|

کوکی اوتمیل

ایکی ثانیه ای یه کوکی بپز که هم خیلی خفن باشه هم خیلی مفید؛ انگشتاتم باهاش میخوری!

Oatmeal Cookies

اگه دوست داری که خودت تو خونه یه کوکی خوشمزه و خوش طعم درست کنی طرز تهیه کوکی اوتمیل رو یادبگیر که هم طعمش بی نظیره هم درست کردنش ساده است.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- شده تا حالا یه روز عصر یا بعد از ظهر همین طور که توی خونه نشستید و دارید استراحت می کنید دلتون بخواد که یه خوراکی خوشمزه و جذاب بخورید؟ یا این که یه دفعه هوس یه شیرینی خوش طعم اما کم شیرین و خونگی به سرتون بیوفته؟ این جور وقت ها هیچی مثل یه کوکی جمع و جور و خوشمزه نمیتونه حال آدم رو جا بیاره و عصرتون رو زیبا کنه و شما و از اون بی حالی و بی حوصلگی نجات بده.

نکته دیگه ای که هست اینه که همیشه که نمیشه شال و کلاک کرد و واسه یه هوس یهویی رفت دنبال قنادی و شیرینی فروشی ای که کوکی های خوشمزه و خوش طعم داشته باشه؛ پس راه چاره میشه این که خودتون بلد باشید چطور این کوچولو های جذاب رو در مدت زمان کوتاه و بدون دردسر و اذیت کردن خودتون درست کنید. در ادامه ما به شما طرز تهیه یکی از بی شمار انواع کوکی رو یاد میدیم که طعمش بی نظیره.

طرز تهیه کوکی اوتمیل

مواد لازم برای کوکی:

کره: 1/2 پیمانه

شکر قهوه ای: 1/2 پیمانه

تخم مرغ: 1 عدد

وانیل: مقدار اندک

آرد: 3/4 پیمانه

بیکینگ پودر: 1 قاشق چایخوری

دارچین: به میزان دلخواه (اما ترجیحا خیلی استفاده نکنید)

جوز هندی: مقدار اندک

نمک: مقدار اندک

جو دو سر پرک: 1 و نیم پیمانه

کشمش: 3/4 پیمانه

توت خشک: 1/2 پیمانه

اگر دوست دارید می تونید از شکلات چیپسی هم به همراه کشمش و توت استفاده کنید.

آماده سازی:

به گزارش شایانیوز، درست مثل اکثر وقت هایی که توی آشپزی فر نقش مهمی رو ایفا میکنه در قدم اول فر رو روشن می کنیم و روی دمای 175 درجه تنظیم می کنیم تا گرم بشه. در مرحله بعدی کره، شکر قهوه ای، تخم مرغ و وانیل رو توی یک ظرف مناسب میریزیم و شروع میکنیم به همزدن، ابتدا با کاردک و سپس با همزن برقی تا کاملا با هم ترکیب بشند و به اصطلاح مواد سبک بشند.

در مرحله بعدی آرد، بیکینگ پودر، دارچین، جوز هندی، نمک، جو. دوسر، کشمش و توت خشک رو هم به باقی مواد اضافه می کنیم و همچنان همزدن با کاردک رو ادامه میدیم. انقدر این کار رو ادامه میدیم تا مواد به خوبی با هم ترکیب بشند.

در این مرحله ابتدا کف سینی مورد نظرمون رو که قراره داخل فر بره کاغذ روغنی پهن میکنیم و بعد یا با دست یا به وسیله اسکوپ مقداری از مواد رو جدا میکنیم و روی سینی میگذاریم، سپس به کمک پشت قاشق اسکوپ ها رو کمی پهن می کنیم و روشون بادام زمینی، کشمش یا هر نوع مغز و میوه خشک دیگه ای که دوست داریم قرار میدیم. در آخر سینی رو برا.ی مدت 15 دقیقه داخل فر میگذاریم تا بپزه. به طور معمول 15 دقیقه کافیه و کوکی ها به خوبی آماده میشند.

طرز تهیه کوکی اوتمیل

امیدواریم که شما کاربران شایانیوز از طعم و مزه این جذاب های کوچولو لذت ببرید و نظرات و پیشنهاد های خودتون رو با ما به اشتراک بپگذارید.

منبع: pinkfood.ir

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی