|

پنج دلیل که روتین پوستیت کار نمیکنه! / راه هایی که یه پوست شفاف و روشن بهت میدن

خیلی از خانوما هستن که روتین پوستی دارن اما می بینن عمل نمیکنه و باز جوش میزنن! این موضوع دلایلی داره که در اینجا با این دلیل ها آشنا میشیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اینکه شما ماهانه هزینه زیادی جهت خرید لوازم آرایش برند کنید ملاک زیبایی نیست و در واقع اونچه که در درجه اول اهمیت بسیار زیادی داره داشتن یک پوست سالم و بی نقص هستش که هر کسی نداره. خیلی از خانومها بر این نظرند که ما ژنی پوستمون خوب نیست پس چه کاریه که پول خرج کنیم و بهش برسیم! در نهایت باز هم جوش میزنه و کدر میشه دیگه!! که خب باید بگیم این صحبت ها کاملا اشتباه هستن و در واقع شما اول باید به پوست خود رسیده و بعد به سراغ زیبا سازی بیشترش با آرایش برید. 

داشتن یک پوست عالی تنها به ژن پوست خوب بستگی نداره و برمیگرده به روتین پوستی روزانه شما. اینکه شما چه عادت هایی دارید خیلی رو زیبایی چهرتون تاثیر گذاره و یکی از مهمترین عادات داشتن یک روال مناسب برای سلامت پوست‌تون می باشد. روتین پوستی شامل مراحلی هستش که شما هر روز باید طی کنید تا عملکرد پوست خود را تنظیم کرده و از رطوبت رسانی پوست گرفته تا پاکسازی و تقویت سد دفاعی پوست رو مراقبت نمایید. 

روتین پوستی خوب

اما گاهی هم پیش میاد که می بینیم با وجود داشتن روتین پوستی مناسب باز هم پوست ما حال خوبی نداره و پیش خودمون میگیم ای بابا دیگه چیکار کنم پوستم خوب بشه؟ چرا این روتین تاثیر نمیذاره؟ که خب باید بگیم جواب سوالات شما پیش ماست! شما یه جای مسیر رو دارین اشتباه میرین و خبر ندارید! در ادامه با این راه های اشتباه آشنا خواهیم شد.

1- با این حوله پوستت رو خشک میکنی

همه ما از حوله جهت خشک کردن پوستمون استفاده می کنیم. اصلا وقتی تمام مراحل روتین رو رفتی و حالا نوبت به خشک شدن میرسه، انگار یه جون به جونات اضافه میشه. اما نکته قابل توجه اینجاست که شما باید مراقب حوله باشید که کثیف نباشه. استفاده از حوله کثیف نه تنها سودی نداره که پر از ضرر نیز خواهد بود. با حوله کثیف پوستت رو خشک نکن!

روتین پوستی خوب

2- از این براش واسه آرایشت استفاده نکن

خب دیگه چند سالی میشه که استفاده از براش های آرایشی و پد های مخصوص برای میکاپ حتی روزانه ترند شده و بسیاری از بانوان با براش ارایش می کنند. اما مشکل و ایراد کار اینجاست که براش و بیوتی بلندر رو بعد از استفاده تمیز نرمده و این دو وسیله که با پوست رابطه مستقیم دارند رو کلی مدت کثیف نگه میداریم و دوباره و دوباره ازشون استفاده می کنیم.

روتین پوستی خوب

3- روتینت رو اینجوری انجام نمیدی بانو

روتین اسمش روشه و به معنای عادت تلقی می‌شود. اینکه شما بخواین روتین پوستی رو یک روز انجام بدین یک روز حال نداشته باشید و کنار بزارین؛ از طرفی هم یه روز ناراحتین و نصفه نیمه انجامش بدین خب نه تنها تاثیر مثبتش رو نمیذاره، بلکه ممکنه برعکس هم عمل کنه. روتین رو به شکل درست و مناسب روزانه انجام بدید و لذت پوست صاف و سالمتون رو ببرید.

روتین پوستی خوب

4- دیر به دیر روبالشتی رو عوض میکنی همین میشه

روبالشتی چیزیه که ما شب تا صبح ساعت ها سر و صورتمون بر روش گذاشته میشه. روبالشتی ها خیلی راحت و سریع میتونن میکروب و آلودگی ها رو به پوست ما منتقل کرده و باعث آسیب در پوست ما بشن. تعویض و بالشتی و شستشوی آن از دست کارهایی محسوب میشه که بادیه و اگر بهش توجه نشه جوش و کدری های بسیاری بر روی پوست صورت ما به جا میذاره.

روتین پوستی خوب

5- قبل اینکه محصولات رو بزنی به پوستت اینکارو بکن خیلی جوابه

اینکه شما همه مراحل رو به خوبی انجام بدید اما قبل از شروع دستاتون رو به خوبی نشسته باشید، عایا کار درستیه؟ قطعا داخل دستای ما هزاران میکروب وجود داره که اگر با دست نشسته شروع به زدن محصولا پوستی کنیم، با جوش و آکنه همراه خواهیم بود.

روتین پوستی خوب

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی