|

چطور نان گاتا درست کنیم؟

طرز تهیه گاتا خوشمزه لعنتی ای که همچین ملوووس دل میبره؛ امتحانش کنی شیفته اش میشی!

برای یه عصرونه جذاب و خونگی که با چای یا قهوه سرو بشه گاتا گزینه ایده آلی است که کسی دست رد به سینه اش نمیزنه پس طرز تهیه اش رو باد بگیر.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اگر اهل نون های فانتزی و انواع شیرینی های کم شیرین باشید به احتمال بسیار زیاد حتما تا به حال نان گاتا رو امتحان کردید؛ گاتا یکی از محبوب ترین نان های فانتزی به حساب میاد که همیشه طرفدار های خودش رو داره اما با این حال اگر هم تا به حال این نون خوشمزه رو نخوردید ولی از امتحان کردن خوراکی های تازه با طعم های جدید و نو لذت می برید باز هم ما بهتون پیشنهاد می کنیم که گاتا رو امتحان کنید چون طعم خارق العاده ای داره. فقط نکته ای که باید در رابطه با این نان خوشمزه در نظر داشته باشید اگر حجم خمیر رو زیاد بگیرید بیشتر شبیه کیک میشه و اگر هم حجمش رو کم بگیرید که قشنگ شبیه نون میشه دیگه، و این کاملا به سلیقه شخصی خودتون بر میگرده اما نهایتا در طعم دلچسب و وسوسه کننده اش هیچ تفاوتی نخواهد داشت.

طرز تهیه نان گاتا

مواد اولیه:

مواد اولیه برای خمیر گاتا

کره: 20 گرم

 روغن مایع: 80 گرم

تخم مرغ: 1 عدد

خمیر مایه: 1 قاشق غذاخوری

بیکینگ پودر: 1 قاشق مربا خوری

وانیل: مقدار کمی که فقط بوی خوش بگیره

خامه صبحانه: 100 گرم

هل: 1 قاشق چایخوری

آب جوش: 1/3 پیمانه

آرد حدود: 350 گرم

مواد اولیه برای مغز گاتا

کره: 100 گرم

پودر قند: 1 پیمانه

آرد تفت داده شده: 1 پیمانه

مغز گردو: 2/3 پیمانه

هل، دارچین و جوز هندی: به مقدار لازم

آماده سازی:

آماده سازی خمیر

به گزارش شایانیوز، برای آماده سازی خمیر در مرحله اول توی یک ظرف مناسب همه مواد به جز آرد رو با هم ترکیب می کنیم و وقتی که خوب با هم ترکیب شدند آرد رو بعد از الک کردن به باقی مواد اضافه می کنیم تا خمیر جمع بشه و بعد از ورز دادن خمیر اون رو داخل یک ظرف مناسب میریزیم و روش رو میپوشونیم و اجازه میدیم تا برای حدودا 1 ساعت استراحت کنه و حجمش بیشتر بشه.

آماده سازی مواد میانی و کار های نهایی

برای آماده کردن مغز اول از همه گردو ها رو حسابی خرد می کنیم و سپس باقی مواد رو همه با هم داخل یک ظرف مناسب ترکیب می کنیم و هم میزنیم تا با هم خوب مخلوط بشند و حالت شن مانند پیدا کنند.

در مرحله بعد میریم سراغ خمیرمون که تا الان حسابی حال اومده و اون رو به دو نیم تقسیم می کنیم سپس نصف اون رو کف قالب پهن می کنیم و حدودا 2/3 از مواد مغذی رو که آماده کردیم روی خمیر میریزیم و پخش می کنیم. در قدم بعدی نیمه دوم خمیر روی لایه های زیرین میگذاریم و کمی تا قسمتی فشرده اش می کنیم.

در این مرحله اول باید حدودا 30 دقیقه به موادمون اجازه بدیم تا استراحت کنند بعد از این سی دقیقه مواد رو داخل فر 190 درجه سانتی گراد برای 30 دقیقه قرار میدیم تا بپزه و آماده بشه.

طرز تهیه نان گاتا

امیدوارم که شما کاربران شایانیوز از طعم و مزه این نان خوشمزه لذت ببرید و نظرات و پیشنهادات خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: pinkfood.ir

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی