|

طرز تهیه ماقوت زعفرونی؛ یه دسر یزدی که لطافت بی نظیری داره / این دسر رو از دست نده

ماقوت یکی از دسرهای اصیل ایرونیه که اصل اون به شهر یزد تعلق داره و خیلی راحت درست میشه. در این مقاله طرز تهیه این دسر خوشمزه رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- دسرها انواع زیادی دارن و میشه گفت برای هر ذائقه ای میشه یه دستور عالی از دسرهای مختلف پیدا کرد. این دسرها توی نقاط مختلف ایران، به روش های گوناگون درست میشن و عطر و طعم خیلی خوبی هم دارن. رنگینک که یه دسر جنوبیه و واقعا خوشمزه ست. شیر برنج و شله زرد هم دسرهای خوش عطر و طعمی هستن. یکی دیگه از دسرهای اصیل ایرونی، ماقوت هست که که در شهرهای مختلف با کمی تفاوت درست میشه. یزدی ها این دسر رو خیلی عالی درست میکنن و ما قصد داریم در این مقاله طرز تهیه این دسر خوشمزه رو به روش یزدی بهتون آموزش بدیم. تا پایان همراه ما باشید.

maghoot5

مواد لازم برای تهیه ماقوت زعفرونی

نشاسته گل ۲ قاشق غذاخوری سرپر

آب سرد ۲ لیوان

شکر ۴ قاشق غذاخوری

گلاب یک چهارم لیوان

پودر هل نصف قاشق چایخوری

زعفران دم کرده نصف فنجان

خلال بادام درختی به مقدار لازم

این میزان مواد اولیه برای دو نفر کافیه و شما می تونید بسته به تعداد نفراتی که قصد دارید براشون ماقوت زعفرونی درست کنید، این مقدار مواد رو افزایش بدید.

maghoot7

طرز تهیه ماقوت زعفرونی

مرحله اول

نشاسته گل رو داخل یک قابلمه ریخته و آب سرد رو کم کم به اون اضافه کنید و مدام هم بزنید تا نشاسته کاملا در آب حل بشه.

مرحله دوم

قابلمه رو روی حرارت متوسط گاز قرار بدید و شکر رو به اون اضافه کنید. با یک قاشق مخلوط نشاسته و شکر رو به آرومی هم بزنید تا مایه قوام بیاد و بوی خامی نشاسته از بین بره. در این مرحله حواستون باشه تا حرارت رو زیاد نکنید چون باعث ته گرفتن نشاسته میشه.

maghoot3

مرحله سوم

وقتی مخلوط نشاسته و شکر کمی غلیظ شد، زعفران دم کرده و پودر هل رو به اون اضافه کنید و به آرومی هم بزنید تا زعفرون در تمام ماقوت حل بشه.

مرحله چهارم

بعد از مخلوط کردن زعفرون و پودر هل، نوبت به اضافه کردن خلال بادام میرسه. اون رو هم اضافه کنید و حرارت رو ملایم کنید و به مدت حدود 20 دقیقه مایه رو هم بزنید تا غلیظ و یکدست بشه.

maghoot2

مرحله پنجم

5 دقیقه پایانی پخت ماقوت زعفرونی، گلاب رو هم اضافه کنید و به آرومی هم بزنید. سپس ماقوت زعفرونی رو از روی حرارت بردارید و وقتی هنوز داغه داخل ظرف مورد نظرتون بریزید. با پشت قاشق ماقوت رو داخل ظرف صاف کنید و به مدت یک تا دو ساعت داخل یخچال قرار بدید تا ببنده و آماده میل کردن بشه.

maghoot6

مرحله ششم

در نهایت ماقوت زعفرونی ما به راحتی و با مواد اولیه در دسترس آماده شده و می تونید اون رو با خلال بادام، خلال پسته و گل رز خشک تزئین کنید و نوش جان.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی