|

پیراشکی واسه عصر های زمستونی

طرز تهیه پیراشکی سنتی اما با شکلات؛ طعمش با روح و روانت بازی میکنه ناجووور!

اگه دلت میخواد که یه عصرونه یا یه شیرینتی خوش مزه و دلچسب برای خودت و خونوادت درست کنی هیچی مثل یه پیراشکی شکلاتی نمیشه.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- بعضی از خوراکی ها هستند که مهم نیست چقدر انواع و اقسام مختلفشون بوجود بیاد یک نوع خاصی از اون ها هست که همیشه حس نوستالژی و خاطرات بچگی رو میده، یه طعم ناب و خاطره انگیز که هرگز از یاد نمیره، مثل پیراشکی. علی رغم این که این روز ها مدل های متنوعی از دونات، با طعم های مختلف و ظاهر های هیجان انگیز و مختلف پخته میشند اما همون پیراشکی سنتی و قدیمی ای که از قنادی ها یا نون فانتزی ها می خریدیم واقعا یه چیز دیگه ای هستن و با هیچ نوع دوناتی نمیشه مقایسشون کرد.

برای این که این طعم خاطره انگیز و جذاب کمی به روز تر بشه و طرفدار های بیشتری هم داشته باشه، و به قولی کمی جوون پسندانه تر بشه میشه به جای کرم های سنتی اون ها رو با شکلات و نوتلا درست کرد. اگر تا حالا خودتون تو خونه پیراشکی درست نکردید بهتون پیشنهاد می کنیم یک بار امتحان کنید که حتما عاشقش میشید و حتا از کل پروسه درست کردنش هم لذت خواهید برد.

طرز تهیه پیراشکی

مواد لازم برای پیراشکی با مغزی شکلات:

آرد: به میزان لازم (توجه داشته باشید که کم کم به دو پیمانه آرد احتیاج دارید)

خمیر مایع: 1 قاشق غذاخوری

شیر ولرم: 170 میلی لیتر

شکر: 50 گرم

تخم مرغ: 1 عدد

نشاسته ذرت: 1 قاشق چایخوری

کره: 40 گرم (توجه داشته باشید که کره شما باید به دمای محیط رسیده باشه)

وانیل: به میزان دلخواه (اما بهتره که خیلی در استفاده از وانیل زیاده روی نکنید، در واقع یک مقدار اندکش هم کافیه)

آماده سازی:

به گزارش شایانیوز، در قدم اول شکر، شیر و خمیر مایه رو با هم ترکیب می کنیم و هم میزنیم سپس کره و تخم مرغ رو هم به موادمون اضافه می کنیم و همچنان هم زدن رو ادامه میدیم تا مواد به خوبی با هم ترکیب بنشد. در مرحله بعد آرد رو الک می کنیم تا گوله نشه و سپس کم کم به مواد اضافه می کنیم تا خمیر جمع بشه. تو این مرحله اگر احساس کردید میزان آرد کمه می تونید خیلی آروم آروم حجمش رو بالا ببرید.

بعد از اضافه کرد آرد خمیر رو به مدت 10 دقیقه حسابی ورز میدیم سپس اون رو داخل کاسه ای که از قبل چرب کردیم میریزیم و اجازه میدیم تا برای حدودا 1 ساعت استراحت کنه و حجمش دو برابر بشه.

در مرحله بعد روی یک سطح مناسب آرد بپاشید و بعد از یک ساعت که خمیر استراحت کرد اون رو روی سطح آرد پاشی به کمک وردنه باز کنید، سپس به وسبه کاتر دایره ای شکل برش بدید. در این مرحله سطح یک سینی رو مجددا آرد بپاشید و پیراشکی های برش زده شده رو داخل سینی قرار بدید و روش رو با یک پارچه بپوشونید و برای حدودا 15 دقیقه استراحت بدید. بعد از این استراحت یک ربعه روغن رو بگذارید روی حرارت تا حسابی داغ بشه و بعد پیراشکی ها رو داخل روغن سرخ کنید.

پس از این که سرخ شدند اگر دوست دارید میتونید روی پیراشکی پودر قند یا شکلات بریزید و سرو کنید و اگر هم دوست دارید می تونید از بالا اون ها رو سوراخ کنید و داخلشون رو با قیف نوتلا، شکلات آب شده یا کرمفیل پر کنید.

طرز تهیه پیراشکی

امیدواریم که شما کاربران شایانیوز از طعم و مزه این جذاب های وسوسه کننده لذت ببرید و نظرات و پیشنهاد های خودتون رو با ما به اشتراک بپگذارید.

منبع: pinkfood.ir

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی