|

خوشمزه جات سفره افطار

ترفند های خوشمزه تر شدن شیر برنج؛ با رعایت این نکات شیر برنجتون شفاف و سفید میشه

برای داشتن یه شیر برنج شفاف و سفید باید برنج رو حسابی تمیز بشورید کف های روی برنج رو هم موقع جوشیدن بگیرید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- شیر برنج، حلیم، شله زرد، حلوا، فرنی و زولبیا بامیه پای ثابت سفره افطار هستند و کام روزه داران رو بعد از یک روز طولانی شیرین می کنند. از بین این مخلفات توی این مطلب قراره راجع به شیر برنج صحبت کنیم و بهتون ترفند های خوشمزه تر شدنش رو بگیم.

برای درست کردن شیر برنج به برنج، شیر، خامه، آب، گلاب، هل و نمک احتیاج دارید. این دسر خوشمزه به خاطر داشتن شیر و برنج سرشار از کلسیم، پروتئین، فسفر و ویتامین های گروه آ و ب است و از اون جایی که هضمش آسونِ برای وعده افطار گزینه بسیار مناسبی است.

برنج نیم دونه یا برنج کامل؟

بهتره که شیر برنجو با برنج نیم دانه ایرانی بپزید اما اگه خواستید از برنج کامل به جای نیم دانه استفاده کنید، برنجو بعد از شستن با مقداری آب به مدت ۲۴ ساعت خیس کنید بعد آبکش کنید و روی پارچه تمیز به مدت ۱۲ ساعت در معرض آفتاب پهن کنید تا کاملا خشک بشه بعد برنج رو ما بین پارچه قرار بدید و با وردنه روی پارچه و برنج ها بکوبید تا برنج ها خرد بشن یا اینکه با دست خرد کنید. ( فقط خرد بشن نباید پودر بشه) 

220c3183-2adf-4c65-bef7-776ebc9077b5

با این ترفند شیر برنجتون حسابی شفاف میشه

برای تهیه یه شیر برنج خوشمزه باید برنجو خیلی تمیز بشورید در غیر اینصورت شیر برنجی شفاف و سفید نخواهید داشت. برای شستن برنج چندین بار آب رو داخل ظرف برنجتون بریزید و به صورت دورانی هم بزنید سپس آب خالی کنید این کار رو تا جایی تکرار کنید تا آبی که داخل برنج میمونه کاملا شفاف باشه بعد کمی نمک بریزید و بزارید چند ساعتی خیس بخوره بعد آبی که برنج باهاش خیس خورده بود خالی کنید دوباره آب بریزید و بزارید روی گاز. به گزارش شایانیوز هل ها رو هم بشکونید داخل یه تنظیف بزارید و بندازید توی قابلمه، منتظر بمونید تا جوش بیاد تو این مرحله نباید در ظرف بزارید موقعی که جوش اومد کف ها رو جمع کنید این کار باعث شفاف و سفید شدن شیر برنجتون میشه.

شکر رو وقتی اضافه کنید که برنج کاملا پخته باشه

وقتی که برنج کاملا نرم شد شکر رو اضافه کنید در غیر این صورت شکر مانع از نرم شدن برنج میشه. شکر رو داخل مقداری آب حل کنید و به همراه گلاب به شیر برنجتون اضافه کنید. حالا مقداری از شیر برنج داخل ظرفی بریزید خامه رو بهش اضافه کنید خوب هم بزنید تا خامه حل بشه بعد به کل موادتون اضافه کنید. اگه خامه رو یه دفعه به شیر برنج اضافه کنید ممکن ببُره به این کار هم دما کردن مواد گفته میشه.

شیر برنج

اگر دوست دارید آشپزی های ما رو دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.​

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی