|

چطور کرامبل درست کنم؟

طرز تهیه کرامبل کاراملی واسه اونایی که عاشق دسر های کلاس بالان؛ یاد بگیری عاشقش میشی

caramel crumble recipe

اگه از اونایی هستی که از خوردن دسر و شیرینی سیر نمیشی و مدام دنبال یه طعم جدید و یه دستور تازه هستی پس باید کرامبل کاراملی رو امتحان کنی.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- کرامبل ها یکی از محبوب ترین دسر ها در سر تا سر دنیا هستند و کرامبل گیلاس و کرامبل سیب نیز از پر طرفدار ترین اون ها به حساب میان اما شاید شما از طعم میوه ای یک دسر خوشتون نیاد و ترجیح بدید سراغ گزینه های شکلاتی یا کاراملی برید که اتفاقا تعداد این جور از افراد هم کم نیست حالا خبر خوب اینه که شما می تونید این دسر محشر رو با طعم کارامل و بدون هیچ گونه میوه ای خم درست کنید و از طعمش لذت ببرید. پس در ادامه با ما همراه باشید تا طرز تهیه اش رو با شما به اشتراک بگذاریم.

مواد لازم برای کرامبل کاراملی

مواد لازم برای خمیر:

کره: 150 گرم

آرد: 200 گرم

زرده تخم  مرغ: 1 عدد

شکر قهوه ای: 90 گرم

وانیل: میزان کم

طرز تهیه کرامبل کاراملی

مواد لازم برای رویه:

شیر عسل کاراملی: 250 گرم

شکر: 50 گرم

شیر: 60 گرم

پودر نارگیل: 50 گرم

آماده سازی:

به گزارش شایانیوز، در مرحله اول فر رو روشن می کنیم و دمای اون رو روی 180 در جه تنظیم می کنیم تا داغ بشه بعد میریم سراغ شکر و کره و اون ها رو با دور تند همزن برای حدودا هشت دقیقه هم می زنیم تا حالت سبکی پیدا کنند سپس وانیل رو هم بهشون اضافه می کنیم و مجددا هم می زنیم اما این بار به مقدار خیلی کم و فقط در حدی که مواد با هم مخلوط بشند.

طرز تهیه کرامبل کاراملی

برای قدم بعدی آرد رو به باقی مواد اضافه می کنیم و هم می زنیم تا به شکل خمیر در بیان، ما میگیم 200 گرم اما اگر احساس کردید که خمیر همچنان به دستتون می چسبه کمی دیگه آرد اضافه کنید. در نهایت کف ظرف مورد نظر رو که قراره داخل فر بره کاغذ روغنی میندازیم و و خمیر رو به صورت کاملا یکنواخت در سر تا سر ظرف پهن می کنیم و پس از اون ظرف رو داخل فر از قبل گرم شده قرار میدیم تا بپزه.

برای آماده سازی لایه رویی قبل از هر کاری شیر عسلی رو با همون قوطی ای خودش حدودا پنج ساعت میندازیم توی آب جوش تا قل بخوره و نهایتا کاراملی بشه بعد از این مرحله شکر رو روی حرارت ملایم قرار میدیم و کش دار بشه و بعد کره رو بهش اضافه می کنیم و هم میزنیم. حالا نوبت میرسه به شیر که به باقی مواد اضافه بشه. بعد از افزودن شیر مواد رو هم می زنیم تا با هم خوب ترکیب بشند و در آخر شیر عسلی و پودر های نارگیل رو به باقی مواد اضافه می کنیم.

تا به این لحظه خمیر هم آماده شده پس از دورن فر خارج می کنیم و مواد رو خیلی آرام و به صورت یکنواخت روی خمیر پهن می کنیم و برای زیبا تر شدن کمی پودر نارگیل مجددا روی خمیر میپاشیم سپس یک بار دیگه سینی رو برای 15 دقیقه داخل فر قرار میدیم.

طرز تهیه کرامبل کاراملی

بعد از خنک شدن دسر می تونید اون رو به راحتی برش بزنید و سرو کنید. امیدواریم که شما کاربران شایانیوز از طعم و مزه این دسر دلپذیر لذت ببرید و نظرات و پیشنهاداتتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: pinkfood.ir

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی