|

تمیز کردن کابینت برات سخته و اشکتو درمیاره؟ خب اینجوری سرعتی لکه چربی رو محو کن راحت

تمیز کردن کابینت

کابینت ها از دست قسمت های اصلی خونه محسوب میشن که اگه کثیف باشن ظاهر بدی به آشبزخونه میدن و اینجا ترفندای تمیز کردنشون رو یاد میگیرم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- کابینت ها از دست فضاهایی تو خونه محسوب میشن که خیلی تو معرض آلودگی ها میگیرن و به طبق خیلی هم کثیف میشن. از انواع گرد و غبا بگیر تا لکه و چربی هایی که میریزه روشون و میمونن. از طرفی هم کثیف بودن کابینت ها حالا جدا از اینکه باعث میکروب میشن، سلیقه و نظافت خانوم خونه رو نشون میده و کاملا نمایانگر اونچه که یک بانو به عنوان سلیقه داره رو نشون میده.

چرا که هم فضایی بسیار زیاد از آشپزخونه رو اشغال کردن و هم اینکه از هر جای خونه که باشید و نگاهی به سمت آشپزخونه بی اندازید کابینت ها تو جشمن و تمیز و براق بودنشون و یا کثیف و کدر شدنشون مشخصه. اما برای تمیز کردن کابینت ها باید چه کرد؟ اگر این سوال شما هم هست پس حتما با این مطلب همراه باشید تا با آیتم های نظافت کابینت آشنا بشیم.

تمیز کردن کابینت

گرد و غبار روی کابینت براق رو اینجوری تمیز کنید

کابینت های ام دی اف معمولا به دلیل براق بودنشون وقتی گرد و غبار روشون میشینه، هم از لحاظ بصری و هم دست زدنی یه مدل بدی میشن و اگه کابینت شما روشن باشه خیلیم تو ذوق میزنن. پس با یک دستمال تمیز و نخی گرد و غبار رو ابتدا از روی کابینت ها گردگیری کنید.

این محلول ساده میتونه کابینت رو مثل روز اول کنه

برای تمیز کردن دوده از روی کابینت هی براق، باید یک محلول ساده درست کنید. ابتدا کمی مایع ظرفشویی رو با آب مخلوط کنید و بعد با اسفنجی که آغشته به مواد شده شروع به تمیز کردن کابینت ها کنید. بعد از یک دستمال تمیز مرطوب استفاده کنید و کاملا روی کابینت ها بکشید و در نهایت با دستمالی خشک و تمیز، کابینت رو عاری از رطوبت کنید چرا که اگه سریعا این حرکت رو انجام ندیدی، لک آب روی کابینت شما باقی خواهد موند. 

تمیز کردن کابینت

با دستمال مرطوب کابینت ها رو تمیز کنید

اگر بر روی کابینت های شما اثری از چربی و لک های خاص نیست، پس نیازی نیست از مایع و مواد شوینده استفاده ای داشته باشید و فقط کافیه یک دستمال تمیز رو مرطوب کنید و بر روی کابینت ها بکشید و یا یک دستمال خشک کار رو تموم کنید. استفاده از شیشه پاک کن هم پبشنهاد خوبیه اما به شرطی که بعدش خشک بشه با دستمال.

تمیز کردن کابینت

برای درخشان کردن کابینت ها سرکه بزن

برای تمیز کردن و درخشان نمودن کابینت ام دی اف براق محلول آب و سرکه گزینه خیلی خوبیه، البته اگه کابینت شما به رنگ سفید باشه. برای این کار بهتره که آب و سرکه رو قاطی کنید و با دستمالی تمیز روی کابینت ها بکشید و در نهایت هم با دستمالی خشک، کابینت ها رو خشک کنید.

هوتوتو شدن لکه ها با استفاده از جوش شیرین

اگر فکر می کنید یک لکه پرو بر روی کابینت ها دارید، پس از ترکیب جوش شیرین و آب استفاده کنید و پس از اینکه به یک ماده خمیری شکل رسیدین، کمی خمیر بر روی لکه بزنید و کمی صبر کنید بعد با دستمال مرطوب و بعد هم دستمال خشک کار رو در بیارید.

تمیز کردن کابینت

نکات مهم در رابطه با تمیز کردن کابینت های ام دی اف

- برای تمیز کردن کابینت های ام دی اف از مواد شوینده ای به مانند وایتکس و ای مواد الکل دار استفاده ای نداشته باشید.

- برای تمیز کردن کابینت های ام دی اف هرگز از میزان زیاد آب استفاده نکنید و تنها دستمال مرطوب کافیه.

- دستمال هایی که برای تمیز کردن کابینت های براق استفاده می کنید رو اصلا با پودر لباسشویی نشویید و سعی کنید تا با نرم کننده ها این کار رو انجام بدید تا نرمی خودشون رو از دست ندن و زبر طور نشن. دستمال های به نام دستمال نانو در بازار هست که با توجه به نرمی عدم پرزدهی و نرمی خوبی که دارن مناسب تمیز کردن کابینت هستند.

تمیز کردن کابینت

- همونطور که دیدین تاکید بر روی خشک کردن کابینت ها با دستمال خشک بسیار بود چرا که موندن آب بر روی کابینت های ام دی اف باعث پوسته پوسته شدن و البته باد کردن کابینت ها میشه. ناگفته نمونه که لک آب هم بر روی کابینتا میشینه و باز ظاهری کثیف دارن.

- هرگز بر روی دسته کابینت ها دستمال مرطوب جهت خشک شدن نگذارید چرا که باعث آسیب جدی به کابینت ها خواهد شد.

تمیز کردن کابینت

برای یادگیری و پیاده کردن فوت و فن های بیشتر برای خانه داری صفحه ی ترفند های خانه داری ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی