|

طرز تهیه مرغ پرتقالی مجلسی / اینو بپزی مادرشوهر هر جا بشینه از دستپختت تعریف میکنه

تا حالا خورشت مرغ پرتقالی درست کردی؟ توی این مقاله دستور پخت این غذا و تمام فوت و فنش رو بهت میگم تا سریع دست به کار بشی و واسه خودت بپزی.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- هر فصلی قشنگیا و خوراکیای خاص خودش رو داره و اکثر آدما تلاش میکنن تا بیشترین بهره رو از فصل های سال ببرن. خیلی خوبه غذاهایی که میپزی با حال و هوای فصلها عوض بشه و از میوه ها و سبزیجات مختص همون فصل برای پخت و پز استفاده کنی. جالبه بدونی مطالعات متخصصان تغذیه نشون میده، خوردن خوراکی های مربوط به هر فصل در فصل خودش، برای بدن خیلی مفیده.

حتما میدونی پاییز و زمستون فصل انواع مرکباته و میتونی چیزای خوشمزه ای با این میوه ها درست کنی. یکی از غذاهایی که میشه با پرتقال، به عنوان گل سر سبد مرکبات درست کرد، خورشت مرغ پرتقالی هست که دستور پخت اون و تمام فوت و فنش رو توی این مقاله بهت میگم تا سریع دست به کار بشی و واسه خودت بپزی. پس تا آخر این مقاله همراه من باش!

morghporteghali2

برای پخت مرغ پرتقالی به چه موادی نیاز داری؟

واسه درست کردن این غذا، چندتا پرتقال، پیاز، زعفرون، روغن یا کره، نمک و فلفل لازم داری. آب پرتقال ها رو بگیر، پیازها رو خلالی خرد کن و زعفرون رو با کمی آبجوش بذار بمونه و حسابی خوشرنگ بشه. حالا میریم سراغ دستور پخت مرغ پرتقالی...

طرز تهیه مرغ پرتقالی

پیازها رو با کمی روغن با کره تفت بده و وقتی سبک شدن، تکه های مرغ رو بهش اضافه کن. نمک و فلفل رو بریز و دو طرف مرغ ها رو سرخ کن. حالا نوبت اضافه کردن آب پرتقاله. وقتی به جوش اومد، زعفرون رو هم بریز و شعله گاز رو کم کن تا آروم آروم بپزه و آب پرتقال غلیظ بشه.

morghporteghali5

چندتا نکته برای خوشمزه تر شدن غذا

واسه اینکه خورشتت تلخ نشه، بهتره پوست نارنجی رنگ پرتقال ها رو اول جدا کنی و بعد آبشون رو بگیری. آب پرتقال ها رو بچش و اگه ترش بود کمی شکر به خورشتت اضافه کن و اگه شیرین بود کمی آبلیموی تازه. آخه این خورشت ملسش یه چیز دیگه س.

اگه مرغ ها رو از یه ساعت قبل با نمک و فلفل و زعفرون مزه دار کنی و توی یخچال بذاری، نتیجه کار طعم بهتری داره.

اگه پرتقال تازه در دسترس نداری میتونی از آب پرتقال هم استفاده کنی ولی خب درست کردن این غذا با آب پرتقالی که خودت تازه تازه توی خونه میگیری، واقعا بهتر و خوشمزه تره.

morghporteghali4

میتونی این خوراک رو با پلویی که به روش کته آماده کردی یا نون تازه نوش جان کنی و در کنار اعضای خانواده اوقات خوشی رو سپری کنی. مطمئنم همه ازت به خاطر درست کردن این غذای خوش طعم و مزه، تشکر می کنن.

morghporteghali1

اگه به آشپزی علاقمندی و دنبال نکات خوبی توی این زمینه میگردی، خوندن مطالب آشپزی سایت ما رو از دست نده!

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی