|

راهکارهای خونگی برای رفع تیرگی زیر چشم / چجوری در منزل سیاهی زیر چشم رو از بین ببریم؟

برای خیلی ها تیرگی زیر و اطراف چشم ها دردسر ساز می شن؛ مشکلی که خیلی شایعه و البته درمان های خونگی داره که توی این مطلب بهشون می پردازیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- چشم ها یکی از مهم ترین اعضای بدن هستن که سلامت و درخشش اون ها تاثیر زیادی در زیبایی ما داره. ممکنه این سلامت و درخشش با مواردی تحت تاثیر قرار بگیره و کمرنگ بشه. زرد شدن چشم ها، گل مژه، متورم شدن و پف زیر چشم موجب میشن تا چشم ها زیبایی خودشون رو از دست بدن. گاهی هم تیرگی زیر و اطراف چشم ها دردسر ساز می شن؛ مشکلی که خیلی شایعه و البته درمان های خونگی داره که توی این مطلب بهشون می پردازیم. پس تا پایان همراه ما باشید تا علل تیرگی زیر چشم و درمان خونگی این مسئله رو مورد بررسی قرار بدیم.

tiregi-cheshm1

علت تیرگی زیر چشم ها چیه؟

تیرگی زیر چشم عوامل متعددی مثل رنگ تیره پوست، افزایش سن و پیر شدن پوست، کم خونی، مصرف سیگار و الکل، وجود اختلالات ژنتیکی، کم خوابی و خستگی مداوم و طولانی مدت، انواع آلرژی، کم آب بودن بدن، قرار گرفتن طولانی مدت در زیر نور آفتاب و... داره.

اگر تیرگی زیر چشم در شما مربوط به خستگی و کم خوابی، رنگ تیره پوست و افزایش سن تون نیست و در کنار این موضوع، علائم و نشونه های دیگه هم دارید، بهتره که به پزشک مراجعه کنید و با آزمایش و پیگیری های پزشکی علت دقیق تیرگی زیر چشم تون رو مشخص کنید.

tiregi-cheshm5

روش های خونگی رفع تیرگی زیر چشم

تیرگی زیر چشم به هر علتی که باشه میشه با روش های ساده خونگی از شدت اون کم کرد. بسیاری از متخصصان پوست، کمپرس سرد و قرار دادن قاشق سرد زیر چشم ها رو توصیه میکنن. همچنین گفته شده قرار دادن ورقه‌ های خیار یا چای کیسه ‌ای سرد در این ناحیه از صورت میتونه از شدت تیرگی زیر چشم کم کنه.

tiregi-cheshm4

روغن تراپی برای رفع تیرگی زیر چشم

متخصصان پوست، روغن تراپی رو هم یکی دیگه از روش های رفع تیرگی زیر چشم عنوان کردن. روغن آرگان، روغن بادام شیرین و روغن هسته انگور از روغن هایی محسوب میشن که می تونن به رفع تیرگی زیر چشم کمک کنن.

دست ها و صورت خودتون رو کاملا بشویید و خشک کنید. سپس با انگشت روغن رو به آرومی و به صورت دورانی دور چشم هاتون بمالید. بهتره این کار رو شب ها قبل از خواب انجام بدید تا زمان کافی برای جذب روغن در پوست وجود داشته باشه.

tiregi-cheshm7

روز بعد با یک شوینده ملایم صورت تون رو بشویید. استفاده از روغن ها رو هر شب و به مدت چند هفته ادامه بدید تا اثرگذار باشه و تیرگی زیر چشم هاتون برطرف بشه.

دیگر درمان های خونگی رفع تیرگی زیر چشم

استفاده از ژل آلوئه ورا، آب لیمو ترش، آب سیب زمینی، ماست، مخلوط شیر و زعفرون، مخلوط گوجه فرنگی و آب لیمو ترش و عصاره شیرین بیان هم در درمان تیرگی زیر چشم موثر هستن.

tiregi-cheshm6

هر کدوم از این مواد رو به آرومی زیر چشم ماساژ بدید و بعد از 10 ا 15 دقیقه بشویید. دو تا سه بار در هفته می تونید اونها رو تکرار کنید و بعد از چند هفته خواهید دید که تیرگی زیر چشم های شما کاهش پیدا کرده و یا به کلی از بین رفته.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی