|

ترفندای از بین بردن بوی بد ماهی / اینجوری ماهی بعدِ سرخ شدن، بهترین بوی دنیا رو میده

توی این مقاله بهتون میگیم با چه روش ها و ترفندهایی بوی بد ماهی رو بگیرید و یه غذای خوشمزه درست کنید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- بوهای زیادی در دنیای اطراف ما هستن که ناخوشایندن و خیلی ها رو آزار میدن. مواد غذایی هم بوهای متنوع و گاه مشمئز کننده ای دارن. گوشت قرمز و گوشت مرغ وقتی که خام هستن بوی نامطبوعی دارن که اگر خوب تفت نخورن و ادویه مناسب بهشون زده نشه، بوی بد رو تا انتهای پخت هم دارن. یکی دیگه از این مواد غذایی که قبل از پخت بوی بدی داره و باید به خوبی بوگیری و مرینیت بشه، ماهی هست. انواع ماهی از این نظر متفاوت هستن ولی ماهی های دریایی مخصوصا ماهی جنوب ایران، نیاز بیشتری به گرفتن بو قبل از سرخ یا کباب کردن دارن. توی این مقاله ترفندهای از بین بردن بوی بد ماهی رو مرور می کنیم. تا پایان همراه ما باشید.

maahi3

گرفتن بوی بد ماهی با سرکه و سیر

سرکه سفید می تونه تا حدود زیادی بوی بد ماهی رو از بین ببره. برای این کار، ماهی شسته و تکه شده رو حدود 5 تا 10 داخل سرکه قرار بدید و سپس خارج کنید. حالا مقداری نمک روی سطح گوشت ماهی بپاشید، چند حبه سیر رو با دندانه ریز، رنده کنید و روی ماهی قرار بدید. ماهی رو داخل ظرف در بسته بذارید و به مدت نیم ساعت داخل یخچال قرار بدید.

بعد از این مدت، سیرها رو جدا کرده و ماهی رو کمی به زردچوبه آغشته و در روغن سرخ کنید و یا با اضافه کردن کمی روغن زیتون یا کره، داخل فر قرار بدید.

maahi4

گرفتن بوی بد ماهی با زعفران و آبلیمو

یکی دیگه از روش های گرفتن بوی بد ماهی، مزه دار کردن اون با آبلیمو و زعفرونه. به این صورت که ماهی رو به مقداری آب لیمو ترش تازه آغشته کنید و بعد، مقداری زعفران دم کرده رو با برس سیلیکونی آشپزخونه به سطح ماهی بمالید.

ماهی رو داخل ظرف در بسته بذارید و به مدت یک ساعت داخل یخچال قرار بدید. پس از گذشت این مدت زمان، ماهی رو در روغن سرخ کنید و یا با اضافه کردن کمی روغن زیتون یا کره، داخل فر قرار بدید.

maahi1

گرفتن بوی بد ماهی با زنجبیل

اگر شما هم از طرفداران عطر و طعم زنجبیل هستید، بهترین روش برای شما، استفاده از زنجبیل برای از بین بردن بوی بد ماهی هست. ضمن اینکه طبع سرد ماهی، با زنجبیل متعادل میشه.

برای گرفتن بوی بد ماهی با زنجبیل، زنجبیل تازه رو رنده ریز کنید و به مدت 15 دقیقه روی سطح ماهی قرار بدید. اگر زنجبیل تازه در دسترس نداشتید، از پودر زنجبیل استفاده کنید. بعد از گذشت این مدت زمان، مراحل بعدی مزه دار کردن ماهی رو با توجه به ذائقه خودتون انجام بدید و سپس اون رو سرخ یا کباب کنید.

maahi2

گرفتن بوی بد ماهی با نمک و سیر

اگر قصد دارید ماهی قزل آلا یا سالمون رو مزه دار کنید، کار راحت تری دارید چون این ماهی بوی کمتری نسبت به بقیه ماهی ها داره. کافیه مقداری نمک روی سطح ماهی بپاشید و بعد چند حبه سیر رو با دندانه ریز، رنده کنید و روی ماهی قرار بدید. ماهی رو داخل ظرف در بسته بذارید و به مدت نیم تا یک ساعت داخل یخچال قرار بدید.

maahi5

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی