|

ایده خاص برای خونه های ممتاز/ آشپزخانه غیر همسطح حس خوبی که به خونه و خانوم خونه میده

پله دار شدن آشپزخونه و بالاتر قرار گرفتن اون از سطح نشیمن، جذابیت خاصی به فضا میده. توی این مقاله در مورد آشپزخونه های غیرهمسطح صحبت میکنیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- چند سالی میشه که توی اکثر خونه ها، پذیرایی و آشپزخونه همسطح هستن و هیچ فاصله ای بینشون نیست. اما وقتی خونه ای رو میبینی که با کمی خلاقیت نمای داخلی رو مدرن و شیک کردن، هیجان زده میشی! پله دار شدن آشپزخونه و بالاتر قرار گرفتن اون از سطح هال و پذیرایی جذابیت خاصی به فضا میده. توی این مقاله در مورد آشپزخونه های غیرهمسطح که بالاتر از قسمت پذیرایی ساخته شدن، صحبت کرده و ویژگی های اونا رو بررسی میکنیم. تا آخر همراه ما باش...

Multi-Level-Californian-Style-Home-David-Charlez-Design-04-1-Kindesign

مزایای آشپزخانه غیر همسطح

غیر از اینکه آشپزخونه غیر همسطح فضای خاص و دلنشینی رو توی خونه به وجود میاره، این مدل آشپزخونه ها، مزایای دیگه هم دارن. کف آشپزخانه غیر همسطح موجب تفکیک محل نظافت آشپزخانه با فضای خارجی می‌شه. خیلی از خانوما دوست دارن تا کف آشپزخونه رو با توجه به ریخت و ریزی که توی این قسمت خونه وجود داره، بشورن. شستن کف آشپزخونه غیرهمسطح این کار رو راحت میکنه و باعث میشه آب به داخل نشیمن نره.

توی این مدل از خونه ها، فضای مجزا و تفکیک شده در چیدمان خونه با استفاده از مدل آشپزخونه بالاتر از پذیرایی بین آشپزخونه و نشیمن و پذیرایی بوجود میاد.

اگر توی این مدل خونه ها، پله‌ هایی که به سمت آشپزخونه میرن، متفاوت و خاص طراحی بشن یک نما و فضای زیبا و دنج ایجاد میشه و زیبایی خاصی رو به خونه هدیه میده.

Picture1

نکاتی که نباید فراموش کرد...

اگر علاقمند به آشپزخونه های بالاتر از سطح نشیمن هستین، لازمه که قبل از ساخت خونه، سبک طراحی خودتون رو از بین طرح‌ های مدرن در مدل آشپزخونه های سکودار انتخاب کنین.

اگر فضای وسیعی دارین بهتره که کابینت‌های آشپزخونه تون رو به صورت جزیره‌ ای سفارش بدین. پیشنهاد میشه فاصله مناسبی برای اجزای اصلی آشپزخونه غیر همسطح خود در نظر بگیرین.

استفاده از رنگ‌ های روشن و مناسب در آشپزخونه غیر همسطح، جلوه بیشتری داره و فضا رو زیباتر نشون میده. سعی کنین فضای آشپزخونه پله‌دار رو با وسایل زیاد، شلوغ نکنین.

Untitled

معایب آشپزخونه های غیر همسطح

میشه گفت پله دار بودن آشپزخونه برای خونه های با متراژ بالا مناسبه و برای خونه های کوچیک جالب نیست چون فضا رو کوچیکتر نشون میده.

پله دار بودن آشپزخونه، ریسک زمین خوردن بچه ها و افراد مسن رو بالا میبره. پس اگه بچه دارین یا افراد مسن خونه تون زیاد رفت و آمد میکنن در انتخاب این نوع طراحی، بیشتر تامل کنین.

به طور کلی طراحی خونه به شکلی که آشپزخونه کمی بالاتر از سطح نشیمن قرار بگیره فضای خاص و زیبایی ایجاد میکنه که اگه با دکوراسیون مناسب و مدرن هم تلفیق بشه بسیار عالیه. پس اگه با محدودیت های این نوع آشپزخونه ها مشکلی ندارین، دست به کار بشین و برای خونه جدید این طرح و مدل رو در نظر بگیرین.

open-plan-kitchen-divide-level

28921a66583baa27e7a8ed15ea745439

برای دیدن بقیه مطالب سایت در مورد دکوراسیون، اینجا رو هم بخون و ازشون برای چیدمان خونه‌ت استفاده کن.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • ناشناس ارسالی در

    معماران باید با توجه به سبک زندگی ما آشپز خانه را جدا کنند با این سبک زندگی تمیزی نداریم پله هم پادرد میاره مد نکنید

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی