|

مانتو کوک دوزی چیست و چگونه ست می شود؟

استایل با مانتو کوک دوزی؛ ترندهای سال را اشتباه نگیرید، با کت سوزن دوزی یه دنیا فرقشه

مانتو کوک دوزی

پارچه کوک دوزی نوعی پارچه دو لایه دو رو یا تک رو است که نمادی از کشور هند می باشد و همان نمادها و سمبل‌ های طبیعت هند را بازتاب می‌دهد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- شاید برایتان جالب باشد که بدانید بعد از مانتو سوزن دوزی و بسیار جذاب ترند بهار، حالا مانتو کوک دوزی یکی از ترندهای محبوب تابستان 1402 نیز به حساب می آیند. پارچه کوک دوزی نوعی پارچه دو لایه نخی پنبه ‌ای دو رو یا تک رو است. این پارچه نمادی از کشور هند است، بنابراین همان نمادها و سمبل‌ های طبیعت هند و بنگلادش را در میان طرح‌ هایش بازتاب می‌ دهد. طرحواره‌هایی از انواع گل‌ ها و برگ‌ ها، میمون‌ های بازیگوش، پرندگانی مانند توسکا، طوطی و بلبل، یوزپلنگ شرقی و زنی با سیمای فریدا کالو (نقاش مکزیکی) از طرح‌ های به کار رفته در این نوع پارچه هندی است. تاریخچه خلق این پارچه به حدود 1500 سال پیش از تولد مسیح بر می‌گردد. اولین انواع پارچه کوک دوزی به زمانی بر می‌گردد که زنان لباس‌ های کهنه و پاره و ساری‌ های خود را با تکنیک کوک ساده بهم متصل می‌ کردند تا لباس زنانه جدیدی برای خود تهیه کنند. حال اگر می خواهید تابستان امسال را با توجه به سبک های ترندی انتخاب کنید، پس خوب است که بدانید انتخاب یک مانتو ترند و جذاب مانند مانتو کوک دوزی شده و یا یک کت سوزن دوزی می تواند بسیار برایتان مفید باشد.

فراموش نکنید که پارچه کوک دوزی هندی، بهترین گزینه برای داشتن لباسی متفاوت و استایلی خیره کننده است. این پارچه زیبا و نفیس می تواند بیانگر سلیقه خاص شما باشد. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا با چندتا از جدیدترین مدل های مانتو کوک دوزی آشنا شوید.

مانتو کوک دوزی

مانتو کوک دوزی

مانتو کوک دوزی ژاکارد و مجلسی؛ ترندی به مهمانی بروید

یکی از ترندهای جذاب و مجلسی تابستان امسال را می توان مانتو کوک دوزی ژاکارد دانست، تافته ها و ژاکاردهای کوک دوزی شده می توانند تابستان امسال را برایتان بسیار جذاب و دوست داشتنی نمایند. البته اگر ست کردن و پوشیدن این مانتوهای دوست داشتنی را بلد باشید. مانتوهای کوک دوزی مجلسی می توانند به راحتی با شلوار پارچه ای راسته و کفش های پاشنه بلند ست شوند و برای شما استایلی زیبا را به ارمغان بیاورند. البته شما می توانید این مانتوها را اگر به شکل مانتو کتی انتخاب کنید به همراه کتونی و یا ونس های سفید ست کنید، فقط باید دقت کنید قد شلوار انتخابیتان خیلی بلند نباشد زیرا شلوارهای بلند برای ونس و یا کتونی گزینه مناسبی نیستند.

مانتو کوک دوزی

مانتو کوک دوزی

مانتو کوک دوزی کژوال یا نیم اسپرت؛ اورسایز های ترند را فراموش نکنید

فرقی ندارد که کژوال می پوشید یا کلاسیک و الگانت، زیرا در نهایت شما می توانید مانتو کوک دوزی مناسب بسک استایل خود را انتخاب نمایید. برای مثال اگر می خواهید مانتو کوک دوزی را در استایل کژوال و نیمه اسپرت استفاد کنید، بهتر است که از مانتوهایی کمک بگیرید که از ترکیب پارچه هایی مانند لینن و نخی و پارچه های کوک دوزی تهیه شده اند. فراموش نکنید که یکی از بیشترین کاربردهای این پارچه، استفاده از آن به عنوان پارچه خرجکار است. همانطور که می توانید یک مانتو دوخته شده با پارچه کوک دوزی هندی را با شلوار جین یا کتان بپوشید، می توانید از انواع جین کاغذی و کتان را نیز به عنوان زمینه ای برای این پارچه استفاده کنید. استفاده از این پارچه به عنوان خرجکار یک روش مقرون به صرفه برای اضافه کردن آن به استایل شما است.

مانتو کوک دوزی

مانتو کوک دوزی

پارچه کوک دوزی هندی چه پارچه ای است؟

شناختن پارچه های متناسب با یکدیگر، به شما کمک می کند استایل بهتری داشته باشید. همانطور که توصیه نمی شود شلوار جین را با لباس های مجلسی و سنگ دوزی شده  بپوشید، ترکیب پارچه های نخی با پارچه های مجلسی نیز ابدا توصیه نمی شود. البته دقت نمایید که پارچه های کوک دوزی هندی منظورمان است نه کوک دوزی های ژاکارد، آن ها دقیقا برعکس هستند و برای ست کردن نیازمند لباس های دیگری از پارچه های مجلسی و لوکس می باشند. همانطور که اشاره شد، معمولا برای زمینه پارچه کوک دوزی هندی، از پارچه لینن استفاده می شود. در نتیجه اولین و بهترین گزینه برای ترکیب با آن، پارچه لینن است.

مانتو کوک دوزی

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی