|

یه دستور عالی از پیتزا مارگاریتا/ اینجوری درست کنی ایتالیایی ها هم میان ازت یاد میگیرن

توی این مقاله پیتزا مارگاریتا رو یاد میگیری که یه پیتزای خوشمزه ست که نیاز به مواد اولیه زیادی نداره و درست کردنش راحت تر از بقیه…

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- شاید بشه گفت پیتزا در کنار غذاهایی مثل پاستا، لازانیا و پیراشکی، جزو محبوب ترین غذاهای فرنگی بین ایرانی هاست. خیلی ها شاید فکر کنن درست کردن پیتزا توی خونه سخته و ترجیح بدن این غذا رو فقط توی رستوران بخورن ولی خب درست کردن پیتزا توی خونه هم لذت خودشو داره و اگه نتیجه خوب باشه حتما تشویق میشی تا علاوه بر رستوران، گاهی توی خونه هم بساط درست کردن خمیر و پیتزا رو پهن کنی و لذت ببری. پیتزا مارگاریتا یکی از پیتزاهای خوشمزه هست که نیاز به مواد اولیه زیادی نداره و درست کردنش راحت تر از بقیه پیتزاهاست. توی این مقاله با هم طرز تهیه خمیر و پیتزا مارگاریتا رو یاد میگیریم. تا پایان همراه من باش...

MARGARITA4

مواد لازم برای درست کردن خمیر پیتزا

آرد 200 گرم

روغن زیتون 4 گرم

نمک 4 گرم

شکر 6 گرم

پودر مایه خمیر 3 گرم

آب گرم 128 گرم

MARGARITA6

مواد لازم برای درست کردن سس پیتزا

گوجه فرنگی 2 عدد

سیر 2 حبه

کره، نمک و فلفل سیاه به اندازه لازم

پنیر موزارلا به اندازه دلخواه

پنیر پارمزان به اندازه دلخواه

ریحان به اندازه دلخواه

این میزان مواد اولیه برای درست کردن یک عدد پیتزا کافیه. میتونی این مقدار رو با توجه به تعداد پیتزاهایی که میخوای بپزی، بیشتر کنی.

MARGARITA3

طرز تهیه خمیر پیتزا

شکر، پودر مایه خمیر و آب گرم رو با هم مخلوط کن و بذار 10 دقیقه بمونه. سپس آرد، روغن زیتون و نمک رو با مایه خمیر توی یه کاسه مخلوط کن و حدود 10 دقیقه ورز بده. روی ظرف رو سلفون بکش، اون رو با دستمال بپوشون و بذار خمیر یک ساعت استراحت کنه. بعد از یک ساعت خمیر رو کمی ورز بده و دوباره بذار تا 15 دقیقه استراحت کنه.

طرز تهیه پیتزا مارگاریتا

گوجه فرنگی و سیر رو پوست بگیر و خرد کن. کره رو داخل ماهیتابه بریز و سیر خرد شده رو بهش اضافه کن. بعد از 30 ثانیه، گوجه فرنگی خرد شده رو اضافه کن و اجازه بده آب گوجه ها کشیده بشه و نرم بشن. نمک و فلفل سیاه بریز و ماهیتابه رو از روی حرارت بردار. سس گوجه ما حاضره!

MARGARITA5

خمیر رو بعد از استراحت، به آرومی از کاسه خارج و با دست پهن کن تا به ضخامت دلخواهت (حدود نیم سانت خوبه) برسه. با سس گوجه روی سطح خمیر رو پر کن. برگ های ریحون رو روی سطح سس گوجه بچین. پنیر موزارلا رو تکه کن و روی پیتزا بذار و در آخر کمی پنیر پارمزان روی پیتزا رنده کن.

فر رو باید از قبل روشن کرده باشی و حسابی داغ باشه. پیتزا رو داخل فر بذار و حدود 10 دقیقه زمان بده تا با بالاترین دمای فر، بپزه.

وقتی پیتزا رو از داخل فر درآوردی، دوباره مقداری پنیر پارمزان رنده کن، ریحان تازه و کمی روغن زیتون بریز و نوش جان کن.

MARGARITA2

امیدوارم این پیتزای ساده اما خیلی خوشمزه رو توی خونه درست کنی و از خوردنش در کنار عزیزانت لذت ببری. اگر به آشپزی علاقمندی اینجا کلی دستور آشپزی هست که میتونی ازشون استفاده کنی.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی