|

راهنمای خرید آباژور واسه اتاق خواب؛ با این مدلا اتاق خصوصی دلگیرتون رو مدرن دکور کن

اگه اتاق خواب نور کافی نداره یا دلت می خواد دکور اتاق خصوصی تون مدرن و شیک بشه با ما تو این مقاله همراه شو تا یاد بگیری چه آباژوری بخری

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- همه ما به دنبال خانه ای پر نور هستیم و دوست داریم که هم حال و پذیرایی و آشپزخانه و هم اتاق خواب های خانه مان نو داشته باشند تا یک وقت خدای نکرده دلمون نگیره اما خوب این مدینه فاضله همیشه و به همین راحتی محقق نمی شود و مثلا اگر آپاتمان شما شمالی باشد قطعا یا خواب ها و یا حداقل بخشی از حال و پذیرایی فاقد نور مناسب است و شما مجبور خواهید شد از نور مصنوعی برای دلباز کردن فضا استفاده کنید.

امروز برای نور دهی روش ها و نورپردازی های جذابی وجود دارد که به شما کمک می کند تا فضا مد نظر خودتون رو روشن کنید. میشه این روش ها رو به دو دسته ثابت و پرتابل تقسیم بندی کرد ثابت که باید توسط سازنده ساختمان تعبیه شده باشد و یا اینکه خودتون قصد و همت تغییر و بنایی تو آپارتمان رو داشته باشید که کار سخت و پر هزینه ای هست.

ما در این مقاله به شما راهی ساده تر برای تامین نور مورد نیاز رو به شما پیشنهاد می کنیم و اون هم استفاده از آباژور است. انتخاب آباژور برای حال و پذیرایی خیلی مرسوم نیست و بیشتر تجیح می دهند از آباژور برای اتاق خواب استفاده کنند. برای اینکه آباژور مناسبی برای اتاق خواب تون انتخاب کنید جدا از بحث سلیقه فردی که حرف اول را در انتخاب می‌زند، دانستن نکات مهمی از جمله اندازه مناسب، شکل آباژور و یا جنس آن، می‌تواند به شما در خرید هرچه بهتر این وسیله برای اتاق‌خوابتان کمک زیادی کند پس با ما در این مقاله همراه شوید.

LS-4

اندازه اتاق خواب تون رو ببین بعد برو سراغ خرید آباژور

قبل از اینکه دست به جیب شوید و برید سراغ خرید آباژور بهتر است اول نگاهی به اتاق خواب تون بیاندازید و متر به دست شوید و گوشه کنارهای اتاق و اندازه بگیرید و ببینید چه فضاهایی برای قرار دادن آباژور دارید و مثلا اگر می‌خواهید آباژور را روی یک شلف باریک روی دیوار بگذارید، دقت کنید که به سراغ آباژور های خیلی عریض نرید.

یک قانون کلی در هنگام انتخاب آباژور وجود داره و اون هم اینه که در جایی که می‌خواهید آباژور را قرار دهید، فضای کافی برای چرخیدن راحت آن باشد؛ همچنین اگر می‌خواهید آباژور اتاق‌خواب را در روی یک میز عسلی قرار دهید، حتماً فضای اطراف تا چندین سانتی‌متر خالی باشد.

خوب حالا که قشنگ فضای اتاق خواب رو بررسی کردید می تونید با خیال راحت برید فروشگاه و سراغ خرید البته کار تمام نشده و تو فروشگاه هم با شما کار داریم.

rxB3yMfBBJM56qUDQFybkJ

موقع خرید حواس تون به کلاهک آباژور باشه

نوع و رنگ کلاهک آباژور در نور که می تاباند بسیار موثر است و باید موقع خرید حتماً به کلاهک آباژور دقت کنید. معمولاً کلاهک‌های سفید بیشترین نور را از خود عبور می‌دهند و  بهترین رنگ برای فضاهایی هستند که نیاز به نور بیشتری دارند.کلاهک‌های سیاه یا رنگ‌های تیره‌، نور کمتری از خود خارج می‌کنند؛ همچنین شیدهای رنگی می‌توانند جذابیت بیشتری به اتاق‌خوابتان اضافه کنند یا به احساس سرزندگی شما نیز کمک کنند.

در واقع یک آباژور با کلاهک رنگارنگ می‌تواند درخشندگی و جذابیت زیادی را به اتاق‌خواب شما هدیه دهد.

1

خرید-آباژور-رومیزی-مدرن3

IMG_7332-sq-scaled

حالا که توجه تون رو به کلاهک آباژور جلب کردید بد نیست این رو هم بگیم که بیشتر افراد اون چیزی که از کلاهک آباژور تو ذهن شون هست کلاهک های مخروطی یا استوانه ایه در صورتی که جهان ما جهان تنوع هست پس در هنگام انتخاب آباژور اتاق‌خواب می‌توانید اشکال دیگری رو هم برای انتخاب مد نظر قرار بدهید.

33

موقع خرید آباژور اتاق خواب حواستون به لوستر اتاق هم باشه

برای خرید آباژور چه برای پذیرایی و اتاق نشیمن و چه برای اتاق خواب یک اصل کلی وجود داره و اون هم تناسب و هماهنگی آباژور با لوستر است چرا که بسیار بسیار کمک میکنه که فضای مورد نظر تون شیک و جذاب بشه

پس قبل از خرید آباژور ابتدا به جنس و مدل لوسترهای خانه توجه کنید و آباژوری انتخاب کنید که با لوسترهای خانه هماهنگ باشد. در صورتی که لوستر مدرن شما فلزی است، آباژوری با پایه های فلزی از جنس فلز لوستر انتخاب کنید.

GsQAB233wRG3TwCboUA3Mi

آباژور دیواری یا رومیزی؛ مسئله این است

مطالبی که تا اینجا گفتیم نکات کلی هستند که تو خرید آباژور باید بهشون توجه کنید اما تو بازار دو مدل رایج آباژور وجود داره که شما باید اول ببینید کدوم رو ترجیح می دید آباژور های ایستاده یا دیواری هر کدوم از این ها جذابیت های خاص خودشون رو داره که یک مقایسه مختصری بین این ها انجام میدیم تا صمیم گیری برای شما راحت تر باشه.

آباژورهای رومیزی معمولاً برای میزهای کنار تخت، گزینه مناسب‌تری هستند و می‌توانند نور متمرکز را برای مناطق خاصی از اتاق فراهم کنند. این لامپ‌ها را به راحتی می‌توان جابه‌جا کرد و در فضایی که به نور بیشتری نیاز است، قرار داد. همچنین چراغ‌های رومیزی طیف وسیع‌تری از سبک‌ها، اندازه‌ها و طرح‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهند و پیدا کردن گزینه‌ای که مکمل دکوراسیون اتاق خواب شماست، آسان‌تر خواهد بود.

1219331440-1

از طرفی آباژورهای دیواری برای اتاق‌های کوچکی که فضای زیادی ندارند، می‌توانند انتخاب مناسبی محسوب شوند. همچنین لامپ‌های دیواری با نصب در دو طرف تخت می‌توانند حس تقارن و تعادل ایجاد کنند و نور بیشتری را برای فضای اتاق نسبت به آباژورهای رومیزی فراهم کنند.

2

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی