فن طبخ قورمه سبزی رو رعایت کرد تا در نهایت یه خورش جا افتاده، چرب با رنگ تیره و مزه عالی داشته باشیم. در این مقاله رازهای خوشمزه شدن خورش قورمه سبزی رو بهت میگم. نکاتی که شاید تا حالا نشنیده باشی ولی اگر به کار بگیری یه قورمه سبزی متفاوت با طعم و مزه عالی رو درست خواهی کرد. پس این مقاله رو به هیچ وجه از دست نده!

ghorme-sabzi-5

ترکیب سبزی قورمه سبزی چجوری باشه؟

اولین نکته مهم در مورد خورش قورمه سبزی، ترکیب سبزی در این غذاست. اگر سبزی رو با مقدارها و نسبت های درست انتخاب کنیم، خورش ما مزه خیلی خوبی خواهد داشت.

برای تهیه خورش قورمه سبزی برای 4 نفر به 400 گرم تره، 100 گرم گشنیز، 100 گرم شنبلیله و 100 گرم برگ چغندر یا اسفناج نیاز داریم. وجود برگ چغندر یا اسفناج باعث لعاب دار شدن قورمه سبزی میشه.

ghorme-sabzi-4

گوشت مناسب برای پخت خورش قورمه سبزی

بهترین گوشت برای تهیه خورش قورمه سبزی، گوشت گوسفندی همراه با استخوان و چربی هست. اگرچربی گوشت رو دوست نداری میتونی حذفش کنی اما باید بگم که خورش ما در نهایت اون مزه خاص رو کاملا نخواهد داشت.

اگر برای مهمون خورش قورمه سبزی درست می کنی گوشت گوساله با مقدار کمی دنبه (اختیاری) هم می تونه طعم خوب و ظاهر مجلسی تری به خورش بده.

ghorme-sabzi-8

نکاتی در مورد لوبیای خورش قورمه سبزی

در تهیه خورش قورمه سبزی معمولا از لوبیا قرمز استفاده میشه اما بعضی ها از لوبیا چیتی و یا حتی لوبیا چشم بلبلی برای این خورش استفاده می کنن. این مورد اختیاریه اما نکته مهم اینه که لوبیا رو از شب قبل خیس و در این مدت چند بار آبش رو عوض کنی تا هم نفخ لوبیا گرفته بشه و هم بافت اون بعد از پخت، نرم تر بشه.

نکته مهم بعدی در مورد لوبیا، تفت دادن اون همراه با پیاز و گوشته تا بوی خامی و نامطبوع اون گرفته بشه.

ghorme-sabzi-7

چجوری تلخی لیمو عمانی رو بگیریم؟

استفاده از لیمو عمانی در خورش قورمه سبزی خیلی مهمه و مزه ترش خوبی به این غذا میده پس تا جای ممکن لیمو عمانی رو حذف و به جای اون از آبلیمو استفاده نکن.

برای گرفتن تلخی لیمو عمانی، اون ها رو حدود 2 ساعت داخل آب گرم قرار بده و بعد آبش رو دور بریز و به خورش اضافه کن. اگر در انتهای پخت ترشی بیشتری دوست داشتی مقداری آبغوره به خورش اضافه کن.

ghorme-sabzi-1

نکاتی در مورد سرخ کردن سبزی

سرخ کردن سبزی خورش قورمه سبزی فوت و فن خاصی داره که اگر رعایتشون کنی در نهایت یه خورش جا افتاده با رنگ تیره خواهی داشت.

در ریختن روغن دست و دلباز باش و وقتی روغن داغ شد سبزی ساطوری خرد شده رو اضافه کن و با حرارت متوسط تفت بده. یادت باشه سبزی رو زود به زود هم بزنی تا ته نگیره و تلخ نشه. وقتی رنگ سبزی تیره و دلخواهت شد از روی حرارت بردار.

سبزی سرخ شده رو میشه از ابتدا به خورش قورمه سبزی اضافه کرد ولی بهتره بعد از یک ساعت از جوشیدن خورش، سبزی رو داخل قابلمه بریزی.

ghorme-sabzi-9

اضافه کردن نمک و ادویه به خورش قورمه سبزی

برای دراومدن عطر قورمه سبزی بهتره نصف مقدار نمک مورد نظرت رو در ابتدا و وقتی که خورش به جوش اومد اضافه کنی و در انتهای پخت مزه خورش رو بچشی و میزان نمک رو اندازه کنی.

بهترین ادویه برای خورش قورمه سبزی، فلفل سیاه و زردچوبه هست که موقع تفت دادن گوشت باید اضافه کرد.

مدت زمان پخت قورمه سبزی چقدره؟

اگر زمان کافی داری بهتره 4 یا 5 ساعت برای پخت خورش قورمه سبزی در نظر بگیری. ابتدا آب جوش کافی داخل قابلمه خورش بریز تا در حین پخت نیازی به اضافه کردن آب نباشه. این کار از کیفیت خورش کم میکنه. حرارت رو خیلی کم کن تا خورش ریز ریز بجوشه و حسابی جا بیفته.

ghorme-sabzi-3

سرو کردن خورش قورمه سبزی

خورش قورمه سبزی در کنار یک پلوی عالی میتونه هویت کامل داشته باشه! بهتره با برنج ایرونی یه کته یا پلوی آبکش درجه یک درست کنی و همراه با پیاز خام یا سالاد شیرازی نوش جان کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی