|

جنگل آسفالت؛ نامی که بارها سر زبان‌ها افتاد

عشق نوید محمدزاده و همسرش به سریال‌ها کشیده شد

داستان عشق دو بازیگر مطرح با اندکی تغییر بن مایه داستان سریالی شده است که «جنگل اسفالت» نام دارد.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- اوایل سال ۱۴۰۰ بود که ازدواج یک بازیگر ایرانی با بازیگری افغانستانی نقل محافل دنیای مجازی شد؛ حال قصه عشق این دو بازیگر مطرح با اندکی تغییر بن مایه داستان سریالی شده است که این روزها در شبکه نمایش خانگی در حال پخش است و مورد توجه مخاطبان و منتقدان قرار گرفته است و «جنگل اسفالت» نام دارد. سریالی که جانی دوباره به شبکه نمایش خانگی داده است در رسته آثار درام، جنایی و معمایی قرار می‌گیرد.

1

زوج‌های بازیگر و عشق‌های نافرجام در جنگل آسفالت

بازی زوج‌های بازیگر از قدیم‌الایام در آثار مختلف به چشم می‌خورد؛ هرچند که انگشت‌شمارند اما بُعد دیگری به فیلم و سریال‌ها می‌دهند و تا اندازه‌ای آن را ملموس می‌کنند. در این سریال نیز فرشته حسینی و نوید محمدزاده به ایفای نقش می‌پردازند و یک خط داستان به عشق این دو باز می‌گردد؛ نقش آفرینی این زوج پیش از ازدوجشان در سریال قورباغه نیز رقم خورده است. زوج بازیگر دیگری هم در جنگل آسفالت نقش آفرینی می‌کنند؛ ریما رامین فر و امیر جعفری.

11

نمایش توانایی بازیگران

نوید محمدزاده، فرشته حسینی، امیر جعفری، ریما رامین‌فر، آزاده صمدی، نازنین فراهانی، مجید آقاکریمی، دیبا زاهدی، آزاده صمدی و مسعود کرامتی بازیگران «جنگل آسفالت» هستند. حضور هرکدام از این بازیگران در این سریال به درستی انتخاب شده و کارگردان (پژمان تیمورتاش) که بخشی از بار نویسندگی را به دوش کشیده نیز به خوبی توانسته از بازیگران بازی بگیرد و از توانایی‌های آن‌ها به درستی بهره ببرد.

8

شمایلی جدید از مریلا زارعی

حضور مریلا زارعی در جنگل آسفالت در نقش بانو وجه دیگری از حرفه‌ای بودن این بازیگر را به منصه ظهور گذاشته است. این روزها زارعی در شبکه نمایش خانگی با آن گریم‌های سنگین و متفاوت خوش می‌درخشد و بازی خود را بیش از پیش به رخ می‌کشد. زارعی در این سریال هرچند تا قسمت ششم حضور زیادی نداشته اما بودنش بُعد دیگری به این سریال داده و جذابیتش را فزون کرده است.

2

رخ نمایی موتورسواری بانوان

اخیرا حضور بانوان موتورسوار در سریال‌های شبکه نمایش خانگی به یک رسم بدل شده است؛ کمی پیشتر این حضور را در سریال گناه فرشته دیده بودیم و اکنون در جنگل آسفالت نیز به چشم می‌خورد. فرشته حسینی در نقش هنگامه که در تلاش برای آزادسازی برادر در آستانه اعدامش است فوتبالیستی موتور سوار است. در این سریال نیز تا چند قسمت ابتدایی هنگامه با موتور پیگیر کارهایش است و بعد طی یک اتفاقی ناچار موتور را کنار می‌گذارد…

4

قتل و ناموس‌پرستی در درام اجتماعی جنگل آسفالت

جنگل اسفالت داستانی پرهیجان و سرشار از پیچیدگی دارد و در شهری پر از فساد می‌گذرد که هرکس برای حفظ بقا ناچار است تن به اعمالی نه چندان خوشایند بدهد. عشق، خیانت، انتقام، فساد، قدرت و رستگاری، از جمله مضامین اصلی سریال جنگل آسفالت به شمار می‌روند. داستان این سریال از همان بدو شروع با هیجانی همراه است که کششی برای تماشای ادامه اثر ایجاد می‌کند؛ سکانس ابتدایی آن دعوایی را به تصویر می‌کشد که منجر به قتل و صدور حکم اعدام می‌شود. قتلی که در پی ناموس‌پرستی صورت می‌پذیرد. جنگل سفالت سرشار است از عشق‌هایی نافرجام.

3

فساد در کنار مسائل روز از بن مایه‌های اصلی جنگل اسفالت

سریال به خوبی توانسته است به پرداخت شخصیت‌ها و روابط آنها با یکدیگر بپردازد. شخصیت‌های سریال، عمق و پیچیدگی دارند و مخاطب می‌تواند با آنها همذات‌پنداری کند. داستان سریال، به مسائل و مشکلات روز جامعه ایران می‌پردازد و از این نظر قابل توجه است. پیچیدگی روابط هیجان سریال را بیشتر کرده است و در هر قسمت رابطه‌ای جدید و رمزی عجیب کشف می‌شود و همچنان سوال‌های بیشتری را در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند.

7

مفت کشی که به دام می‌افتد

جریان اصلی این سریال از آنجایی آغاز می‌شود که پدری ورشکسته برای کمک به پسر و نامزدش این دو را وارد کاری می‌کند که در اصطلاح از آن به عنوان مفت کشی (جا به جایی و مبادله طلا با دلار) یاد می‌شود و در لایه‌های زیرین فعالیت‌های اقتصادی جاری است. هنگامه قرار است برای نجات جان برادر محبوسش به همراه نامزدش مفت کشی کند آن‌هم برای فردی به نام داوود جنگلی(با بازی مجید آقاکریمی) که همه از او می‌ترسند! 

9

جنگل آسفالت؛ نامی که بارها بر سر زبان‌ها افتاده است

در دنیای این سریال بی قانونی حکم فرماست؛  قانون در جنگل آسفالت، قانون جنگل است؛ هرکسی برای خودش قوانینی دارد و خودِ قوانین دست و پای صاحبان‌شان را می بندند. شاید به همین دلیل است که چنین نام گرفته است. ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که سال 1950 میلادی اثری سینمایی در رسته آثار نوآر در آمریکا ساخته شده است که چنین نامی دارد و البته جنگل آسفالت نام یک آلبوم موسیقی در میانه دهه ۸۰ شمسی است. اکنون پس از مدت‌ها بار دیگر «جنگل آسفالت» سر زبان‌ها افتاده است اما در قامت و شمایل جدید.

10

افت و خیز جنگل آسفالت؛ آیا مخاطب همراه می‌ماند؟

این سریال که تاکنون 6 قسمت از آن پخش شده است با افت و خیز‌های بسیاری همراه است؛ در برخی قسمت‌ها روندی نزولی را طی می‌کند و در قسمت‌هایی نیز به قله می‌رسد و هیجان را تزریق می‌کند. باید دید تا انتها این مسیر را چطور طی می‌کند آیا می‌تواند به خوب مخاطبان را حفظ کرده و به همان خوبی که شروع کرده داستان را به پایان برساند یا خیر!

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی