|

کلی ظرف داری که کدر شدن؟ / راهکار خوشگل و براق شدن ظروف مسی و فلزی رو توی مشتت میذارم

دیدی ظرف های مسی چقدر زود کدر و تیره میشن؟ توی این مقاله بهت میگم چیکار کنی تا سه سوته ظرف های از جنس مس که داری مثل روز اول سفید و براق بشن

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- ظروف مسی خیلی پر طرفدارن و یه جورایی صنایع دستی محسوب میشن و حسابی ارزشمندن. وقتی اونا رو توی مغازه ها و در حالی که برق میزنن و روی هم چیده شدن میبینی دلت میخواد حداقل یکی از اونا رو داشته باشی و توشون غذا بپزی یا خوراکی که پختی رو سرو کنی... جالبه بدونی استفاده از ظرف های مسی برای بدن هم مفیده! اما مشکلی در مورد این ظرف ها وجود داره؛ اونم اینه که خیلی زود تیره و تار میشن و اثری از اون درخشش و زیبایی اولیه درشون نمیبین! ترفندهای خانه داری زیادی در مورد ظروف مسی وجود داره که توی این مقاله میخوام طریقه سفید و براق کردنشون رو بهت بگم.

zarfemesi5

میشه گفت راه های زیادی هست تا بتونی ظرف های مسی رو تمیز کنی و برق بندازی. تا آخر این مقاله رو بخون تا دونه دونه برات بگم چیکار کنی تا ظرفهای مسی مثل روز اولشون بشن.

استفاده از ترکیب جادویی لیمو ترش و نمک

یکی از ساده ترین روشها برای سفید کردن ظروف مسی، استفاده از لیمو و نمک هست. یک لیمو ترش رو از وسط نصف کن و داخل ظرف نمک فرو کن. اسید موجود توی لیمو ترش خاصیت سفیدکنندگی و دونه های نمک هم خاصیت سایندگی دارن و وقتی اون رو روی ظروف مسی بکشی کم کم میبینی که اون لایه کدر و تیره رنگ کنار میره و رنگ قشنگ مسی بالا میاد.

zarfemesi2

استفاده از خمیر سرکه و جوش شیرین

یه ترکیب دیگه که شبیه مورد اوله و ظرف های مسی رو براق میکنه، سرکه و جوش شیرینه. از این دو ماده یک خمیر درست کن و سطح کدر ظرف رو باهاش پوشش بده و بذار مدتی به همون حالت بمونه. حداقل نیم ساعت بعد، خمیر رو با یه پارچه زبر از روی ظرفت تمیز کن و نتیجه رو ببین.

zarfemesi7

سس گوجه فرنگی عجیب ترین پاک کننده ظروف مسی

شاید عجیب باشه ولی سس گوجه فرنگی هم از پاک کننده های ظروف مسی محسوب میشه. مقداری از از سس گوجه رو روی ظرف مسی بریز و با یه اسکاچ محکم روش بکش. سرکه و نمکی که توی ترکیب این ماده غذایی وجود داره باعث میشه تا تیرگی ظرف های مسی از بین بره و مثل اول شفاف بشن.

zarfemesi1

از بین بردن کدری ظروف با جوش شیرین و لیمو

ترکیب جوش شیرین و لیمو هم مثل ترکیب لیمو و نمک عمل میکنه و لایه کدر و تیره رو از روی ظرف های مسی شما از بین میبره. کافیه تا این روش ها رو امتحان کنی و معجزه شون رو ببینی. از این به بعد دیگه نگران نیستی و وقتی ظروف مسی توی خونه تیره و تار شدن میدونی چیکار کنی تا حسابی برق بیفتن و خوشگل بشن.

zarfemesi6

zarfemesi4

جالبه بدونی با لیمو ترش میتونی مایکروفرت رو هم حسابی مثل روز اول تمیز کنی. مقاله ش رو اینجا بخون.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی