|

خونه های مدرن چه سبک پرده ای میطلبن؟ / نرو هرچی چشمتو گرفت بخر! اول یاد بگیر مدلاشونو

اگر شما هم خونه ای مدرن با پنجره های بزرگ دارین و نمیدونین چه پرده ای میتونه مناسبتون باشه، پس حتما با این مطلب همراه بشید که مختص خودتونه.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- همه ما میدونیم که پرده و پنجره از دست قسمت های به شدت مهم و اساسی تو هر خونه ای محسوب میشن. اخه مگه میشه خونه ای پنجره نداشته بشه و اون خونه رو خونه صدا بزنیم؟ در این مطلب قراره راجب این دو آیتم صحبت کنیم که از المان های خوشگل هر خونه ای محسوب میشن. پنجره ها قد و مدلای مختلفی دارند که خب یکی از اونها پنجره های بلند و بزرگی هستند که همیشه منو یاد اون فیلم و کارتونای قدیمی میندازن. ازونا که مثلا سر صبحه و یهو یکی میاد تو اتاق فرد و با کشیدن پرده های بلند و غول اتاق، نور رو به فضا میپاشونه و اون یکی هم که مثلا افسرده شده و از نور بیزاره شروع میکنه به غر زدن که پرده رو چرا کشیدی!

البته که این افکار و صحنه ها برمیگرده به قدیم ندیما، اما این روزا هم چنین خونه هایی هست؟ اصلا خونه هایی که پنجره های بزرگ دارن چیکار میکنن؟ صاحبخونه چه ایده های داره و به ایده ای که در رابطه با فیلما گفتیم فکر میکنه یا افکار مدرن تری داره؟ به هر حال پیشنهاد می کنیم تا با ادامه مطلب همراه بمونید و با انواع پرده و پنجره آشنا بشید.

پرده خونه های مدرن و بزرگ

انواع مختلف پرده ساده و جادویی که میتونن تو فضا داشته باشن

همه در این دنیا وظیفه ای داریم و پرده نیز وظیفه خودش رو داره. مثلا به تصویر زیرین دقت کنید! قطعا اگه این پرده خوش آب و رنگ نبود این فضا چندان گرم و زیبای به نظر نمیرسید. البته که حواستون باشه تو سبک مدرن رنگ و طرح وسایل جایگاه ویژه ای نداره و اونچه که اولویت قرار میگیره سادگی هستش. 

از اونجایی که تو سبک مدرن نمیشه طرح و رنگ رو به حال خودشون رها کرد و فقط ازشون تو یکی از موارد استفاده نمود، بهتره که حواستون باشه مثلا اگر پرده رو طرح دار انتخاب می کنید، حتما یکی دیگه از آیتما رو هم باهاش ست کنید. مثلا بیاین و کوسن، پارچه مبل‌های تکی و غیره رو با همون طرح و یا طرحی مشابه انتخاب کنید و یک هارمونی جذاب و هماهنگ بسازید.

پرده خونه های مدرن و بزرگ

یا اصلا میتونید فضا رو، میتونه پذیرایی باشه یا نشیمن و اتاق، با پرده های ساده تزیین کنید. اینجوری میشه رفت سراغ پرده های ساده و روشن که فضا رو دلباز تر و روشن تر هم خواهند کرد.

پرده خونه های مدرن و بزرگ

پرده طرح دار هماهنگ کنندست و پرده ساده داروی افزایش قد

گفتیم که همه ما برای نقش و وظیفه ای در جهان هستیم! مثلا پرده های طرح دار بیشتر نقش هماهنگ کننده رو تو فضا دارند در حالی که پرده های ساده داروی افزایش قد هستن و چین های عمودی اونها میتونن ارتفاع پنجره و سقف خونه شما رو بلندتر نشون بدن.

البته که بهتره رنگ پرده ها رو به مانند تصویر زیر خنثی و یا هماهنگ با دیگر آیتم ها مثل روتختی یا هر چیزی که دوست دارید انتخاب کنید.

البته که استفاده از چنین رنگی برای پرده اتاق در حالتی منطقی هستش که از بیرون خیلی دید نداشته باشه چرا که شما با وجود پرده هیچ نوری ندارید و باید پرده رو تماما بکشید کنار تا به نور برسید و اینجوری همش از بیرون به داخل دیده میشه. 

پرده خونه های مدرن و بزرگ

اگر خونه مدرن شما به گونه ای هستش که در سرویس بهداشتی هم پنجره دارید، میتونید از پرده به جهت پوشاندن اونها استفاده نمایید و با ست‌ کردن رنگشون با میز توالت و کابینت روشویی، یه ترکیب بندی جذاب بسازید و هماهنگی رو حفظ کنید و به فضا روح ببخشید.

پرده خونه های مدرن و بزرگ

واسه قسمت ناهارخوری پرده چی بزنم که غذا خوردن حال بده؟

اگر اتاق جداگانه ای برای قسمت ناهارخوری دارید و یا اینکه این قسمت از خونتون تفکیک شده هستش  پنجره داره، میشه که از پرده های سرتاسر استفاده کنید در حالی که رنگ روشن بودنشون خیلی مهمه و از طرفی هم گوشه های عمیق و زاویه دار رو با پرده بپوشونید تا نیازی نباشه که گلدان و مجسمه و غیره بگذارید.

فراموش نکنید همیشه هم قرار نیست که طرح و نقش پرده با یکی از عناصر دقیقا یکی باشه و همین که تو طیف رنگی اون فضا قرار بگیره ایده آله و کافی.

پرده خونه های مدرن و بزرگ

حصیر و بامبوها از خوش شانس های روزگار 

خب با توجه به اینکه دیگه سبک دکوراسیون های مدرن روی کار اومدن، خیلی از عناصر سنتی ایرانی از رده خارج شدن. اما همچنان یکسری از این آیتم ها شانس خودشون رو دارند و در چیدمان و دیزاین خونه استفاده میشن. مثلا پرده های حصیری و بامبوها هنوز هم تو برخی از خونه ها دیده میشن.

شاید فکر کنید ک این سبک برای خونه مناسب نباشه در حال که شما میتونید از حصیرها و بامبوها به جز تراس و آلاچیق، برای پوشاندن پنجره هم استفاده نمایید. با این کار هم بخشی از سنت رو وارد خونتون کردین و هم به خونه گرما و صمیمیت بخشیده اید.

پرده خونه های مدرن و بزرگ

پرده خونه های مدرن و بزرگ

پرده ابریشمی لاکچری، مناسب لاکچری پسند ها

اگر خیلی بر روی حریم شخصی خود حساسیت ندرید و اولویت براتون زیبایی و نور و لاکچری بودن هستش، خب باید بگیم که پرده های ابریشمی بهترین انتخاب برای شما هستند. البته که ممکنه خرید همچنی پرده ای برای تمام پنجره ها از کف تا سقف کمی گرون تموم بشه، اما در واقع وقتی زیباییشون رو تماشا می کنید و رقصشون در باد رو می بینید هزینه رو فراموش خواهید کرد.

مثلاً در تصویر زیر می بینید که صاحب این خونه شلوغ بودن طرح عمودی ترموود پشت تلویزیون و رنگ‌ های تیره فرش و مبلمان رو با پرده حریر نازک و روشن کردن فضا تا جای ممکن، جبران کنه.

پرده خونه های مدرن و بزرگ

یا مثلا همونطور که گفتیم واسه قسمت ناهارخوری نور میتونه جذابیت زیادی به فضا بده که در این تصویر می بینید چطور پرده های ابریشمی میتونن به کمک شما بیان.

پرده خونه های مدرن و بزرگ

شاید هم شما روحیه ای لطیف مثل من دارید که خب در این شرایط میشه برای پرده ها از رنگ ای روشن و رنگی و پاستلی مثل صورتی ملایم استفاد کرد و زیبایی و شادابی و نور رو در کنار هم داشت. 

پرده خونه های مدرن و بزرگ

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • داودقنبری ارسالی در

    شرکت دکوراسیون داخلی ایده آل اسفرورین طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی کناف ایران کابینت کاغذدیواری پوستر سه بعدی پارکت قزنیز چوبی درب چوبی ضدآب درب کنترلی درب وپنجره دوجداره درب لیزری درب ضدسرقت کرکره برقی کامپوزیت کفپوش دیوارپوش سقف کاذب سقف کشسانی آذین سقف آسمان مجازی آینه دکوراتیو تایلی بین کابینتی سنگ آنتیک شیشه سکوریت آسانسور چمن مصنوعی پرده دی کی پرده زبرا نرده استیل حروف برجسته چلنیوم میکرو سمنت دروبین مداربسته تابلو تبلیغاتی پارتیشن مسکونی و اداری ماربل شیت استوکو پلی اورتان ترمووال ترموود پتینه اپوکسی اسفرورین بلوار بسیج جنب بسیج

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی