|

دکوراسیون ورودی خونه چجوری باشه خوشگل تره؟ / هیچکس به ورودی محل نمیده ولی خیلی مهمه

ورودی منزل درسته که کمتر بهش توج میشه، اما باید گفت از دست قسمت های بسیار مهم خونه محسوب میشه که هم از نظر کاربردی و هم دکوری قابل توجهه.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- خونه نقطه امن ماست. جاییه که ما رو بغل میکنه و شاهد خوشحالی و غم ماست و بزرگمون میکنه. قطعا همه ما حداقل یکبار هم که شده تو طول عمرمون این جمله استفاده کردیم که بگیم "آخیش هیچ جا خونه خود آدم نمیشه"! چرا چون ما لوکس ترین خونه ها رو هم که تجربه کنیم آخر سر تو خونه خودمونه که میتونیم آرامش بگیریم و بدون احساس ناراحتی استراحت کنیم و خلاصه اینکه خونه عضوی از خود ماست. اما خونه از قسمتای مختلف تشکیل میشه که میتونه آرامبخش و یا رو مخی بشی! قطعا به جز اینکه شما با خانوادتون چه مدلی هستین و موجب آروم شدنتون میشن و یا ناراحتی، دکوراسیون و لوازمی که تو خونه وجود داره هم تاثیر به شد مستقیمی روی این موضوعات داره. شما فرض کنید میرسید خونه با یه نمای شلوغ و تا هماهنگ مواجهید که بیشتر احساس کلافگی بهتون آقا میکنه! و یا شاید هم میاید خونه و می بینید همچی سر جاشه و زیبایی خونه غیر ارادی بهتون انرژی مثبتش رو میرسونه.

اما یکی از قسمت های مهم تو هر خونه ای که کمتر بهش توجه میشه قسمت ورودی خونست. خونه شما ورودی داره؟ ورودی اغلب خونه ها کوچیکه اما همون کوچیک بودنه هم میتونه تاثرگذار باشه چرا که اولین فضایی که خودتون یا مهمان وارد میشه این قسمت از خونست و بعد دیگر فضاها. جالبه که بدونید اتفاقا از دست کاربری های مهم خونه هم محسوب میشه اما تو کمتر خونه ای می بینیم بهش توجه بشه. اما این توجهی که میگیم چجوریه؟ یعنی باید چیکار کنیم که ورودی خونمون متناسب و جذاب باشه؟ با ادامه مطلب ما همراه بمونید تا با این آیتما آشنا بشیم. 

دکوراسیون ورودی خانه

نکاتی که باید واسه دکوراسیون ورودی دقت کنیم

این فضای تقریبا کوچیک، اگه به درستی طراحی و چیدمان بشه میتونه وسیله های بسیار کاربردی رو در خودش جای بده. به همین دلیله که پیشنهاد می کنیم پیش از شروع طراحی ورودی خونتون بهتره که اول تعیین کنید بودجتون چقذره و دلتون میخواد تو این فضا چه وسیله هایی نگهداری بشه. مثلا اگه قراره کل کفش های خونواده اینجا قرار داده بشه و دم دست باشه، پس حتما نیازه که یه جا کفشی مناسب خریداری کنید که جا دار و سایز فضا باشه.

دکوراسیون ورودی خانه

1- اول یه پالت رنگی واسه دکوراسیون ورودی انتخاب کن

تو قدم اول به جهت یکپارچه کردن فضا از لحاظ رنگ و سبک، بهتره که پالت رنگی انتخاب کنید که البته این پالت بادی همخونی خوبی با دیگر وسایل منزل و دکوراسیون شما داشته باشه. سعی کنید مکمل رنگ‌ های پا‌لت مورد نظرتون در وسایلی مثل فرش، کوسن، کفپوش، روشنایی‌ ها و دیگر لوازم دکوری دیده بشه و وجود داشته باشه. اکثرا رنگ‌ های سفید، مشکی، طلایی برای طراحی دکوراسیون لوکس انتخاب میکنن و از رنگ‌ های طوسی سفید و رنگ چوب به جهت ساخت یک دکوراسیون مدرن انتخاب دارند.

دکوراسیون ورودی خانه

2- از این تیکه خونه یه فضای کاربردی بساز

ورودی خونه تنها یک ورودی نیست که افراد ازش رد بشن و برن تو خونه. سعی کنید تا از این قسمت خونه یه استفاده درست حسابی و صیقل داده شده داشته باشید نه اینکه پرت و بدون کاربرد بمونه واسه خودش. مثلا اینکه میتونید کمدی تهیه کنید که کشو دار باشه و درش وسیله های ریز و قرار بدید و یا اینکه آویز برای کلید ها و شاید هم بسته به نیاز و سلیقتون آویزی برای لباس ها تهیه نمایید. سبد برای قرار دادن کیف یا کلید ها و اگر هم ابعاد مناسبی دارید به کیسه های خریدی که هنگام ورود به خونه در دست دارید فکر کنید.

3- ورودی خونه رو شخصی سازی کنید؛ مثلا قاب عکس

بعد از یه روز طولانی و خسته کننده که سپری کرده اید، بهتره که عکس های خانوادگی تان و یا آخرین سفر هیجان انگیزی که رفتین رو قاب کنین و تو این فضا قرار بدید تا به استقبالتون بیان. فراموش نکنید که تحت هر شرایط و قوانینی، خونه و ورودیش مربوط به شخص شماست.، پس میتونید از هرچیزی که خوشحالتون میکنه استفاده کنید و در این فضا قرار بدید. اما بهتره که اونچنان شلوغ و گیج کننده نباشه که حس و انرژی بدی منتقل کنه.

قدکوراسیون ورودی خانه

4- آینه قدی واقعا معجزه میکنه برات، یادت نره

من خودم به شخصه عاشق آینه هستم اونم از نوع قدیش. آینه قدی میتونه با ما حرف بزنه و خوشگلی و ایرادات ظاهریمون رو در گوشمون بگه. ورودی فضاییه که شما در آخرین مرحله خروج از خونه ازش رد میشید، پس بهتر نیست که خودتون رو یه نگاه تمام قد در این فضا بیاندازید و بعد برید بیرون؟ آینه تمام قد علاوه بر اینکه به دکوراسیون خونه و وردی شما زیبایی هیجان انگیزی میبخشه، میتونه بسیار کاربردی هم باشه.

دکوراسیون ورودی خانه

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی