|

طرز تهیه ی مربای انجیر و گردو؛ یه لعنتی جذاب که انگشتاتم باهاش بخوری واسه صبحونه

مرباها توی ایران از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستن و میتونن هم به عنوان یه وعده ی صبحونه و هم به عنوان یه دسر استفاده بشن.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تو هر کشوری برای صبحونه که اولین وعده و به گفته ی بعضی ها اصلی ترین وعده ی غذایی هست مواد خوراکی متفاوتی دارن مثلا تو یه کشور پنکیک و مربا میخورن برای صبح حتی تو یه کشور سوسیس خون که با خون خوک درست شده میل میکنن که خب زیاد وارد جزئیاتش نشیم بهتره و اما تو کشور خودمون که بهترین منوی صبونه رو داره و البته مغذی ترینش که از وجود تخم مرغ و سرشیر و شیر و کره بگیر تا انواع مرباهای خوشمزه که ازشون نمیشه گذشت از بس هم تنوع دارن و مفید هستن و حتی میشه از اون ها بعد از وعده های غذایی به عنوان دسر هم استفاده کنید، مرباها علاوه بر این که طعم بینظیری دارن، شما میتونید به سلیقه ی خودتون و با در دست داشتن مواد اولیه که حتی میتونه پوست پرتقال هم باشه مربا درست کنید!

در کل غذاهای ایرانی تنوع بسیار بالایی دارن چه در دسر ها و پیش غذا چه خود غذای اصلی میشه تنوع زیادی رو توی غذاها دید که خب مربا هم جزئی از اون ها محسوب میشه، یعنی میشه مرباها رو هم یه جواریی شبیه غذاهای خوشمزه ای که اسمشون خوراک هست و با هر چیزی میشه اون ها رو پخت در نظر گرفت، حالا تو مقاله ی امروز میخواهیم که بهتون طرز تهیه ی مربای انجیر رو با گردو آموزش بدیم که خالی از لطف نیست اگر بعضی از خواص انجیر رو بدونید که عبارتند از: داشتن آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمند، خواص ضدسرطانی، درمان بیماری‌های رایج، خواص ضدباکتریایی و ضدقارچی، منبع عالی پتاسیم، فیبر و مواد مغذی دیگر، بهبود به سلامت قلبی و عروقی و... . شما می تونید با درست کردن این مربای راحت و خوشمزه از این خواص بهره مند بشید، پس دیگه وقت رو هدر ندیم و بریم سراغ دستورالعمل پخت این مربای فوق العاده لذیذ.

مربا1478

مواد لازم برای تهیه ی مربای انجیر و گردو

  • انجیر: یه کیلوگرم
  • شکر: 700 گرم
  • گردو: 100 گرم
  • آب: دو لیوان
  • آبلیمو: دو قاشق غذاخوری
  • گلاب: دو قاشق غذاخوری

مربا4664

طرز تهیه ی مربای انجیر و گردو

برای درست کردن مربای انجیر و گردو برای شروع و در ابتدای پروسه باید آب و شکر رو داخل یه قابلمه ی مناسب بریزید و بعد قابلمه رو روی حرارت متوسط قرار بدید و اون رو هم بزنید و اجازه بدید که شکر به صورت کامل توی آب حل بشه. تو همین بخش از کار وقتی که آب قابلمه شروع کرد به جوشیدن شعله ی زیر قابلمه رو کم کنید و بعد گردو و انجیری رو که آماده کردید به آب داخل قابلمه اضافه میکنید و اجازه میدید که به مدت چهل و پنج دقیقه الی یه ساعت این مواد با حرارت خیلی کم و آروم بپزن.

نکته ای که باید تو این مرحله به اون توجه کنید این هست که مدت زمانی که برای پخت انجیرها نیاز هست بستگی به میزان سفتی اون ها داره یعنی در صورتی که انجیرهاتون خیلی سفت نباشن برای پختن اون ها چهل و پنج دقیقه کفایت میکنه ولی در صورت سفت بودن انجیرهاتون برای پخت اون ها یه ساعت یا کمی بیشتر از این تایم، باقی موندن رو حرارت براشون لازم هست تا کاملا نرم بشن.

مربا6416341

حالا بعد از این که انجیرها کاملا نرم شدن، آب لیمو ترش و گلاب رو به محتویات داخل قابلمه اضافه کنید و اجازه بدید که به مدت پنج دقیقه این مواد با انجیر و گردو و به قولی داخل مربا بجوشن این مدت زمان که گذشت حالا در این قسمت قابلمه رو از روی شعله بردارید و توی محیط آشپرخونه قرارش بدید و حالا تو این بخش یه دم کنی روی در قابلمه قرار بدید و اجازه بدید که مرباتون به مدت یه شب استراحت کنه.

بعد از گذشت این یه شب اگر مرباتون آب انداخته بودید، دوباره اون رو روی حرارت قرار بدید تا آب اضافیش کشیده بشه و از بین بره و در غیر این صورت یعنی بعد از گذشت این یه شب مربای شما یکدست و منسجم بود اون رو به یه ظرف در دار منتقل کنید و داخل یخچال نگهداری کنید و همچنین میتونید برای نگهداری طولانی مدت اون رو داخل فریزر هم بذارید.

مربا6464

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی