|

مو فرفری‌ها حتما بخونن؛ نکات طلایی برای مراقبت از موی فِر!

چندبار با دیدن موهای فر گفته‌اید: «وای کاش من هم موهای فری داشتم؟» میدانید نگهداری از این نوع موها چقدر سخت است؟ بیایید با آنها آشنا شوید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- شاید شما هم از آن دسته از افرادی هستید که وقتی فردی را با موی فر می‌بینید، اولین چیزی که به زبان می‌آورید این جمله است؛ وای کاش من هم موهای فری داشتم ویا اینکه، چقدر موهای شما زیباست. اما نکته اینجاست، همه افرادی که موهای فر طبیعی دارند، اکثرا سرکارشان با انواع اقسام شانه و وسایل حالت دهنده، کرم و ژل در روز است. صاف کردن موهای فر تقریبا آب در هاون کوبیدن است، زیرا پس از مدت کوتاهی مو از ریشه شروع به فر شدن می‌کند. موهای فر جذابیت انکار ناپذیری دارند. اما رعایت نکردن چندین نکته در نگه داری از آنها، می‌تواند به مو آسیب جدی وارد کند.

 شانه کردن موی خشک و کثیف ممنوع

یکی از اصلی ترین دغدغه‌های افرادی که موی فر دارند، شانه زدن و باز کردن گره مو است. برای شانه کردن موهای فر، ابتدا آن را بشورید، بعد ازمدتی، وقتی که مو کمی مرطوب بود آن را به آرامی شانه کنید. شانه کردن موی فر در حالت خشک و کثیف، باعث آسیب به مو و کنده شدن آن می‎شود.

خشک-کردن-و-وز-کردن-با-حوله-ممنوع

خشک کردن و وز کردن با حوله ممنوع

از دیگر اشتباهات رایجی که اکثر خانوم‌های مو فرفری انجام می‎دهند، خشک کردن و وز کردن مو با حوله است. این کار باعث موخوره شدن و گره خوردن مو می‎شود. از یک حوله بامبو استفاده کنید، آن را به آرامی دور موهای خود بپیچید و اجازه دهید حوله آب مو را جذب کند. وقتی مو نم دار بود، آنها را به حال خود رها کنید و اجازه دهید به صورت طبیعی خشک شوند. در این حین می‎توانید ساقه موها را با روغن مو ماساژ دهید.

هر چند ماه یکبار موهای خو را کوتاه کنید

شاید انجام این کار برای افرادی که موهای فر دارند کار آسانی نباشد، زیرا به دلیل فر بودن، بلند شدن قد مو نامحسوس است. اما سعی کنید هر 3 تا 4 ماه یکبار حداقل یک سانت از نوک موهایتان را کوتاه کنید.

سشوار-و-اتو-کشیدن-مداوم،-ممنوع

سشوار و اتو کشیدن مداوم، ممنوع

امروزه وسایل متنوع زیادی برای حالت دادن و یا صاف کردن مو در بازار موجود است. اما باید بدانیم بعد از هر بار استفاده از اتو و سشوار برای صاف کردن و یا حالت دادن به مو، به ساقه مو آسیب می‎زنیم و سبب تبخیر شدن آب درون ساقه می‌شویم، در نتیجه موها خشک و شکننده می‎شوند. سعی کنید بیشتر از 3 بار در هفته از سشوار استفاده نکنید.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی