|

طرز تهیه حلوای سه آرد / دسری سنتی که حال و هوای قدیم رو زنده میکنه

حلوای سه آرد یکی از انواع حلواست که اگرچه زمان نسبتا طولانی برای آماده کردنش نیازه ولی بافت نرم و عطر بی نظیرش ارزش این زمان گذاشتن رو داره.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- حلوا یکی از قدیمی ترین دسرهای ایرونیه که طعم و مزه اون آدم رو می بره به خونه مادربزرگ، می بره به خاطرات خوب گذشته و مشام رو پر میکنه از عطر هل و زعفرون... حلوای زعفرونی، حلوای گندم، حلوای پسته و... از انواع حلوا هستن که همگی طعم و مزه خاص خودشون رو دارن. حلوای سه آرد که با آرد نخودچی، آرد برنج و آرد گندم درست میشه، یکی دیگه از انواع حلواست که اگر چه زمان نسبتا طولانی برای آماده کردنش نیازه ولی بافت نرم و عطر بی نظیرش ارزش این زمان گذاشتن رو داره. در این مقاله از سایت شایانیوز، طرز تهیه حلوای سه آرد رو بهتون آموزش میدیم. امیدواریم بپزید و از خوردنش لذت ببرید.

halva-3ard3

مواد لازم برای تهیه حلوای سه آرد

آرد قنادی یک پیمانه

آرد برنج نصف پیمانه

آرد نخودچی یک پیمانه سرخالی

پودر هل ۲ قاشق سوپخوری

شکر ۱٫۵ پیمانه

آب ۱٫۵ پیمانه

گلاب نصف پیمانه

زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری

روغن یک پیمانه

کره ۵۰ گرم

halva-3ard6

طرز تهیه حلوای سه آرد

مرحله اول

برای درست کردن حلوای سه آرد ابتدا باید آب و شکر رو داخل یک قابلمه مناسب بریزید و روی حرارت ملایم قرار بدید. وقتی شکر کاملا در آب حل شد، گلاب و زعفرون دم کرده رو داخل قابلمه اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا مخلوط بشن. سپس قابلمه رو از روی حرارت بردارید و کنار بذارید.

مرحله دوم

آرد قنادی رو داخل یک ماهیتابه الک می کنیم و روی حرارت ملایم قرار میدیم. حدود نیم ساعت آرد رو تفت میدیم. در این مدت آرد رو مدام هم می زنیم تا کاملا تفت بخوره و بوی خامی اون گرفته بشه.

halva-3ard7

مرحله سوم

بعد از این مدت آرد برنج رو به آرد قنادی اضافه می کنیم و حدود 20 دقیقه دیگه تفت میدیم. پس از گذشت این زمان، آرد نخودچی رو اضافه کرده و حدود 10 دقیقه دیگه به تفت دادن آردها ادامه می دیم.

مرحله چهارم

وقتی تفت دادن آردها کامل شد، از تابه داخل یک ظرف می ریزیم و سه آرد رو دوباره داخل تابه الک می کنیم.

مرحله پنجم

تابه حاوی سه آرد تفت داده شده رو روی حرارت ملایم قرار میدیم. کره و روغن مایع رو هم داخل یک تابه کوچیک که روی شعله کم قرار دادیم، مخلوط می کنیم و وقتی کره ذوب شد، اون رو داخل تابه آرد می ریزیم.

halva-3ard8

مرحله ششم

حدود ده دقیقه مخلوط سه آرد و کره و روغت رو تفت می دیم و سپس پودر هل رو اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

حالا نوبت اضافه کردن شربت رسیده؛ اون رو در سه مرحله به تابه حاوی آرد اضافه می کنیم و مدام هم می زنیم تا کاملا مخلوط و یکدست بشن.

halva-3ard2

مرحله هشتم

به تفت دادن ادامه می دیم تا حلوای سه آرد به روغن بیفته و کاملا از کف و دیواره های تابه جدا بشه و در وسط تابه منسجم بشه.

مرحله نهم

حلوای سه آرد حاضره و می تونید داخل یک ظرف مناسب بکشید و با انواع مغزها و پودر اونها تزئین کنید.

halva-3ard4

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی