|

طرز پخت لازانیا به روش اصیل؛ لازانیا رو صد مدل میشه درست کرد ولی این اصلیه بهترینه

توی این مقاله ساده ترین و خوشمزه ترین نوع لازانیا رو یاد میگیری تا سر فرصت درست کنی و در کنار عزیزانت نوش جان کنی و همه از دستپختت تعریف کن…

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- بعضی از غذاهای فرنگی خیلی بین ایرانی ها محبوب هستن؛ مثل پاستا، گراتن، پیتزا و... یکی از این غذاهای فرنگی که اصالتش به کشور ایتالیا برمیگرده و انصافا هم خوشمزه و پرکالری هم هست، لازانیا نام داره. این غذا رو میشه با مواد اولیه متنوعی درست کرد اما توی این مقاله میخوام ساده ترین و خوشمزه ترین نوع لازانیا رو بهت آموزش بدم تا سر فرصت درست کنی و در کنار عزیزانت نوش جان کنی یا اگر مهمون داشتی بدون معطلی بپزی و همه از دستپختت تعریف کنن. پس تا پایان همراهم باش...

lazania1

مواد لازم برای پخت لازانیا

ورق لازانیا 16 عدد

گوشت چرخ کرده 400 گرم

قارچ 200 گرم

فلفل دلمه ای یک عدد

پیاز یک عدد

سیر 2 حبه

رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری

پنیر پیتزا ۴۰۰ گرم

آب لیمو ترش یک قاشق غذاخوری

آویشن دو قاشق چایخوری

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه لازم

روغن به اندازه لازم

lazania5

مواد لازم برای تهیه سس بشامل

شیر ۲ لیوان

آرد سفید ۲ قاشق غذاخوری

کره ۵۰ گرم

نمک و فلفل سیاه نصف قاشق چایخوری

این مقدار مواد لازم برای 4 نفر کافیه. تو میتونی بسته به تعداد نفراتی که میخوای این غذا رو براشون بپزی، این میزان مواد رو کم یا زیاد کنی.

lazania8

طرز تهیه سس بشامل

برای درست کردن سس لازانیا که سس سفید و سس بشامل هم بهش میگن، اول از همه باید شیر و کره رو از یخچال خارج کنی تا به دمای محیط برسن. کره رو داخل قابلمه بریز و روی حرارت ملایم بذار تا کمی ذوب بشه. آرد سفید رو بهش اضافه کن و تفت بده تا بوی خامی آرد از بین بره. در این مرحله شیر رو کم کم به مخلوط آرد و کره اضافه کن و مدام هم بزن تا مایع سس یکدست بشه.

lazania11

نمک و فلفل سیاه رو هم اضافه کن و به هم زدن ادامه بده تا سس بشامل به غلظت ماست تازه برسه. بعد از این مرحله قابلمه رو از روی حرارت بردار.

طرز تهیه سس گوشت لازانیا

مرحله اول

برای درست کردن سس گوشت لازانیا اول باید پیاز رو نگینی خرد کنی و داخل ماهیتابه با روغن سرخ کنی. وقتی پیازها طلایی شد گوشت چرخ شده رو اضافه و خوب مخلوط کن تا رنگ گوشت تغییر کنه. سیرها رو هم رنده یا خرد کن و به مخلوط گوشت اضافه کن و خیلی کوتاه تفت بده.

مرحله دوم

در این مرحله قارچ و فلفل دلمه ای رو که به صورت نگینی خرد کردی داخل ماهیتابه بریز و حدود 2 زمان بده تا نرم و پخته بشن. وقتی آب قارچ کشیده شد رب گوجه فرنگی و ادویه ها شامل فلفل سیاه، آویشن و زردچوبه رو هم اضافه کن و یک دقیقه دیگه هم تفت بده. در آخر نمک رو بریز و به همراه یک لیوان آب بذار سس گوشت بپزه و یکدست بشه. در نهایت باید آب گوشت کشیده بشه.

lazania10

مرحله سوم

اگر از ورقه لازانیا نیم پخت استفاده کنی خیلی راحت تر هستی و فقط کافیه تا اونها رو 3 دقیقه داخل آب ولرم بذاری بمونه. هر ورقه رو به صورت جداگانه و دونه دونه به آب اضافه کن تا وقتی نرم شدن به هم نچسبن.

پس از اینکه ورقه های لازانیا آماده شد یک ظرف مناسب داخل فر انتخاب کن و کف و بدنه داخلی اون رو با روغن مایع چرب کن و مقداری سس بشامل کف ظرف بریز.

lazania3

مرحله چهارم

در این مرحله با ورقه های لازانیا کف ظرف و میپوشونیم و مقداری از مایه گوشت چرخ کرده روی ورقه لازانیا می ریزیم و آنرا با پشت قاشق صاف می کنیم تا در تمام نقاط ورقه لازانیا به طور مساوی پخش شود.

سپس مقداری سس بشامل روی گوشت بریز و در ادامه کمی پنیر پیتزا برای چسبندگی مواد، روی سس بشامل اضافه کن. به همین ترتیب ظرف رو با ورقه های لازانیا، مایه گوشت، سس بشامل و پنیر پیتزا پر کن.

lazania7

در پایان یک ورقه لازانیا باید روی ظرف قرار بگیره، روی اون با سس بشامل و پنیر پیتزا پر بشه و به مدت ۲۰ دقیقه داخل فری که از قبل گرم شده قرار بگیره.

نکات پخت لازانیا

-برای سرخ کردن مواد گوشتی از مقدار خیلی کم روغن استفاده کن و گوشت چرخ شده هم حاوی چربی کمی باشه چون استفاده از پنیر پیتزا چربی غذا رو به اندازه کافی زیاد میکنه.

-برای برش زدن لازانیا باید حدود 15 دقیقه منتظر بمونی تا پنیر پیتزا خنک بشه و راحت برش بخوره. اگر زود اقدام به برش زدن بکنی غذا وا میره و برش ها شکل قشنگی پیدا نمیکنن.

lazania2

-لازانیا رو میشه با گوشت ریش شده، گوشت مرغ و حتی گیاهی و بدون گوشت با سویا و یا قارچ و اسفناج هم درست کرد.

امیدوارم این دستور پخت رو امتحان کنی و دوسش داشته باشی. بقیه مطالب آشپزی سایت رو اینجا ببین.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی