|

این ترفندای خونگی واسه لکه های میوه رو مبل جوااابه؛ اینجوری مبلت عین روز اول میشه

بعد از رفتن مهمونا دغدغه اصلی خانوما از بین بردن لکه های برجای مونده رو مبله. اینجا قراره کلی ترفند برای از بین بردن این لکه ها یاد بگیریم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- یکی از نگرانیای خانومای خونه دار بعد از رفتن مهمون یا بازی بچه ها، از بین بردن لکه های جورواجوریه که روی مبل جا خوش کردن و اینطور که به نظر میاد با هیچی پاک نمیشن. خیلی از خانوما واسه حذف این لکه ها راه حلی بلد نیستن و با استفاده از تجارب دیگران شروع میکنن به امتحان انواع روش ها روی پارچه مبل و علاوه بر اینکه لکه از بین نمیره، به جنس پارچه هم ممکنه آسیبای جبران ناپذیری وارد میشه.

این در حالیه که شما میتونین به راحتی انواع لکه های مونده رو مبل رو با یه حرکت نابود کنین، به شرطی که حواستون باشه هر لکه ای ماده شوینده خودش رو میخواد که با سرعت میتونین تو خونه اینا رو درست کنید. در ادامه چندتا از مهم ترین روش های لکه بری مبل رو به شما معرفی می کنیم:

cherry-stain1

با این محلول از شر لکه های مبل پارچه ای رها شید

مبل های پارچه ای بزرگترین شاخه میان انواع جنس بدنه مبل رو شامل میشن و درواقع به همون تعداد که رنگای متنوعی واسه پارچه مبل وجود داره، جنس های اونا هم زمین تا آسمون با هم فرق میکنه. این موضوع باعث میشه که شما با شناخت انواع لکه و بسته به جنس پارچه مبل نسبت به از بین بردن لکه اقدام کنین. اولین ماده ای که در هفتاد درصد موارد واسه لکه های مختلف جواب میده شوینده جوش شیرین و سرکه است.

واسه درست کردن این محلول، باید مقدار کمی جوش شیرین رو با سرکه سفید و مایع ظرفشویی مخلوط کرده و این محلول شگفت انگیز رو روی لکه مبل امتحان کنین. یکی از مزایای فوق العاده این محلول قدرت بالای پاک کنندگی اون بخاطر دارا بودن سرکه و جوش شیرین، دو ماده اسیدی قویه که حتی باهاش میتونین لکه های قدیمی رو هم به راحتی از بین ببرین و واسه پارچه های مختلف مثل مبل های نانو یا مخمل هم از این نوع محلول استفاده میشه.

c65b02d3dbb67ba283cbcf27a62de804

روش استفاده از محلول شگفت انگیز سرکه- جوش شیرین

به گزارش شایانیوز: سوالی که اینجا پیش میاد اینه که چطوری باید از محلول ساخته شده واسه لکه بری استفاده کنیم؟ بدین منظور لازمه چند مرحله ساده رو بگذرونین. اول باید از شر گرد و خاک هایی که روی پارچه هستن، راحت شید.

واسه این کار بهتره از جارو و دستمال کمک بگیرین. بعد از اون بهتره قبل از اعمال محلول روی کل پارچه، ذره ای از اون رو روی بخش اندکی از مبل امتحان کنید تا اگر پارچه واکنشی نشون داد، نگران نشید. پس از اون پارچه آغشته به محلول رو روی قسمت هایی از مبل که لکه دارن بکشید و با استفاده از پارچه دیگری که حتما لازمه خشک باشه، مبل رو از لکه باقی مونده نجات بدین.

sfeafrerfde

kshrfiesurfur

با این محلول دیگه لکه میوه براتون دردسرساز نمیشه

یکی دیگه از لکه های رایج که بعد رفتن مهمونا حسابی گریبان گیر مبل های خونه میشه، لکه میوه است. خصوصا اگه این لکه روی مبل های سفید باشه که دیگه اعصاب واسه خانوما نمیذاره. اما چیکار کنیم تا از شر این لکه رها شیم؟ برای لکه بری روی مبل های سفید از محلول آب و صابون کمک بگیرین و اصلا نگران بعدش نباشید. با این محلول ساده و خونگی به مبلتون زیبایی بیشتری ببخشین. اما اگه مبلتون پشمیه باید از راه حل دیگه ای استفاده کنین.

بدین منظور از محلول آب اکسیژنه 20 درصد با چند قطره آمونیاک کمک بگیرید. در صورتی که مبلتون رنگیه یا پارچه های حساس تری مثل ابریشم داره، باید آب اکسیژنه رو با الکل 90 درصد با نسبت یک به یک مخلوط کنین. با این شوینده های خونگی دیگه نگران مهمون اومدن و کثیفی مبل هاتون نباشید و فقط به فکر خوش گذرونی باشید.

Carpet-cleaning-red-wine

clean-wine-stain-ru

نویسنده: گلچهره شالو

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها