|

تمیز کردن میله و چدن های روی گاز / روش آسون و سه سوته با وسایلی که همشو تو خونه داری

در این مقاله در خصوص تمیز کردن چدن های روی گاز براتون صحبت کردیم که برخی از اوقات برق انداختنشون خیلی سخته.

لینک کوتاه کپی شد
10

شایانیوز- این روزا همه دوست دارن به هر ضرب و زوری که شده برای خودشون زمان سیو کنن چرا که این موضوع که زمان رو با هیچ چیزی نمیشه خرید و به عقب برگردوند برای همه کاملا شفاف و واضحه و حتی انگار زمان سواره هستش و ما پیاده به قدری که زود میگذره و ما رو با یه عالمه کار عقب افتاده رها میکنه که حالا در این بین یه سری از کارهای عقب افتاده مربوط میشه به امورات منزل که واقعا هم به نوبه ی خودشون سخت و زمان گیر اند و به همین دلیل برخی از اوقات پیش میاد که یه سری ها میان و اونا رو به تعویق میندازن مثلا چیدمان و نظم دهی یخچال برا بعضای از اون کارهای رو مخ هست که هی میگن انجامش میدن ولی این کار رو نمیکنن در حالی که این افراد میتونن با کمک یه سری ترفند ساده در این زمینه و تنها تو چند مرحله ی راحت این کار رو به راحتیه آب خوردن انجام بدن.

بنابراین میشه گفت که ترفندها خیلی جاها به کارمون میان و دست ما رو میگیرن چرا که خیلی ها قبل تر از ما بارها و بارها اونا رو تست کردن و خب نتیجه اش رو هم دیدن پس چرا ما هم جزء کسانی نباشیم که هم کارهاشون رو هم راحت تر انجام میدن و هم سرعت انجام اونا رو بیشتر میکنن مثلا برای خیلی ها از بین بردن موی کله پاچه تو خونه تنها یه روش داره و اونم سوزوندن موهاست در حالی که شما میتونید توی خونه و تنها با جوش شیرین این کار رو انجام بدید بدون این که بوی موی کز خورده کل خونه رو برداره! حالا از اینا بگذریم و برسیم به موضوع مقاله ی امروز که در خصوص تمیز کردن چدن های روی گاز هست که خیلی ها از کثیفیشون عاصی هستن چون روی گازشون حسابی تر و تمیزه ولی این چدنا کثیفن و حال بهم زنن که در ادامه چندتا ترفند برای تمیز کردن اون ها میگیم، پس با ما همراه باشید.

تمیز کردن چدن های روی گاز

برای تمیز کردن چدن های روی گاز از جوش شیرین استفاده کنید

یکی از ماده های فوق العاده خوب که یه پاک کننده ی ملایم و طبیعی هست جوش شیرینه که برای پاک کردن چدن های روی گاز هم بسیار مناسبه. برای تمیز کردن چدن ها با این ماده در ابتدای کار چدن ها رو از روی اجاق گاز بردارید و اونا رو همراه با آب گرم بشورید و بعد یه لایه جوش شیرین رو به دسطح اون ها بمالید و چیزی حدود نیم ساعت صبر کنید تا این ماده اثر خودش رو بذاره و بعد از گذشت این زمان به کمک یه اسکاچ چدن و یا یه برس نرم چدون ها رو بسابید تا کثیفی ها محو بشن و در انتها اونا رو با آب گرم بشورید و خشکشون کنید. 

دقت کنید که ممکن هست پوستتون در برخورد با جوش شیرین حساسیت بده بنابراین حتما از دستکش استفاده کنید دیدم که میگم.

تمیز کردن چدن های روی گاز

برای تمیز کردن چدن های روی گاز از سرکه استفاده کنید

بریم سر وقت یه ماده ی پاک کننده ی طبیعیه دیگه که میتونید برای تمیز کردن چدن ها ازش استفاده کنید یعنی سرکه که برای تمیزکاری خیلی از اشیاء به کار میاد. برای استفاده از این ماده جهت تمیز کاری چدن شما باید در وهله ی اول یه ظرف رو با آب پر کرده و بعد چیزی حدود یه فنجون سرکه داخل اون بریزید و بعد چدن ها رو داخل این محلول قرار بدید و اجازه بدید که نیم ساعت چدن ها در این محلول باقی بمونن و بعد از گذشت این زمان که سرکه اثر خودش رو گذاشت میتونید اونا رو با آب گرم بشورید و در انتها خشک کرده و از تمیزیشون لذت ببرید.

تمیز کردن چدن های روی گاز

برای تمیز کردن چدن های روی گاز از آمونیاک استفاده کنید

آمونیاک رو میشه یکی از پاک کننده هیا بسیار قوی برای پاک کردن خیلی از چیز ها بشمار آوورد که کثیفیه چدن های گاز هم یکی از اون هاست البته که باید در استفاده از این ماده احتیاط کنید چرا که آمونیاک ممکنه که چشم و پوست شما رو تحریک کنه. برای استفاده از این ماده هم جهت تمیز کاری باید در مرحله ی اول یه ظرف رو با آب پر کنید و بعد یک چهارم فنجون بهش آمونیاک اضافه کنین و بعد چدن ها رو درون این محلول بذارید و برای سی دقیقه صبر کنید و پس از گذشت این مدت زمان اون ها رو با آب گرم بشورید و به یه حوله ی نرم خشک کنید.

تمیز کردن چدن های روی گاز

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی