|

ترفندای خونگی واسه تمیزی هود؛ چند مرحله ساده واسه خداحافظی با هر چی لکه و خاک تو هوده

هود از مهم ترین لوازم آشپزخونه به حساب میاد و باید به تمیزیش توجه کرد. اینجا کلی ترفند سرعتی واسه رفع لکه و خاک از هود یاد میگیرین.

لینک کوتاه کپی شد
5

شایانیوز- شاید تابحال با این صحنه مواجه شده باشید که با تمیزی آشپرخونه و برق زدن لوازمش کلی ازتون به عنوان یه خانوم خونه دار درجه یک تعریف کردن. حالا تصور کنید در برابر کلی تمیزکاری و بشور و بساب یهو یکی از مهمترین لوازم آشپرخونه مثل هود کثیف باشه. در این صورت محیط داخلی آشپرخونه یه طوری به نظر میرسه که انگار هیچ تمیزکاری انجام نشده.

واسه همین پیشنهاد میدیم برای تمیزکاری و رفع لکه های هودتون هم مثل تمیزی مبل و لوازم تزیینی خونتون وسواس داشته باشید و نذارین هیچ آلودگی متوجه اش بشه تا زیبایی آشپزخونتون رو تحت الشعاع قرار نده. اینجا قراره کلی ترفند ساده و جذاب برای حذف هر چی لکه و گردوخاک از روی هوده، یاد بگیرین. با ما همراه باشید.

5

اینطوری ظاهر هودِت رو برق بنداز

یکی از نکاتی که باید برای تمیز کردن هود آشپزخونه بهش توجه داشته باشین اینه که تمیزی هود تنها به داشتن ظاهری براق محدود نمیشه و باید برای حفاظت و تمیزکردن فضای درونی هود هم تدابیری بیندیشید. در مرحله اول که باید فضای خارجی هود رو تمیز کنین، از شوینده های مخصوص استفاده کنین و با اسپری اون روی سطح بیرونی هود اولین قدم رو برای تمیزی آن بردارید.

در صورتی که لکه ها مدت طولانیه روی هود شما جا خوش کردن، بگذارید چند دقیقه شوینده روی سطح هود باقی بمونه و سپس با دستمال خشک و تمیزی مواد شوینده رو پاک کنین. البته توجه داشته باشین که دستمالتون زبر نباشه تا بعدش نیازی به یه ترفند جدا واسه رفع خط و خش های ایجاد شده نباشه.  

6

با هر چی خاک و لکه چربی تو هودِ خداحافظی کن

اغلب وقتی وارد آشپرخونه میشین ممکنه ظاهر براق و جذاب هود حسابی به چشم بیاد و به خودتون بابت این همه زحمتی که کشیدین، نمره بیست بدین. ولی کافیه یکم سرتون رو خم کنین و محیط داخلی هود رو ببینین و تصور کنید هر چی رشتین پنبه شده، ولی اینطور نیست. شما با یه ترفند خونگی ساده میتونین از شر هر چی لکه و کثیفیه رها شید.

واسه این کار یه قابلمه رو پر از آب کنید و بذارین روی گاز تا بخاراتش به طور کامل چربی ها و لکه های روی هود رو مرطوب کنه و راحت تر بشه اونا رو از سطح داخلی هود رفع کرد. بهتره بخار آب تا 30 دقیقه هود رو مرطوب کنه. پس از اون قابلمه رو بردارید و مطمئن باشید که گازتون خنک شده و شروع به تمیز کردن هود کنید.

4

در صورتی که آلودگی های داخل هود همچنان به بدنه چسبیده بود، بدونین که باید یه ترفند دیگه رو هم برای تکمیل لکه بری به کار ببندین. بدین منظور شوینده مخصوص رو درون هود اسپری کنید و با دستمال تمیز یا یک اسفنج مناسب که زبری اون به فیلترهای هود آسیبی وارد نکنه، از هر چی لکه است هود رو خلاص کنین.

اما توجه داشته باشید برای دیدن نتیجه دلخواه و جلوگیری از واکنش غیرمعمول هود توسط شوینده بهترین کار اینه که مقداری از اون روی بخش کوچکی از هود امتحان کنید و بعد از این کار شوینده رو با اطمینان خاطر روی بقیه قسمت های هود نیز به کار بگیرید. علاوه بر این سعی کنید همیشه با یه حوله مرطوب هود رو تمیز کنین تا تجمع چربی ها مانع از عملکرد درست و خرابی اون در آینده نشه.

3

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها