|

گل های آپارتمانی خوشبو کننده / اینا عین عطر برند با بویی که دارن تو خونه هلاکت میکنن

برخی از گل و گیاه ها هستند که علاوه بر زیبایی ظاهری که دارن، میتونن به خونه و هوای منزل شما یه عطر معطر و خشبو هم بدن.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- احتمالا شما هم تو خونه اطرافیان و دوستان و آشنایان دیده اید که گل و گیاه آپارتمانی دارن و حالا بسته به سلیقه و علاقشون تعدادش کم یا زیاده. آخه میدونید که نگهداری گل در خانه باعث میشه تا انرژی و حس مسئولیت و چهره ای زیبا در دیزاین خانه داشته باشه، اما نکته دیگه ای که وجود داره اینه که برخی از این گل ها رایحه های مطبوعی هم جهت نگهداری در خانه دارن و میتون علاوه بر موارد گفته شده در قسمت بالاتر، بویی خوش و حسی عالی به مشام شما برسونن.

برگ های سبز و گل های رنگین این گیاهان زیبا، روح شما رو تازه میکنن و قادر هستند که سطح استرس رو کاهش بدن. قطعا گل هایی به مانند گل رز میتونه خیلی تو خونه خوشگلیه بیشتری بده، ولی خب نکته اینجاست که عمر چندانی نداره و با ترفند ها فوقش چند روزی بیشتر کنارتون بمونه. در حالی که گیاهانی که در ادامه مطلب باهاشون آشنا میشیم میتونن مثل یه بچه در آغوش شما قد بکشن و بزرگ بشن، البته قطعا با نگهداری و مراقب مخصوص به خودشون. 

اگر از علاقمندان این سبک گیاهان هستید همراه ما باشید.

11n

گل های آپارتمانی خوشبو؛ گاردنیا Gardenia

گیاه گاردنیا یکی از بهترین انتخاب ها برای آپارتمان می باشد که با برگ های سبز تیره، پرمی و براق گل های سفیدی دارد که بوی بسیار خوشی در هوا ایجاد می کنه. این گل دارای گونه های بسیاری هستش که نگهداری هرکدوم فرق داره. گاردنیا از علاقمندان نور زیاد هستش و به رطوبت بالا نیازمنده. فراموش نشه که خاک اسیدی و دمای 15 درجه ای مناسب این گیاه می باشد.

g1

شمعدانی عطری Scented Geranium

گل های شمعدانی معمولا گونه های مختلفی دارن که خب در مدل های عطری اونها، زمانی عطرشون رو متوجه خواهید شد که به ساقه برگاش دست بکشید و بوی خاصش رو استشمام کنید. این گیاه نگهداری سختی نداره و آسونه. گل شمعدانی در هفته دو بار آبیاری میخواد و به نور کافی و زیاد نیازمنده. دمای مناسبش معتدله و لازم نیست در هوای سرد یا گرم باشه با خاکی که از زهکشی درستی برخورداره.

2-500x500

ارکیده Orchids

گل های ارکیده رو هم میتونیم از دست گل های آپارتمانی بدونیم که خیلیم خوشگل و شیک هستند و البته خوش بو. گل ارکیده خیلی متنوع هستش و در رنگ و مدل های مختلف تو گلخانه و یا گل فروشی ها پیدا میشه. ارکیده به شکل های نامنظم با گلبرگ های در اندازه و فرم مختلف هستش که در هفته دو بار نیاز به آبیاری داره. نور غیرمستقیم کنار پنجره ای میخواد و تکثیرش واقعا دشواره!

orchid-flower-profile-photo-3

گل های آپارتمانی خوشبو؛ اسطوخودوس Lavender

قطعا با این گیاه کمی تا قسمتی آشناییت دارید چرا که اسطوخودوس مصارف گوناگونی داره و از گیاه های آپارتمانی نیز محسوب میشه. ساقه اسطوخودوس چهارگوش و بلند هستش و گل خوشه ای کرکدارش بنفش رنگه که عطر جالبی داره. میدونید که عصاره اسطوخودوس در بسیاری از خشبو کننده ها و عطر های تجاری استفاده میشه. این گل باید در قسمت های خشک و پر نور و گرم خانه نگهداری بشه و سبک آبیاریش هم در هفته ای یک الی دو بار است. پشت پنجره میتونه نقطه ای مناسب برای نگهداری گل اسطوخودوس باشه.

lavender

مریم Mryam

میدونید که گل مریم در میون ایرانی ها چقدر طرفدار داره و محبوبه که میتونه به عنوان گل و گیاه خوشبوی خانگی هم ازش استفاده کرد. گل مریم تو مناطق با هوای سرد میتونه همیشه با طراوت باشه و شکوفه بده، اما در آب و هوای گرم فقط تو بهار و تابستان شکوفه دهی داره. 

WhatsApp-Image-2021-01-05-at-06.21.14-1

برای یادگیری و پیاده کردن فوت و فن های بیشتر برای خانه داری صفحه ی ترفند های خانه داری ما رو دنبال کنید. 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی