|

روش درست شستن موها / بهت میگم چیکار کنی موهات جذاب تر و درخشان تر از همیشه بشن

در این مقاله روش درست شستن موها رو مرور میکنیم تا اگه اشتباهی در این کار انجام میدادیم، دیگه تکرار نکنیم و به هرچه زیباتر شدن موها کمک کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- آراستگی زیبایی ظاهری به آیتم های مختلفی بستگی داره؛ موهای درخشان و خوش حالت، پوست شفاف و سرحال، اندام متناسب، لباس های مناسب با تیپ و هیکل، زیورآلات زیبا و... همونطور که گفتیم موها نقش مهمی در زیبایی ظاهری ما دارن و باید توجه کافی به اونها داشته باشیم تا سلامت شون حفظ بشه. اولین قدم برای حفظ شادابی و زیبایی موها، روش درست شستن موهاست. در این مقاله روش درست شستن موها رو مرور می کنیم تا اگه اشتباهی در این کار انجام می دادیم، دیگه تکرارش نکنیم و به هرچه زیباتر شدن موهامون کمک کنیم. تا پایان همراه ما باشید.

127326

قبل از حمام موها رو چرب کنید

تحقیقات نشون داده چرب کردن موها پیش از حمام کردن، تاثیر زیادی در حفظ سلامتی و زیبایی موها داره. استفاده از روغن های گیاهی مثل روغن آرگان، روغن بادام تلخ و روغن نارگیل قبل از حمام کردن، از آسیبی که ممکنه شامپوها و مواد شوینده و نرم کننده مو به موها وارد کنن، جلوگیری میکنه.

shostan-e-moo8

موها رو قبل از حمام شانه کنید

شانه کردن موی خیس آسیب زیادی به موها میزنه و موجب ریزش اونها میشه. پس بهتره موها رو قبل از حمام و وقتی خشک هستن شونه بزنید تا در حین شستشو راحت تر باشید.

shostan-e-moo6

از آب داغ استفاده نکنید

آب داغ برای شستن موها به هیچ وجه ناسب نیست و چربی پوست رو از بین میبره و باعث خشکی بیش از حد مو میشه. در طول حمام کردن از آب با دمای نه داغ و نه سرد استفاده کنید تا آسیبی به موهای شما وارد نشه.

4814720

شامپو رو با آب مخلوط کنید

متخصصان پوست تاکید می کنن که شامپو و دیگر مواد شوینده رو مستقیم روی مو و پوست سر نریزیم و ابتدا شامپو رو با آب مخلوط کرده و بعد روی موها بریزیم.

برای بهتر شسته شدن موها ابتدا اجازه بدید موها کاملا خیس بشن و سپس اونها رو به محلول شامپو و آب آغشته کرده و به آرومی بشویید.

shostan-e-moo1

موها رو چنگ نزنید!

برای شستن موها نیازی به چنگ زدن و فشار وارد کردن به موها و سر نیست. با مالش ملایم و آهسته موها به شامپو آغشته شده و تمیز می شن.

چنگ زدن به موها، آسیب زننده ست و موها رو خشک و شکننده خواهد کرد.

shostan-e-moo4

موها رو کاملا آبکشی کنید

بعد از آغشته کردن موها به شامپو، اونها رو کاملا آبکشی کنید. باقی موندن شامپو روی سر باعث خشکی موها و ریزش اونها میشه. حتما بعد از شامپو زدن مطمئن بشید که موها کاملا آبکشی شده و اثری از شامپو روی پوست سر نیست.

4588450

محصولات شوینده مناسب انتخاب کنید

یک موضوع مهم در شادابی و درخشان بودن موها، انتخاب محصولات شوینده مناسب با نوع موهای ماست. در زمان خرید شامپو، نرم کننده و... برای موهاتون، ابتدا تحقیق کنید که چه محصولی برای شما مناسبه و سپس به خریداری اون شوینده اقدام کنید.

متخصصان پوست معتقدن استفاده همیشگی از یک برند و یک نوع شامپو برای موها مناسب نیست و باید هر از گاهی تغییری در این زمینه اعمال کرد.

shostan-e-moo10

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی